Toto Wolff vysvětluje, proč letos pojede Mercedes jenom se 6 C-Klasse Coupé AMG DTM. Nový šéf Mercedesu také popisuje, jak probíhal odchod Ralfa Schumachera.
Mercedes startuje již za týden do nové sezony DTM s pouhými 6 namísto dosavadních 8 aut: "V minulosti jsme sice mívali 8 vozů, nicméně konkurenceschopné byly pouze 4. Nakonec jde vždy o rozpočet a já bych chtěl zdůraznit, že teď máme všech 6 aut konkurenceschopných," začíná Toto Wolff.
6 aut je kompromis, protože nasadit pouze tovární tým H.W.A. se 4 Mercedesy, by byl příliš velký risk: "V mých očích byla jediná správná volba tým restruktualizovat." To ale neznamená, že Mercedes se v příštím roce nevrátí k modelu s 8 vozy, dokonce by si to přál: "Shoda mezi výrobci je taková, že pojedeme s 8 vozy. My letos sice nasadíme jen 6 strojů, ale všichni to chápali."
Fanoušci nejenže musí oželet dva vozy s hvězdou ve znaku, ale také Ralfa Schumachera už letos na startu vídat nebudou. Jeho rozhodnutí o odchodu sice přišlo docela nenadále, ale bylo dobře promyšlené, říká Wolff. Po prvních letošních testech totiž Němec již poznal, že ho jízda s DTM nenaplňuje a tak zašel za svým šéfem: "V rozhovoru, který jsme spolu měli, došel k závěru, že bude platnější v roli šéfa týmu."
Ralf se bude pohybovat už jenom v boxech
Wolffovi se nová role Ralfa líbí: "Jeho rozhodnutí považuji nejen za moudré, ale také za obchodně velmi povedené." Schumacher bude pracovat pro tým Mücke Motorsport, ve kterém pojedou oba nováčci týmu Mercedes. Bývalý jezdec Williamsu nebo třeba Toyoty v F1 jim bude moci předávat svoje zkušenosti.
Vídeňák pokračuje ve vysvětlování, jaké všechny faktory hrály roli v rozhodnutí Schumachera opustit roli aktivního jezdce: "Měli jsme velmi otevřený a upřímný rozhovor. Řekli jsme si pravdu a byli velmi transparentní. Jeho rozhodnutí pracovat s mladými jezdci považuji za velmi inteligentní. I proto jej podporuji."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.