Winkelhock: Závodím jen na okruhu

Winkelhock, Markus
Winkelhock, Markus, foto: dtm.de
iM2 16. června 2009 15:20
Sdílej:

ROZHOVOR; Markus Winkelhock nám na německém Lausitzringu prozradil, kdo je v DTM „pojízdná šikana“ a nebo také to, že závodí pouze na okruhu a na silnici se z něj stává příkladný řidič.

Mohl byste nám popsat, jaký je to rozdíl, sedět za volantem běžného vozu a závodního vozu DTM? Jsou to dva odlišné světy. Na okruhu se snažím jet co nejrychleji, ale na běžné silnici nezávodím. Dalo by se říct, že jsem klidný řidič, silnice není od toho, aby se na ní závodilo. Když jedu, autem, tak rád poslouchám nějakou pěknou hudbu. Jaké je v DTM předjíždění? Předjíždí se zde docela často, ale třeba Lausitzring je zrovna okruh, na kterém to moc nejde... No tak určitě je to zajímavá činnost. Ale víte, někdy je lepší počkat si na zastávky v boxech, protože předjíždění je, bylo a vždy bude trošku rizikové. Když chcete někoho předjet, tak ho musíte chvíli pozorovat a zjistit místo, kde by se dal předjížděcí manévr uskutečnit. I v DTM jsou ale takoví jezdci, kteří se jen velmi obtížně předjíždějí. Podobnou pověst jako má Jarno Trulli v F1, má v DTM Mattias Lauda. Když jste tak podobně rychlí, jako jezdec před Vámi, tak musíte počkat, jestli neudělá chybu. Předjet jezdce stejně rychlého, jako jste Vy sám, je velmi obtížné. Co se dá v DTM udělat pro to, abyste byl rychlý? V DTM jsou rozestupy jen velmi těsné. Musíte se snažit jet bez chyby a také musíte mít trošku štěstí. Jezdci i stroje jsou velmi vyrovnané.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.