Scheider: Formule 1 byla blízko...

Scheider, Timo
Scheider, Timo, foto: dtm.de
iM2 11. listopadu 2008 22:58
Sdílej:

Po osmé sezóně v DTM, kterou zúročil ziskem prvního jezdeckého titulu, by chtěl Timo v DTM ještě nějaký rok zůstat. Smlouvu na rok 2009 ovšem ještě nemá.

Timu Scheiderovi je sice teprve 29 let, ale v DTM už patří ke zkušeným matadorům. Letos dokončil již svoji osmou sezónu mezi cestovními vozy – kulatou osmičku zakončil ziskem titulu. V DTM ovšem nezažil jenom skvělé časy, nejhorších bylo asi pět let u Opelu. Scheider ovšem letos ukázal všechny svoje dovednosti. Dokonce i soupeři se před ním klaní a respektují ho. „Znám ho již od doby, kdy jezdil Formuli 3, už tehdy byl velice dobrý. Kdo ví, možná by se mohl díky osudu dostat až do Formule 1,“ říká Norbert Haug. Scheider měl opravdu před pár lety nakročeno do nejvyšších pater motorsportu. Manager Willi Weber dosáhl toho, že tým F1 Benetton měl o mladého Němce zájem, jenže vyvstal problém: Timo měl ještě platnou smlouvu s juniorským týmem Jochena Nerpaascha, který ho nechtěl pustit. Dlouho si potom Timo kladl otázku, jak by to bylo, kdyby... „Pořád jsem měl tu situaci před očima. Časem ale zklamání opadlo,“ přiznává Scheider. A tak se stal Scheider jezdcem DTM tělem i důší. Letos mu konečně všechno vyšlo a získal tolik vytoužený triumf. Na ukončení závodní kariéry ovšem vůbec nemyslí: „Chci ještě pár let jezdit v DTM a pak se třeba naskytne nějaká příležitost.“ Na následující sezónu ovšem Scheider smlouvu s Audi nemá: „Myslím si ale, že jsem ve velmi dobré pozici.“
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.