ZÁVODNÍ VÍKEND; Týmy DTM poměří tento víkend své síly na okruhu poblíž Magdeburgu. Trať Oschersleben 3,7 kilometru a závod je vypsán 51 kol. Jak bude pokračovat bitva o letošní krále DTM? Pojďme ji spolu sledovat.
Závod:
Bruno Spengler odolal tlaku ze strany Garyho Paffetta a získal na Oscherslebenu vítězství. Brunovi se povedl start a v prvním stintu si vybudoval až 4s náskok na druhého Paffetta. V závěru závodu činil rozdíl mezi oběma uchazeči o titul pouhých 0,6s, ale to byl také nejmenší rozdíl za celý závod. Jezdec Mercedesu se navíc nedokázal přiblížit BMW natolik, aby vyzkoušel byť jediný útok.
Třetí vítězství roku posunulo Spenglera na druhou příčku v hodnocení DTM se ztrátou pouhých 11 bodů na vedoucího Paffetta (rozdáno bude ještě 50 bodů). Po startu se Paffettův kolega Jamie Green sice dostal na druhé místo, ale na konci prvního kola jej Gary opět předjel, a Jamie už po zbytek závodu kroužil na 3. místě. Za Greenem závod dokončil kolega Bruno Spenglera z týmu Schnitzer, Dirk Werner, pro kterého 4. příčka znamená nejlepší umístění v DTM.
I 5. pozice v cíli patřila jezdci BMW, konkrétně Augusto Farfusovi (tým RBM), který těžil ze svého skvělého startu, kdy ihned poskočil na 5. příčku a tam už setrval. Nejlepší Audi byla ta v rukou Mikea Rockenfellera. Němec jezdící za tým Phoenix Audi jezdil stabilně na 6. pozici. Za ním byl v cíli klasifikován Robert Wickens s Mercedesem týmu Mücke a Mattias Ekström s Audi.
Právě bývalému dvojnásobnému šampionovi DTM se vůbec nepovedl start, zůstal stát a do závodu vyrážel až jako téměř poslední. Díky šikovné strategii a dobré práci mechaniků (během druhých pit stopů předjel Tima Scheidera) se ale dostal až na body.
V závěru závodu ještě "Eki" předjel modrou Audi A5 DTM v rukou Filipe Albuquerquea (9. místo v cíli) a mohl se radovat z 8. místa. Poslední bod za 10. příčku získal Timo Scheider, který do závodu vyrážel až z 15. místa.
Výsledky zde
Kvalifikace:
Bruno Spengler získal svoji třetí pole position roku. Kanaďan s BMW porazil Garyho Paffetta s Mercedesem o méně než 1 vteřinu. Jezdec týmu Schnitzer byl přitom až 4. nejrychlejší v Q3, takže do Q4 vyrazil jako první. Jeho čas 1:20,916 min nedokázal nikdo z trojice Jamie Green, Gary Paffett a Dirk Werner překonat. Nejblíže byl vedoucí muž šampionátu Paffett, který zaostal o 0,086s.
Green a Werner s druhou M3 DTM týmu Schnitzer obsadí 2. řadu. Nejlepším jezdcem Audi byl na 5. místě Mattias Ekström s Audi A5 DTM, 6. čas zajel úřadující mistr DTM Martin Tomczyk s BMW. Jenže Němec bude stát na startu až na 11. pozici kvůli penalizaci 5 míst na startu za způsobení kolize s Garym Paffettem na Zandvoortu.
7. čas zajel vítěz závodu na Zandvoortu, Edoardo Mortara. Za ním následovali další dva jezdci na Audi - Mike Rockenfeller a Miguel Molina. Poslední, kdo se ještě svezl v Q3, byl Augusto Farfus. Smůlu měl Ralf Schumacher, který v Q2 zajel stejný čas jako Mike Rockenfeller, ale právě on nepostoupil dál, protože ho dosáhl později.
Výsledky zde
Výsledky druhého volného tréninku: zde
Výsledky prvního volného tréninku: zde
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?