Jezdec týmu Audi Phoenix, Mike Rockenfeller, není překvapen silnou formou jeho týmů v úvodních dvou závodech sezony. Němec získal na Hockenheimu 8. pozici, na Brands Hatch vyhrál. Jeho tým Phoenix je v tabulce týmů 4., z týmů Audi mu však patří nejlepší pozice.
Na nejbližší tovární tým Abt má náskok 3 bodů. Mike Rockenfeller díky 29 bodům vede tabulku jezdců o bod před úřadujícím mistrem DTM Bruno Spenglerem. 'Rocky', jak se Mikovi přezdívá, však není formou svého týmu až tak překvapen. V týmu podle něj panuje skvělá atmosféra a přes zimu odvedl skvělou práci.
"Myslím, že letos jsme zažili opravdu dobrou zimu, během které jsme dokázali zlepšit nastavení auta. V týmu se cítím opravdu dobře. Když se podíváte, jak jsou všichni kluci - ať řídí kamion, jsou inženýry, šéfy týmu nebo jezdci - motivovaní, v závodění to navíc není jednoduché být pořád takto motivovaný, tak si myslím, že prostě musíme být úspěšní.
Pokud v týmu nevládne týmový duch, závodění je přece týmový sport, tak zcela jistě nemůžete uspět. Máme pár dobrých mladých lidí a dalších několik lidí, kteří zde jsou již několik let a kteří mají se závoděním spoustu zkušeností. Je to opravdu dobrý mix, pro mě jako jezdce je velmi jednoduché se zde cítit dobře. A přesně tak se teď cítím"
I přes pozitivní náladu Rockenfeller stále nevěří tomu, že by Audi RS5 DTM byla nejrychlejším vozem ve startovním poli. Jezdec také odmítl dělat nějaké odhady ohledně šampionátu po prvních dvou závodech roku: "Cílem je získat co nejvíce bodů a nakonec vyhrát šampionát, což je ale normální. Pokusím se vyhrát více závodů, v DTM nikdy nevíte.
V Holandsku 2011 vyhrál Mike svůj první závod v DTM s A4 DTM
Myslím, že je ještě moc brzy na to soudit, jak na tom jsme, ale po takových 5 nebo 6 závodech bychom už měli být schopni říct, jak na tom jsme. Myslím ale, že pokud v Rakousku získame podium nebo dokonce vyhrajeme, tak ke zbytku sezony můžeme vyhlížet pozitivně naladěni.
I přesto si však stále myslím, že nemáme nejrychlejší auto v poli. Pokusíme se z něj dostat co jen bude možné, protože v motorsportu se v minulosti již několikrát stalo, že vyhrál ten, kdo neměl nejrychlejší vůz."
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.