Oschersleben: Kvalifikační debakl Mercedesu

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
iM2 1. srpna 2009 18:57
Sdílej:

OSCHERSLEBEN; KVALIFIKACE; Audi získalo v kvalifikaci na závod na německém Oscherslebenu dominantní vítězství. Před nejrychlejším jezdcem Mercedesu, Brunem Spenglerem, se umístila pětice vozů Audi! Vítězem se stal Tom Kristensen.

Kristensen přitom pole position získal na DTM s nevídaným náskokem 0,3s! Čelo startovního roštu kompletně opanoval tovární tým Audi, když vítěze Kristensena podpořil druhý Scheider, třetí Tomczyk a čtvrtý Ekström. Pozitivní rychlost předvedli i jezdci soukromého týmu Phoenix. Rychlejší byl Oliver Jarvis, který získal pátou příčku, jeho týmový kolega, Prémat, se zítra postaví na pozici sedmou. Nejrychlejším mužem Mercedesu se stal francouzský Kanaďan Bruno Spengler, který na vítěze kvalifikace ztratil přes půl vteřiny. Naprosto propadl letošní vítěz dvou závodů a průběžně vedoucí Gary Paffett, který osadil se svým AMG Mercedesem C-Klasse až dvanáctou pozici se ztrátou 0,7s. Další podprůměrný výkon zaznamenal v kvalifikaci Ralf Schumacher, který se postaví s továrním Mercedesem až na 14. příčku. Tomáš Kostka doslova deklasoval svého týmového kolegu, Johannese Seidlitze, když německému mladíčkovi nadělil rovnou vteřinu. Kostka se postaví na předposlední 18. startovní pozici. Do jedné vteřiny se vešel například s Katherine Legge, Mathiasem Laudou nebo Susie Stoddart. Všichni mají ovšem k dispozici o rok novější techniku. Výsledky kvalifikace: 1. Tom Kristensen       Audi        1'21.352  2. Timo Scheider        Audi        1'21.666   +0.314  3. Martin Tomczyk       Audi        1'21.667   +0.315  4. Mattias Ekström      Audi        1'21.873   +0.521  5. Oliver Jarvis        Audi        1'22.135   +0.465  6. Bruno Spengler       Mercedes    1'22.249   +0.579  7. Alexandre Prémat     Audi        1'22.279   +0.609  8. M.Rockenfeller       Audi        1'22.298   +0.628  9. Paul Di Resta        Mercedes    1'22.373   +0.489 10. Jamie Green          Mercedes    1'22.405   +0.521 11. Maro Engel           Mercedes    1'22.512   +0.628 12. Gary Paffett         Mercedes    1'22.582   +0.698 13. Markus Winkelhock    Audi        1'22.769   +0.885 14. Ralf Schumacher      Mercedes    1'22.849   +0.965 15. Katherine Legge      Audi        1'23.305   +1.083 16. Mathias Lauda        Mercedes    1'23.353   +1.131 17. Susie Stoddart       Mercedes    1'23.431   +1.209 18. Tomáš Kostka         Audi        1'24.122   +1.900 19. Johannes Seidlitz    Audi        1'25.212   +2.990
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.