Ekström: V DTM takto jezdíme už roky

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
iM2 15. srpna 2014 13:26
Sdílej:

Jezdec Audi, Mattias Ekström se ještě vrací k událostem z rakouského Red Bull Ringu. Dle jeho názoru vedení závodu zasáhlo až moc tvrdě.

Dvojnásobný mistr DTM, Mattias Ekström, se vyjádřil ke sporné penalizaci, kterou jsme mohli vidět na posledním závodu DTM v rakouském Red Bull Ringu. Penalizace, kterou dostal jezdec Mercedesu, Robert Wickens, se mu zdá až moc tvrdá a není dle jeho slov v souladu s dohodou, kterou mezi sebou jezdci v DTM mají. Toto zastání je o to zajímavější, že se Mattias reprezentuje barvy Audi a Robert Mercedesu. "Je to můj osobní názor, který stojí na gentlemanské dohodě, na které jsme se na poradě jezdců shodli před dvěma roky," říká Mattias Ekström. Wickens byl v Rakousku diskvalifikován poté, co si neodpykal penalizaci průjezdu boxy, kterou dostal za, dle názoru vedení závodu, nebezpečné vypuštění z boxů. Dle Mercedesu je jednoznačně jednalo o chybné rozhodnutí. 
Také dle Ekströma byla penalizace průjezdu boxy nepřiměřená a dle něj jsou určité riskantní situace v boxové uličce zapříčiněny dokonce pravidly. "Pravidla jsou prostě taková, že skoro všichni jezdci jedou do boxů ve stejném kole. Samozřejmě, že je to občas 'unsafe', ale tak v DTM jezdíme už roky."
Mercedes už prý minulý týden napsal na Deutschen Motor Sport Bund (DMSB) otevřený dopis, ve kterém požaduje zjednodušení pravidel a po Komisi DTM požaduje "dělání rozhodnutí v zájmu sportu a napínavých závodů". 
Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.