ZANDVOORT, ZÁVOD; Miku Rockenfellerovi stačily pouhé dva závody v továrním týmu Audi k tomu, aby se radoval ze svého historicky prvního vítězství v DTM. Mike předvedl opravdu skvělou jízdu a v cíli se radoval z vítězství.
Jezdec týmu Abt Audi se dostal na místo druhé hned po startu, když předjel Jamiho Greena, kterému se start do závodu moc nepovedl. Před Spenglera se Němec protáhl v prvním kole zastávek. K vidění byla opravdu velká spousta strategií, takže se Mike opravdu do čela dostal až ve 30 kole. V této fázi závodu měl k dobru 2,5s na dva kolegi od H.W.A. Spenglera a Greena.
V prostřední části závodu se Green tlačil na Spenglera a snažil se najít skulinku, kudy by se před Kanaďana dostal. To se mu nepovedlo a navíc s kolegou v posledním stintu neudržel krok. Bruno závod nakonec dokončil na místě druhém. To znamená, že má v šampionátu momentálně náskok 8 bodů.
Na jeho stříbrný Mercedes C-Klasse AMG DTM v posledních kolech ale zle dorážel Martin Tomczyk v roční Audi A4 DTM týmu Phoenix. Bývalý tovární jezdec týmu Abt málem Spenglera předjel. Závod za ním dokončil o pouhých 0,4s. Ještě předtím si ale Martin poradil s Greenem. Oba spolu svedli krásný souboj. Jeli bok po boku dvě zatáčky, nakonec se Audi před Mercedes dostalo v zatáčce Gerlachbocht.
Timo Scheider obsadil místo páté, za ním byl po skvělém výkonu Edoardo Mortara. Ital dojel se starším vozem na bodech a zaznamenal tak pochopitelně svůj nejlepší výsledek v DTM. Skvělý závod má za sebou také Maro Engel, kterému vyšla hlavně prostřední část závodu. V ní se dokázal posunout z 11. místa na 7. příčku.
Poslední bod si na své konto připsal Mattias Ekström, který startoval až ze 16. příčky. Švéd měl extrémně dlouhý první stint. Dvojnásobný šampion DTM vydržel na první sadě pneumatik o 15 kol déle, než někteří další jeho soupeři.
Výsledky závodu naleznete zde.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.