Po odchodu z F1 přesvědčil tehdejší šéf BMW pro motorsport, Dr Mario Theissen, značku k tomu, aby se zapojila ihned do jiného druhu motorsportu. Jak se mu to povedlo?
Jens Marquard mohl po finálovém závodu DTM na Hockenheimu slavit. Jako šéf BMW Motorsport dokázal v premiérovém roce v německém šampionátu cestovních vozů získat titul mezi jezdci, týmy i značkami. Tyto vavříny ale částečně patří také jeho předchůdci, Dr. Mariu Theissenovi, který po oznámení o odchodu z Formule 1 dokázal vedení značky přesvědčit, aby se angažovali v DTM. "Všechno bylo připraveno, dokonce smlouvy s jezdci už jsme měli tajně podepsané," vzpomíná Němec v rozhovoru pro francouzský "Autohebdo.fr".
Odraz k projektu DTM přišel už v roce 2009 po odstoupení z F1: "Rok 2009 byl velmi tvrdý," vzpomíná dnes již 60 letý muž na čas v F1, kdy německá prémiová značka převzala švýcarský tým Sauber. "Celé oddělení motorsportu jsem musel předělat. Než došlo k převodu týmu zpět na Pettera Saubera, museli jsme splnit jeho požadavky." Ještě v době, kdy se Mario zabýval ukončením aktivit v F1, odstartoval nový projekt - DTM.
"Z F1 zůstalo asi pět nebo šest inženýrů, navíc bylo k dispozici celé oddělení motorsportu. V roce 2010 jsem představenstvu představil projekt DTM. Dostal jsem povolení, avšak za splnění dvou podmínek," pokračuje Theissen.
Těmi podmínkami bylo: Dostat DTM i na zahraniční trhy a hned od prvního roku bojovat o vítězství. Druhá podmínka je splněna, teď BMW po ITR [promotér šampionátu] požaduje expanzi na trhy v Asii a Severní Americe. Marquard dokonce mluví o závodu v Abu Dhabi. Theissena pochopitelně velmi těší úspěchy jeho bývalého týmu: "Výsledek předčil zcela jistě všechna očekávání."
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?