BRANDS HATCH - KVALIFIKACE; Mike Rockenfeller dokázal na krátké trati v britském Brands Hatch získat svoje historicky první pole position na startu závodu DTM.
Jezdec týmu Abt, který se do DTM vrátil po děsivé nehodě v závodu Le Mans před pouhými dvěma závody, získal na krátké trati nejlepší výchozí pozici do zítřejšího závodu na 48. pokus. Do Q4 vyrážel jako druhý, když v Q3 zajel třetí čas. Paffettův čas dokázal o 0,2s vylepšit a ujal se vedení.
Ani Paffettův kolega Jamie Green, který Q3 vyhrál, a ani jezdec týmu Phoenix, Martin Tomczyk, nedokázali Mikův čas vylepšit a obsadí tak čtvrté, respektive třetí místo na startu. Zajímavé je, že v Q2 byl nejrychlejší Ralf Schumacher, jenže v Q3 nedokázal zajet své rychlé kolo moc dobře a skončil 7.
Jako pátý do závodu odstartuje vítěz toho minulého, Mattias Ekström, kterému postup do Q4 unikl o pouhých 0,08s. Dále své časy zajeli Bruno Spengler, již zmíněný Schumacher a Miguel Molina se starší A4 DTM. Schumacher a Molina ale poskočí o místo výše, protože Spengler dostane penalizaci dvou míst za použití nesprávných gum v tréninku.
Kvalifikaci zastavily červené vlajky, když Filipe Albuquerque vyjel z tratě, trefil bariéru a kvalifikace tak pro něj zkončila. Zbývalo 9 minut z první části kvalifikace, maršálové se rozhodli, že všech zbývajících 17 vozů postoupí do Q2. Zklamáním byl výkon dvojnásobného šampióna DTM, Tima Scheidera, který zajel až 12. čas.
Výsledky naleznete zde.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.