Oschersleben: Kvalifikační debakl Mercedesu

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
iM2 1. srpna 2009 18:57
Sdílej:

OSCHERSLEBEN; KVALIFIKACE; Audi získalo v kvalifikaci na závod na německém Oscherslebenu dominantní vítězství. Před nejrychlejším jezdcem Mercedesu, Brunem Spenglerem, se umístila pětice vozů Audi! Vítězem se stal Tom Kristensen.

Kristensen přitom pole position získal na DTM s nevídaným náskokem 0,3s! Čelo startovního roštu kompletně opanoval tovární tým Audi, když vítěze Kristensena podpořil druhý Scheider, třetí Tomczyk a čtvrtý Ekström. Pozitivní rychlost předvedli i jezdci soukromého týmu Phoenix. Rychlejší byl Oliver Jarvis, který získal pátou příčku, jeho týmový kolega, Prémat, se zítra postaví na pozici sedmou. Nejrychlejším mužem Mercedesu se stal francouzský Kanaďan Bruno Spengler, který na vítěze kvalifikace ztratil přes půl vteřiny. Naprosto propadl letošní vítěz dvou závodů a průběžně vedoucí Gary Paffett, který osadil se svým AMG Mercedesem C-Klasse až dvanáctou pozici se ztrátou 0,7s. Další podprůměrný výkon zaznamenal v kvalifikaci Ralf Schumacher, který se postaví s továrním Mercedesem až na 14. příčku. Tomáš Kostka doslova deklasoval svého týmového kolegu, Johannese Seidlitze, když německému mladíčkovi nadělil rovnou vteřinu. Kostka se postaví na předposlední 18. startovní pozici. Do jedné vteřiny se vešel například s Katherine Legge, Mathiasem Laudou nebo Susie Stoddart. Všichni mají ovšem k dispozici o rok novější techniku. Výsledky kvalifikace: 1. Tom Kristensen       Audi        1'21.352  2. Timo Scheider        Audi        1'21.666   +0.314  3. Martin Tomczyk       Audi        1'21.667   +0.315  4. Mattias Ekström      Audi        1'21.873   +0.521  5. Oliver Jarvis        Audi        1'22.135   +0.465  6. Bruno Spengler       Mercedes    1'22.249   +0.579  7. Alexandre Prémat     Audi        1'22.279   +0.609  8. M.Rockenfeller       Audi        1'22.298   +0.628  9. Paul Di Resta        Mercedes    1'22.373   +0.489 10. Jamie Green          Mercedes    1'22.405   +0.521 11. Maro Engel           Mercedes    1'22.512   +0.628 12. Gary Paffett         Mercedes    1'22.582   +0.698 13. Markus Winkelhock    Audi        1'22.769   +0.885 14. Ralf Schumacher      Mercedes    1'22.849   +0.965 15. Katherine Legge      Audi        1'23.305   +1.083 16. Mathias Lauda        Mercedes    1'23.353   +1.131 17. Susie Stoddart       Mercedes    1'23.431   +1.209 18. Tomáš Kostka         Audi        1'24.122   +1.900 19. Johannes Seidlitz    Audi        1'25.212   +2.990
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.