ZÁVODNÍ VÍKEND; Týmy DTM poměří tento víkend své síly na okruhu poblíž Magdeburgu. Trať Oschersleben 3,7 kilometru a závod je vypsán 51 kol. Jak bude pokračovat bitva o letošní krále DTM? Pojďme ji spolu sledovat.
Závod:
Bruno Spengler odolal tlaku ze strany Garyho Paffetta a získal na Oscherslebenu vítězství. Brunovi se povedl start a v prvním stintu si vybudoval až 4s náskok na druhého Paffetta. V závěru závodu činil rozdíl mezi oběma uchazeči o titul pouhých 0,6s, ale to byl také nejmenší rozdíl za celý závod. Jezdec Mercedesu se navíc nedokázal přiblížit BMW natolik, aby vyzkoušel byť jediný útok.
Třetí vítězství roku posunulo Spenglera na druhou příčku v hodnocení DTM se ztrátou pouhých 11 bodů na vedoucího Paffetta (rozdáno bude ještě 50 bodů). Po startu se Paffettův kolega Jamie Green sice dostal na druhé místo, ale na konci prvního kola jej Gary opět předjel, a Jamie už po zbytek závodu kroužil na 3. místě. Za Greenem závod dokončil kolega Bruno Spenglera z týmu Schnitzer, Dirk Werner, pro kterého 4. příčka znamená nejlepší umístění v DTM.
I 5. pozice v cíli patřila jezdci BMW, konkrétně Augusto Farfusovi (tým RBM), který těžil ze svého skvělého startu, kdy ihned poskočil na 5. příčku a tam už setrval. Nejlepší Audi byla ta v rukou Mikea Rockenfellera. Němec jezdící za tým Phoenix Audi jezdil stabilně na 6. pozici. Za ním byl v cíli klasifikován Robert Wickens s Mercedesem týmu Mücke a Mattias Ekström s Audi.
Právě bývalému dvojnásobnému šampionovi DTM se vůbec nepovedl start, zůstal stát a do závodu vyrážel až jako téměř poslední. Díky šikovné strategii a dobré práci mechaniků (během druhých pit stopů předjel Tima Scheidera) se ale dostal až na body.
V závěru závodu ještě "Eki" předjel modrou Audi A5 DTM v rukou Filipe Albuquerquea (9. místo v cíli) a mohl se radovat z 8. místa. Poslední bod za 10. příčku získal Timo Scheider, který do závodu vyrážel až z 15. místa.
Výsledky zde
Kvalifikace:
Bruno Spengler získal svoji třetí pole position roku. Kanaďan s BMW porazil Garyho Paffetta s Mercedesem o méně než 1 vteřinu. Jezdec týmu Schnitzer byl přitom až 4. nejrychlejší v Q3, takže do Q4 vyrazil jako první. Jeho čas 1:20,916 min nedokázal nikdo z trojice Jamie Green, Gary Paffett a Dirk Werner překonat. Nejblíže byl vedoucí muž šampionátu Paffett, který zaostal o 0,086s.
Green a Werner s druhou M3 DTM týmu Schnitzer obsadí 2. řadu. Nejlepším jezdcem Audi byl na 5. místě Mattias Ekström s Audi A5 DTM, 6. čas zajel úřadující mistr DTM Martin Tomczyk s BMW. Jenže Němec bude stát na startu až na 11. pozici kvůli penalizaci 5 míst na startu za způsobení kolize s Garym Paffettem na Zandvoortu.
7. čas zajel vítěz závodu na Zandvoortu, Edoardo Mortara. Za ním následovali další dva jezdci na Audi - Mike Rockenfeller a Miguel Molina. Poslední, kdo se ještě svezl v Q3, byl Augusto Farfus. Smůlu měl Ralf Schumacher, který v Q2 zajel stejný čas jako Mike Rockenfeller, ale právě on nepostoupil dál, protože ho dosáhl později.
Výsledky zde
Výsledky druhého volného tréninku: zde
Výsledky prvního volného tréninku: zde
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.