A5 je připravena vyhrat, říká šéf Phoenixu

Rockenfeller, Mike
Rockenfeller, Mike, foto: dtm.de
iM2 31. května 2012 15:46
Sdílej:

Vozy Audi A5 jsou již dostatečně rychlé na to, aby dokázaly vyhrát víkendový závod na Spielbergu, míní šéf týmu Phoenix, Ernst Moser. Jen dodejme, že právě tento muž dovedl vloni v DTM k titulu Martina Tomczyka.

Právě vloni v Rakousku prolomil Martin Tomczyk 10leté čekání týmu Phoenix na vítězství v DTM, po sezoně ale Němec odešel k BMW. Ernst Moser věří, že jeho současní jezdci, Mike Rockenfeller a Miguel Molina, mají náčiní k tomu, aby na loňské vítězství navázali. Tým slavil v Brands Hatch zisk prvního stupně vítězů v letošním roce.

"Minulý víkend byl velmi motivující. S Mikem Rockenfellerem jsme letos poprvé stanuli na podium a také jsme vyhráli 24 hodinovku na Nürburgringu. Motivací našeho týmu je momentálně zisk prvního vítězství pro Audi v tomto roce v DTM v rakouském Spielbergu. Auto je toho schopné. Všechno je možné," říká Moser.

Vloni se závod na Red Bull Ringu nepovedl ani jedné A4 DTM v barvách Red Bullu...

"Na Spielberg máme skvělé vzpomínky. Vloni jsme zde oslavili zisk vůbec prvního vítězství v DTM s Audi, což byl základ v pozdější cestě za titulem," uzavřel šéf týmu Phoenix. Mattias Ekström, který závodí za tým Abt Sportsline, také věří ve vylepšenou rychlost A5 DTM. Švéd stál na stupních vítězů pouze jednou a to hned zkraje sezony na Hockenheimu.

"Vloni jsem zde v Rakousku zažil závod, který považuji za nejhorší v mé závodnické kariéře. Věřím ale, že tyto věci už mohou být pouze lepší. Provedli jsme analýzu toho, kde se zlepšit, abychom byli opět schopni bojovat o pořádnou porci bodů," říká dvojnásobný šampion DTM, který drží 3. přícku se ztrátou 33 bodů. Druhým nejlépe postaveným jezdcem Audi je Rockenfeller (5.).

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?