Po odchodu z F1 přesvědčil tehdejší šéf BMW pro motorsport, Dr Mario Theissen, značku k tomu, aby se zapojila ihned do jiného druhu motorsportu. Jak se mu to povedlo?
Jens Marquard mohl po finálovém závodu DTM na Hockenheimu slavit. Jako šéf BMW Motorsport dokázal v premiérovém roce v německém šampionátu cestovních vozů získat titul mezi jezdci, týmy i značkami. Tyto vavříny ale částečně patří také jeho předchůdci, Dr. Mariu Theissenovi, který po oznámení o odchodu z Formule 1 dokázal vedení značky přesvědčit, aby se angažovali v DTM. "Všechno bylo připraveno, dokonce smlouvy s jezdci už jsme měli tajně podepsané," vzpomíná Němec v rozhovoru pro francouzský "Autohebdo.fr".
Odraz k projektu DTM přišel už v roce 2009 po odstoupení z F1: "Rok 2009 byl velmi tvrdý," vzpomíná dnes již 60 letý muž na čas v F1, kdy německá prémiová značka převzala švýcarský tým Sauber. "Celé oddělení motorsportu jsem musel předělat. Než došlo k převodu týmu zpět na Pettera Saubera, museli jsme splnit jeho požadavky." Ještě v době, kdy se Mario zabýval ukončením aktivit v F1, odstartoval nový projekt - DTM.
"Z F1 zůstalo asi pět nebo šest inženýrů, navíc bylo k dispozici celé oddělení motorsportu. V roce 2010 jsem představenstvu představil projekt DTM. Dostal jsem povolení, avšak za splnění dvou podmínek," pokračuje Theissen.
Těmi podmínkami bylo: Dostat DTM i na zahraniční trhy a hned od prvního roku bojovat o vítězství. Druhá podmínka je splněna, teď BMW po ITR [promotér šampionátu] požaduje expanzi na trhy v Asii a Severní Americe. Marquard dokonce mluví o závodu v Abu Dhabi. Theissena pochopitelně velmi těší úspěchy jeho bývalého týmu: "Výsledek předčil zcela jistě všechna očekávání."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.