Udrží si di Resta top formu?

di Resta, Paul
di Resta, Paul, foto: dtm.de
Tomáš Musil 6. září 2008 22:09
Sdílej:

V posledních dvou závodech získal di Resta 16 bodů, což ho vyneslo do boje o titul šampiona DTM. Zdá se, že do zbývajících třech závodů jde pravděpodobně s nejlepší formou.

Poté, co v roce 2006 vyhrál formulovou sérii F3 Euroseries, se minulý rok zapojil do DTM, kde se rychle adaptoval a při své premiérové sezoně skončil na páté příčce v celkovém hodnocení. Vzhledem k tomu, že jel s dva roky starým vozem, je toto umístění obdivuhodné. Možná i proto ho Mercedes letos zapojil do svého týmu s novým modelem 2008, a jak se zatím zdá, tento Skot svůj úkol splňuje na výbornou. Poslední dva závody, dvě druhá místa a 16 bodů ho v tabulce, posunuly di Restu na druhou příčku, devět bodů za vedoucího Tima Scheidera s Audi. Ačkoliv měl při posledním závodě nevýhodu v podobě desetikilogramového závaží, v kvalifikaci zaostal za Scheiderem o necelou desetinu sekundy. Podobně těsný byl i výsledek v cíli závodu, kdy di Restova ztráta činila osm desetin. Nejen proto si tento jezdec věří v dalším boji o titul. “Být mezi prvníma dvěma je vždy perfektní výsledek. My jsme museli podat velmi těžký výkon, vzhledem k tomu, že jsme byli díky váhovému handicapu o něco těžší. Kdybychom vybojovali první pozici na startu, mohlo být vše jinak, ale Audi vyhrálo zaslouženě a nám teď zbývá, abychom zapracovali na zlepšení a posunuli se opět o něco dopředu. Myslím ale, že jak tým, tak i já jsme odvedli dobrou práci.“ “Modlil jsem se, aby více zapršelo, protože bych mohl na Tima vyvinout trochu větší tlak, ale i tak jsem ho pronásledoval a za těch 82 kol neudělal žádnou chybu.“ “Musíme se s tím poprat, když se podíváme zpátky, v posledních dvou závodech jsme jeli dobře, což potvrzují dvě druhá místa. Doufám, že podobný výkon předvedeme i v Barceloně. Jako řidič musíte vždy chtít co nejvýš a já chci ještě výš, ale stále se mám co učit, pořád se posouvám dopředu. Doufám, že se mi podaří udržet formu z posledního roku a půl.“ “Řekl bych, že mám velkou šanci získat titul. Podle mě se vedoucí muž pořadí ještě může hodně krát změnit, DTM je totiž hodně vyrovnané, může se to měnit z víkendu na víkend. Jediné co můžu já dělat je, že pojedu na maximum. Pevně věřím, že to společně s Mercedesem dokážeme.”
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.