3. DEN TESTŮ - BARCELONA; Nováček byl nejrychlejší, poměrně překvapivý výsledek dnešních testů. Jamie Green zaujal a s RS5 DTM zajel čas 1:07,171 min. Také druhý Pascal Wehrlein, který debuje v Mercedesu podal nad očekávaní dobrý výkon.
Třetí testovací den v Barceloně se nesl ve znamení mladých jezdců. Nejrychlejší čas ale ještě zajel rutinier DTM, Jamie Green, který před novou sezonou přestoupil k Audi. Brit odpoledne zajel s Audi RS5 čas 1:07,171 min. Zajímavostí však je, že tento čas je o více jak jednu sekundu pomalejší, než který včera zajel jeho krajan a bývalý kolega od Mercedesu, Gary Paffett.
Audi dnes již jezdilo i odpoledne, předešlé dva dny jsme vozy se čtyřmi kruhy viděli na trati vždy jen dopoledne. "Vloni jsme nebyli tam, kde jsme být chtěli. V Audi RS5 máme ale velmi dobré auto, se kterým chceme uspět," nechal se slyšet Mattias Ekström pro DTM TV. Také Timo Scheider byl se svými osobními výkony spokojený.
"Na novou sezonu jsem velmi dobře připraven. Spolupráce s týmem přes zimu probíhala také velmi dobře. Vývoj auta na mě udělal dobrý dojem. Už se opravdu těším," říká Scheider. Oba dvojnásobní šampioni ve službách Audi dnes odpočívali a vozy přenechali mladším. Jedním z nich byl dnes třetí Felipe Albuquerque. Portugalec v barvách týmu Rosberg na vítěze ztratil 0,086s a obsadil 3. příčku.
Překvapením dne je ale beze sporu výkon teprve 18letého Pascala Wehrleina. Mladý Němec, který na poslední chvíli nahradil Ralfa Schumachera, zajel čas o pouze 0,065s pomalejší než Green. Bývalou hvězdu Formule 3 doplnili v TOP6 také Merhi a Vietoris, svými výkony mladíci naznačili, že by se Mercedesu mohla sázka na mládí vyplatit. "Cítím se velmi dobře, v týmu už jsem jako doma. Práce mě baví, navíc jsme rychlí," prozradil dnes novinářům Juncadella.
Naopak ve čtvrtek se nedařilo BMW. 4 z posledních 5 pozic obsadili jezdci s materiálem z Mnichova, nejrychlejší byl se ztrátou 0,242s Dirk Werner na 7. místě. 9. a 10. příčku obsadili piloti, kteří si přes zimu vyměnili svoje místa v týmech RMG a RBM, Joey Hand a Andy Priaulx. Nováček Wittmann byl dnes poslední: "Nastavení je dobré a radostné očekávání startu sezony můžete cítit na celém týmu. Napětí je pochopitelně veliké," nechal se slyšet 23letý pilot.
Timo Glock, který včera zajel překvapivě 3. čas, dnes odpočíval a o své pocity se podělil s fanoušky: "Na to, že jsme nový tým, si zatím nevedeme vůbec špatně. I přesto se toho musíme ještě hodně naučit. Musíme se ještě zaměřit na několik bodů. Musíme se zlepšit jako tým - začíná to zastávkami v boxech a běžným chodem stáje to končí."
Výsledky čtvrtečního testu v Barceloně:
1. Jamie Green (Audi) - 1:07,171 min 2. Pascal Wehrlein (Mercedes) - 1:07,236 min 3. Filipe Albuquerque (Audi) - 1:07,257 min 4. Roberto Merhi (Mercedes) - 1:07,266 min 5. Adrien Tambay (Audi) - 1:07,274 min 6. Christian Vietoris (Mercedes) - 1:07,309 min 7. Dirk Werner (BMW) - 1:07,413 min 8. Mike Rockenfeller (Audi) - 1:07,463 min 9. Andy Priaulx (BMW) - 1:07,590 min 10. Joey Hand (BMW) - 1:07,594 min 11. Marco Wittmann (BMW) - 1:07,742 min
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?