BRANDS HATCH - KVALIFIKACE; Mike Rockenfeller dokázal na krátké trati v britském Brands Hatch získat svoje historicky první pole position na startu závodu DTM.
Jezdec týmu Abt, který se do DTM vrátil po děsivé nehodě v závodu Le Mans před pouhými dvěma závody, získal na krátké trati nejlepší výchozí pozici do zítřejšího závodu na 48. pokus. Do Q4 vyrážel jako druhý, když v Q3 zajel třetí čas. Paffettův čas dokázal o 0,2s vylepšit a ujal se vedení.
Ani Paffettův kolega Jamie Green, který Q3 vyhrál, a ani jezdec týmu Phoenix, Martin Tomczyk, nedokázali Mikův čas vylepšit a obsadí tak čtvrté, respektive třetí místo na startu. Zajímavé je, že v Q2 byl nejrychlejší Ralf Schumacher, jenže v Q3 nedokázal zajet své rychlé kolo moc dobře a skončil 7.
Jako pátý do závodu odstartuje vítěz toho minulého, Mattias Ekström, kterému postup do Q4 unikl o pouhých 0,08s. Dále své časy zajeli Bruno Spengler, již zmíněný Schumacher a Miguel Molina se starší A4 DTM. Schumacher a Molina ale poskočí o místo výše, protože Spengler dostane penalizaci dvou míst za použití nesprávných gum v tréninku.
Kvalifikaci zastavily červené vlajky, když Filipe Albuquerque vyjel z tratě, trefil bariéru a kvalifikace tak pro něj zkončila. Zbývalo 9 minut z první části kvalifikace, maršálové se rozhodli, že všech zbývajících 17 vozů postoupí do Q2. Zklamáním byl výkon dvojnásobného šampióna DTM, Tima Scheidera, který zajel až 12. čas.
Výsledky naleznete zde.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?