3. DEN TESTŮ - BARCELONA; Nováček byl nejrychlejší, poměrně překvapivý výsledek dnešních testů. Jamie Green zaujal a s RS5 DTM zajel čas 1:07,171 min. Také druhý Pascal Wehrlein, který debuje v Mercedesu podal nad očekávaní dobrý výkon.
Třetí testovací den v Barceloně se nesl ve znamení mladých jezdců. Nejrychlejší čas ale ještě zajel rutinier DTM, Jamie Green, který před novou sezonou přestoupil k Audi. Brit odpoledne zajel s Audi RS5 čas 1:07,171 min. Zajímavostí však je, že tento čas je o více jak jednu sekundu pomalejší, než který včera zajel jeho krajan a bývalý kolega od Mercedesu, Gary Paffett.
Audi dnes již jezdilo i odpoledne, předešlé dva dny jsme vozy se čtyřmi kruhy viděli na trati vždy jen dopoledne. "Vloni jsme nebyli tam, kde jsme být chtěli. V Audi RS5 máme ale velmi dobré auto, se kterým chceme uspět," nechal se slyšet Mattias Ekström pro DTM TV. Také Timo Scheider byl se svými osobními výkony spokojený.
"Na novou sezonu jsem velmi dobře připraven. Spolupráce s týmem přes zimu probíhala také velmi dobře. Vývoj auta na mě udělal dobrý dojem. Už se opravdu těším," říká Scheider. Oba dvojnásobní šampioni ve službách Audi dnes odpočívali a vozy přenechali mladším. Jedním z nich byl dnes třetí Felipe Albuquerque. Portugalec v barvách týmu Rosberg na vítěze ztratil 0,086s a obsadil 3. příčku.
Překvapením dne je ale beze sporu výkon teprve 18letého Pascala Wehrleina. Mladý Němec, který na poslední chvíli nahradil Ralfa Schumachera, zajel čas o pouze 0,065s pomalejší než Green. Bývalou hvězdu Formule 3 doplnili v TOP6 také Merhi a Vietoris, svými výkony mladíci naznačili, že by se Mercedesu mohla sázka na mládí vyplatit. "Cítím se velmi dobře, v týmu už jsem jako doma. Práce mě baví, navíc jsme rychlí," prozradil dnes novinářům Juncadella.
Naopak ve čtvrtek se nedařilo BMW. 4 z posledních 5 pozic obsadili jezdci s materiálem z Mnichova, nejrychlejší byl se ztrátou 0,242s Dirk Werner na 7. místě. 9. a 10. příčku obsadili piloti, kteří si přes zimu vyměnili svoje místa v týmech RMG a RBM, Joey Hand a Andy Priaulx. Nováček Wittmann byl dnes poslední: "Nastavení je dobré a radostné očekávání startu sezony můžete cítit na celém týmu. Napětí je pochopitelně veliké," nechal se slyšet 23letý pilot.
Timo Glock, který včera zajel překvapivě 3. čas, dnes odpočíval a o své pocity se podělil s fanoušky: "Na to, že jsme nový tým, si zatím nevedeme vůbec špatně. I přesto se toho musíme ještě hodně naučit. Musíme se ještě zaměřit na několik bodů. Musíme se zlepšit jako tým - začíná to zastávkami v boxech a běžným chodem stáje to končí."
Výsledky čtvrtečního testu v Barceloně:
1. Jamie Green (Audi) - 1:07,171 min 2. Pascal Wehrlein (Mercedes) - 1:07,236 min 3. Filipe Albuquerque (Audi) - 1:07,257 min 4. Roberto Merhi (Mercedes) - 1:07,266 min 5. Adrien Tambay (Audi) - 1:07,274 min 6. Christian Vietoris (Mercedes) - 1:07,309 min 7. Dirk Werner (BMW) - 1:07,413 min 8. Mike Rockenfeller (Audi) - 1:07,463 min 9. Andy Priaulx (BMW) - 1:07,590 min 10. Joey Hand (BMW) - 1:07,594 min 11. Marco Wittmann (BMW) - 1:07,742 min
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?