ZÁVODNÍ VÍKEND; Týmy DTM poměří tento víkend své síly na okruhu poblíž Magdeburgu. Trať Oschersleben 3,7 kilometru a závod je vypsán 51 kol. Jak bude pokračovat bitva o letošní krále DTM? Pojďme ji spolu sledovat.
Závod:
Bruno Spengler odolal tlaku ze strany Garyho Paffetta a získal na Oscherslebenu vítězství. Brunovi se povedl start a v prvním stintu si vybudoval až 4s náskok na druhého Paffetta. V závěru závodu činil rozdíl mezi oběma uchazeči o titul pouhých 0,6s, ale to byl také nejmenší rozdíl za celý závod. Jezdec Mercedesu se navíc nedokázal přiblížit BMW natolik, aby vyzkoušel byť jediný útok.
Třetí vítězství roku posunulo Spenglera na druhou příčku v hodnocení DTM se ztrátou pouhých 11 bodů na vedoucího Paffetta (rozdáno bude ještě 50 bodů). Po startu se Paffettův kolega Jamie Green sice dostal na druhé místo, ale na konci prvního kola jej Gary opět předjel, a Jamie už po zbytek závodu kroužil na 3. místě. Za Greenem závod dokončil kolega Bruno Spenglera z týmu Schnitzer, Dirk Werner, pro kterého 4. příčka znamená nejlepší umístění v DTM.
I 5. pozice v cíli patřila jezdci BMW, konkrétně Augusto Farfusovi (tým RBM), který těžil ze svého skvělého startu, kdy ihned poskočil na 5. příčku a tam už setrval. Nejlepší Audi byla ta v rukou Mikea Rockenfellera. Němec jezdící za tým Phoenix Audi jezdil stabilně na 6. pozici. Za ním byl v cíli klasifikován Robert Wickens s Mercedesem týmu Mücke a Mattias Ekström s Audi.
Právě bývalému dvojnásobnému šampionovi DTM se vůbec nepovedl start, zůstal stát a do závodu vyrážel až jako téměř poslední. Díky šikovné strategii a dobré práci mechaniků (během druhých pit stopů předjel Tima Scheidera) se ale dostal až na body.
V závěru závodu ještě "Eki" předjel modrou Audi A5 DTM v rukou Filipe Albuquerquea (9. místo v cíli) a mohl se radovat z 8. místa. Poslední bod za 10. příčku získal Timo Scheider, který do závodu vyrážel až z 15. místa.
Výsledky zde
Kvalifikace:
Bruno Spengler získal svoji třetí pole position roku. Kanaďan s BMW porazil Garyho Paffetta s Mercedesem o méně než 1 vteřinu. Jezdec týmu Schnitzer byl přitom až 4. nejrychlejší v Q3, takže do Q4 vyrazil jako první. Jeho čas 1:20,916 min nedokázal nikdo z trojice Jamie Green, Gary Paffett a Dirk Werner překonat. Nejblíže byl vedoucí muž šampionátu Paffett, který zaostal o 0,086s.
Green a Werner s druhou M3 DTM týmu Schnitzer obsadí 2. řadu. Nejlepším jezdcem Audi byl na 5. místě Mattias Ekström s Audi A5 DTM, 6. čas zajel úřadující mistr DTM Martin Tomczyk s BMW. Jenže Němec bude stát na startu až na 11. pozici kvůli penalizaci 5 míst na startu za způsobení kolize s Garym Paffettem na Zandvoortu.
7. čas zajel vítěz závodu na Zandvoortu, Edoardo Mortara. Za ním následovali další dva jezdci na Audi - Mike Rockenfeller a Miguel Molina. Poslední, kdo se ještě svezl v Q3, byl Augusto Farfus. Smůlu měl Ralf Schumacher, který v Q2 zajel stejný čas jako Mike Rockenfeller, ale právě on nepostoupil dál, protože ho dosáhl později.
Výsledky zde
Výsledky druhého volného tréninku: zde
Výsledky prvního volného tréninku: zde
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.