NÜRBURGRING, KVALIFIKACE; Mattias Ekström dokázal vytěžit z proměnlivých podmínek na Nürburgringu maximum a získal svoji letošní první pole position. Druhého Jamieho Greena porazil o více než 3s!
Jezdec týmu Abt byl nejrychlejší v Q3, a tak si vybojoval možnost jako poslední nastoupit do Q4, ve které má každý jezdec jen jedno kolo. To se ukázalo jako velká výhoda, protože zbylí účastníci poslední části kvalifikace museli svá kola odjet za mírného deště.
Švéd zajel čas 1:32,066s, což odsunulo Jamieho Greena s továrním Mercedesem na druhé místo. Mike Rockenfeller ztratil drahocené desetiny, když probrzdil v nájezdů do první zatáčky a poté ji projel zeširoka. Svoji žlutou A4 postaví na třetí místo před Bruno Spenglera.
Všichni čtyři dokázali postoupit do Q4 s použitím pouze jedné sady gum v Q3. Naopak Mortara nasadil sadu novou a kvalifikoval se na místě pátém. Za ním se na dalších místech umístily vozy Audi, svého nejlepšího sezonního výsledku dosáhl Miguel Molina, který je šestý. Sedmou příčku získal jezdec týmu Phoenix, Martin Tomczyk, na startší A4 a za ním je dvojnásobný šampión DTM, Timo Scheider.
Výsledky kvalifikace naleznete zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.