SEZÓNNÍ OHLÉDNUTÍ; Mike Rockenfeller 17. května na Hockenheimu postaví již potřetí na start nové sezony DTM. Jeho debut slavil “Roky“ v roce 2006 také na Hockenheimu. V minulém roce Němec s šesti body skončil na celkové osmé příčce a s výsledkem byl spokojen.
Přirozeně by se rád viděl v konečné tabulce výše, ale „dosáhnout dobrého výsledku s rok starým vozem je o hodně těžší,“ říká Mike. Ve vzpomínkách na loňskou sezonu se Rockenfellerovi vybavují zvláště vzpomínky na dva souboje s Berndem Schneiderem. „Myslím, že v uplynulém roce jsem s ním svedl pár solidních bitev. Jsem hrdý na to, že jsem proti němu mohl závodit. Před jeho výkony mám velký respekt,“ říká Mike Rockenfeller. V uplynulém ročníku se však Mike společně například s Alexandrem Prématem svezl i jako tovární jezdec Audi s vozem Audi R10 TDI v American Le Mans Series.
Chválí ho i dřívější jezdec DTM Manuel Reuter, který v loňské sezoně pracoval jako DTM expert pro ARD. „Společně s Alexandrem Prématem neprofitovali z úspěchu v Le Mans Series. Ve druhé polovině sezony předvedl v Barceloně jeho nejlepší výsledek. Pak si byl již více jistý a dokázal získávat i další úspěchy,“ míní Manuel Reuter.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.