Toto Wolff vysvětluje, proč letos pojede Mercedes jenom se 6 C-Klasse Coupé AMG DTM. Nový šéf Mercedesu také popisuje, jak probíhal odchod Ralfa Schumachera.
Mercedes startuje již za týden do nové sezony DTM s pouhými 6 namísto dosavadních 8 aut: "V minulosti jsme sice mívali 8 vozů, nicméně konkurenceschopné byly pouze 4. Nakonec jde vždy o rozpočet a já bych chtěl zdůraznit, že teď máme všech 6 aut konkurenceschopných," začíná Toto Wolff.
6 aut je kompromis, protože nasadit pouze tovární tým H.W.A. se 4 Mercedesy, by byl příliš velký risk: "V mých očích byla jediná správná volba tým restruktualizovat." To ale neznamená, že Mercedes se v příštím roce nevrátí k modelu s 8 vozy, dokonce by si to přál: "Shoda mezi výrobci je taková, že pojedeme s 8 vozy. My letos sice nasadíme jen 6 strojů, ale všichni to chápali."
Fanoušci nejenže musí oželet dva vozy s hvězdou ve znaku, ale také Ralfa Schumachera už letos na startu vídat nebudou. Jeho rozhodnutí o odchodu sice přišlo docela nenadále, ale bylo dobře promyšlené, říká Wolff. Po prvních letošních testech totiž Němec již poznal, že ho jízda s DTM nenaplňuje a tak zašel za svým šéfem: "V rozhovoru, který jsme spolu měli, došel k závěru, že bude platnější v roli šéfa týmu."
Ralf se bude pohybovat už jenom v boxech
Wolffovi se nová role Ralfa líbí: "Jeho rozhodnutí považuji nejen za moudré, ale také za obchodně velmi povedené." Schumacher bude pracovat pro tým Mücke Motorsport, ve kterém pojedou oba nováčci týmu Mercedes. Bývalý jezdec Williamsu nebo třeba Toyoty v F1 jim bude moci předávat svoje zkušenosti.
Vídeňák pokračuje ve vysvětlování, jaké všechny faktory hrály roli v rozhodnutí Schumachera opustit roli aktivního jezdce: "Měli jsme velmi otevřený a upřímný rozhovor. Řekli jsme si pravdu a byli velmi transparentní. Jeho rozhodnutí pracovat s mladými jezdci považuji za velmi inteligentní. I proto jej podporuji."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?