3. DEN TESTŮ - BARCELONA; Nováček byl nejrychlejší, poměrně překvapivý výsledek dnešních testů. Jamie Green zaujal a s RS5 DTM zajel čas 1:07,171 min. Také druhý Pascal Wehrlein, který debuje v Mercedesu podal nad očekávaní dobrý výkon.
Třetí testovací den v Barceloně se nesl ve znamení mladých jezdců. Nejrychlejší čas ale ještě zajel rutinier DTM, Jamie Green, který před novou sezonou přestoupil k Audi. Brit odpoledne zajel s Audi RS5 čas 1:07,171 min. Zajímavostí však je, že tento čas je o více jak jednu sekundu pomalejší, než který včera zajel jeho krajan a bývalý kolega od Mercedesu, Gary Paffett.
Audi dnes již jezdilo i odpoledne, předešlé dva dny jsme vozy se čtyřmi kruhy viděli na trati vždy jen dopoledne. "Vloni jsme nebyli tam, kde jsme být chtěli. V Audi RS5 máme ale velmi dobré auto, se kterým chceme uspět," nechal se slyšet Mattias Ekström pro DTM TV. Také Timo Scheider byl se svými osobními výkony spokojený.
"Na novou sezonu jsem velmi dobře připraven. Spolupráce s týmem přes zimu probíhala také velmi dobře. Vývoj auta na mě udělal dobrý dojem. Už se opravdu těším," říká Scheider. Oba dvojnásobní šampioni ve službách Audi dnes odpočívali a vozy přenechali mladším. Jedním z nich byl dnes třetí Felipe Albuquerque. Portugalec v barvách týmu Rosberg na vítěze ztratil 0,086s a obsadil 3. příčku.
Překvapením dne je ale beze sporu výkon teprve 18letého Pascala Wehrleina. Mladý Němec, který na poslední chvíli nahradil Ralfa Schumachera, zajel čas o pouze 0,065s pomalejší než Green. Bývalou hvězdu Formule 3 doplnili v TOP6 také Merhi a Vietoris, svými výkony mladíci naznačili, že by se Mercedesu mohla sázka na mládí vyplatit. "Cítím se velmi dobře, v týmu už jsem jako doma. Práce mě baví, navíc jsme rychlí," prozradil dnes novinářům Juncadella.
Naopak ve čtvrtek se nedařilo BMW. 4 z posledních 5 pozic obsadili jezdci s materiálem z Mnichova, nejrychlejší byl se ztrátou 0,242s Dirk Werner na 7. místě. 9. a 10. příčku obsadili piloti, kteří si přes zimu vyměnili svoje místa v týmech RMG a RBM, Joey Hand a Andy Priaulx. Nováček Wittmann byl dnes poslední: "Nastavení je dobré a radostné očekávání startu sezony můžete cítit na celém týmu. Napětí je pochopitelně veliké," nechal se slyšet 23letý pilot.
Timo Glock, který včera zajel překvapivě 3. čas, dnes odpočíval a o své pocity se podělil s fanoušky: "Na to, že jsme nový tým, si zatím nevedeme vůbec špatně. I přesto se toho musíme ještě hodně naučit. Musíme se ještě zaměřit na několik bodů. Musíme se zlepšit jako tým - začíná to zastávkami v boxech a běžným chodem stáje to končí."
Výsledky čtvrtečního testu v Barceloně:
1. Jamie Green (Audi) - 1:07,171 min 2. Pascal Wehrlein (Mercedes) - 1:07,236 min 3. Filipe Albuquerque (Audi) - 1:07,257 min 4. Roberto Merhi (Mercedes) - 1:07,266 min 5. Adrien Tambay (Audi) - 1:07,274 min 6. Christian Vietoris (Mercedes) - 1:07,309 min 7. Dirk Werner (BMW) - 1:07,413 min 8. Mike Rockenfeller (Audi) - 1:07,463 min 9. Andy Priaulx (BMW) - 1:07,590 min 10. Joey Hand (BMW) - 1:07,594 min 11. Marco Wittmann (BMW) - 1:07,742 min
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?