Značky se připravují na roku 2014

Juncadella, Daniel
Juncadella, Daniel, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 2. prosince 2013 18:55
Sdílej:

Zima sice terpve začíná, ale značky v DTM se již pilně připravují na nadcházející sezonu. BMW testuje na jihošpanělské trati Jerez.

Oficiálně je sice momentálně zimní pauza, avšak výrobci se již pečlivě připravují na novou sezonu. Začít s přípravou takto brzy je nutné, jak potvrzuje Dieter Gass, šéf programu DTM u Audi: "Kdo zůstane pozadu, tak nebude mít šanci. Konkurence nespí." Audi letos díky Miku Rockenfellerovi slavilo titul, avšak žádný recept na úspěch nemá: "I kdybychom měli, tak ho teď rozhodně prozrazovat nebudu. Máme dobrý základ, ze kterého budeme vycházet." Audi překřtilo A5 DTM na RS5 DTM a vozy ve srovnání s loňskem zrychlily To Jens Marquardt a jeho BMW se po loňském triplu, který značka získala hned v prvním roce, zdá být letos spokojený i s jedním titulem (značkovým): "Rok jako 2012 může být jen jednou. Stejně jako v jiných sportovních disciplínách je druhý rok ten nejtěžší. Do nového roku jdeme s novým modelem M4, který poskytuje skvělý výchozí koncept při stavbě vozu DTM. Teď je zajímavý čas - v pondělí začínáme s testovacím programem. V neděli necháme jezdit také Felixe da Costu a Jense Klingmanna." BMW bylo vloni dominantní, letos se spokojilo s jedním titulem Wolfgang Schattling z Mercedesu si naopak pochvaluje výsledky 'experimentu' s 5 mladíky v jejich vozech: "Celkově jsme nebyli s touto sezonu moc spokojeni, 25. rok v DTM byl těžký. Naši junioři ale odvedli dobré výkony a prokázali, že naše rozhodnutí bylo správné. Mají teď více zkušeností a na rok 2014 jsou připraveni. Čeká nás závod v Číně, což bude skvělý zážitek. Místní region je motorsportu obecně velmi nakloněn a já myslím, že jsme našli pro DTM v Číně správné místo." Mercedes vsadil na mladíky a i přesto, že není s celkovými výsledky spokojen, rozhodnutí si pochvaluje
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?