ZANDVOORT, ZÁVOD; Miku Rockenfellerovi stačily pouhé dva závody v továrním týmu Audi k tomu, aby se radoval ze svého historicky prvního vítězství v DTM. Mike předvedl opravdu skvělou jízdu a v cíli se radoval z vítězství.
Jezdec týmu Abt Audi se dostal na místo druhé hned po startu, když předjel Jamiho Greena, kterému se start do závodu moc nepovedl. Před Spenglera se Němec protáhl v prvním kole zastávek. K vidění byla opravdu velká spousta strategií, takže se Mike opravdu do čela dostal až ve 30 kole. V této fázi závodu měl k dobru 2,5s na dva kolegi od H.W.A. Spenglera a Greena.
V prostřední části závodu se Green tlačil na Spenglera a snažil se najít skulinku, kudy by se před Kanaďana dostal. To se mu nepovedlo a navíc s kolegou v posledním stintu neudržel krok. Bruno závod nakonec dokončil na místě druhém. To znamená, že má v šampionátu momentálně náskok 8 bodů.
Na jeho stříbrný Mercedes C-Klasse AMG DTM v posledních kolech ale zle dorážel Martin Tomczyk v roční Audi A4 DTM týmu Phoenix. Bývalý tovární jezdec týmu Abt málem Spenglera předjel. Závod za ním dokončil o pouhých 0,4s. Ještě předtím si ale Martin poradil s Greenem. Oba spolu svedli krásný souboj. Jeli bok po boku dvě zatáčky, nakonec se Audi před Mercedes dostalo v zatáčce Gerlachbocht.
Timo Scheider obsadil místo páté, za ním byl po skvělém výkonu Edoardo Mortara. Ital dojel se starším vozem na bodech a zaznamenal tak pochopitelně svůj nejlepší výsledek v DTM. Skvělý závod má za sebou také Maro Engel, kterému vyšla hlavně prostřední část závodu. V ní se dokázal posunout z 11. místa na 7. příčku.
Poslední bod si na své konto připsal Mattias Ekström, který startoval až ze 16. příčky. Švéd měl extrémně dlouhý první stint. Dvojnásobný šampion DTM vydržel na první sadě pneumatik o 15 kol déle, než někteří další jeho soupeři.
Výsledky závodu naleznete zde.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?