BRANDS HATCH - KVALIFIKACE; Mike Rockenfeller dokázal na krátké trati v britském Brands Hatch získat svoje historicky první pole position na startu závodu DTM.
Jezdec týmu Abt, který se do DTM vrátil po děsivé nehodě v závodu Le Mans před pouhými dvěma závody, získal na krátké trati nejlepší výchozí pozici do zítřejšího závodu na 48. pokus. Do Q4 vyrážel jako druhý, když v Q3 zajel třetí čas. Paffettův čas dokázal o 0,2s vylepšit a ujal se vedení.
Ani Paffettův kolega Jamie Green, který Q3 vyhrál, a ani jezdec týmu Phoenix, Martin Tomczyk, nedokázali Mikův čas vylepšit a obsadí tak čtvrté, respektive třetí místo na startu. Zajímavé je, že v Q2 byl nejrychlejší Ralf Schumacher, jenže v Q3 nedokázal zajet své rychlé kolo moc dobře a skončil 7.
Jako pátý do závodu odstartuje vítěz toho minulého, Mattias Ekström, kterému postup do Q4 unikl o pouhých 0,08s. Dále své časy zajeli Bruno Spengler, již zmíněný Schumacher a Miguel Molina se starší A4 DTM. Schumacher a Molina ale poskočí o místo výše, protože Spengler dostane penalizaci dvou míst za použití nesprávných gum v tréninku.
Kvalifikaci zastavily červené vlajky, když Filipe Albuquerque vyjel z tratě, trefil bariéru a kvalifikace tak pro něj zkončila. Zbývalo 9 minut z první části kvalifikace, maršálové se rozhodli, že všech zbývajících 17 vozů postoupí do Q2. Zklamáním byl výkon dvojnásobného šampióna DTM, Tima Scheidera, který zajel až 12. čas.
Výsledky naleznete zde.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?