S Wolffem o Schumacherovi a pouze 6 vozech

Schumacher, Ralf
Schumacher, Ralf, foto: dtm.de
iM2 28. dubna 2013 00:00
Sdílej:

Toto Wolff vysvětluje, proč letos pojede Mercedes jenom se 6 C-Klasse Coupé AMG DTM. Nový šéf Mercedesu také popisuje, jak probíhal odchod Ralfa Schumachera.

Mercedes startuje již za týden do nové sezony DTM s pouhými 6 namísto dosavadních 8 aut: "V minulosti jsme sice mívali 8 vozů, nicméně konkurenceschopné byly pouze 4. Nakonec jde vždy o rozpočet a já bych chtěl zdůraznit, že teď máme všech 6 aut konkurenceschopných," začíná Toto Wolff.

6 aut je kompromis, protože nasadit pouze tovární tým H.W.A. se 4 Mercedesy, by byl příliš velký risk: "V mých očích byla jediná správná volba tým restruktualizovat." To ale neznamená, že Mercedes se v příštím roce nevrátí k modelu s 8 vozy, dokonce by si to přál: "Shoda mezi výrobci je taková, že pojedeme s 8 vozy. My letos sice nasadíme jen 6 strojů, ale všichni to chápali."

Fanoušci nejenže musí oželet dva vozy s hvězdou ve znaku, ale také Ralfa Schumachera už letos na startu vídat nebudou. Jeho rozhodnutí o odchodu sice přišlo docela nenadále, ale bylo dobře promyšlené, říká Wolff. Po prvních letošních testech totiž Němec již poznal, že ho jízda s DTM nenaplňuje a tak zašel za svým šéfem: "V rozhovoru, který jsme spolu měli, došel k závěru, že bude platnější v roli šéfa týmu."

Ralf se bude pohybovat už jenom v boxech

Wolffovi se nová role Ralfa líbí: "Jeho rozhodnutí považuji nejen za moudré, ale také za obchodně velmi povedené." Schumacher bude pracovat pro tým Mücke Motorsport, ve kterém pojedou oba nováčci týmu Mercedes. Bývalý jezdec Williamsu nebo třeba Toyoty v F1 jim bude moci předávat svoje zkušenosti.

Vídeňák pokračuje ve vysvětlování, jaké všechny faktory hrály roli v rozhodnutí Schumachera opustit roli aktivního jezdce: "Měli jsme velmi otevřený a upřímný rozhovor. Řekli jsme si pravdu a byli velmi transparentní. Jeho rozhodnutí pracovat s mladými jezdci považuji za velmi inteligentní. I proto jej podporuji."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.