Mercedes dominoval, Audi se jen dívalo

Schneider, Bernd
Schneider, Bernd, foto: dtm.de
iM2 27. července 2008 18:46
Sdílej:

NÜRBURGRING – ZÁVOD; Po včerejším rozčarování z kvalifikace si Mercedes spravil chuť v závodě. Jeho jezdci závodu dominovali, když obsadili první čtyři pozice. Do první osmičky se dostali pouze dvě Audi (Scheider;Ekström).

Hned start závodu byl nesmírně napínavý, protože někteří jezdci Audi startovali na mokrých pneumatikách. Mattias Ekström hned v zahřívacím kole zajel ke svým mechanikům na výměnu kol. Vedení se po startu ujal Gary Paffett následovaný továrním kolegou di Restou. Až na třetí pozici se propadl Tom Kristensen, který startoval z pole-position. Ten hned na konci prvního kola zajel k mechanikům, protože poznal, že jeho volba byla chybná. Na třetí místo se tedy posunul Schneider. Paffett si svoje vedení držel s náskokem kolem 2s až do prvních zastávek v boxech. Po návratu od svých mechaniků se propadl za Bernda Schneidera. Nejdéle na trati vydržel Paul di Resta. Vše nasvědčovalo tomu, že se mladý Skot dostane do vedení. Jenže, jak už je u Paula letos „běžné“, ho provázely v boxech problémy. Nabral zde určitou ztrátu a na trať se vrátil těsně za vedoucího Bernda Schneidera.
Odstup mezi první trojicí zůstával konstantní během druhého stintu, ale ze zadu se k nim blížil Jamie Green. Kolo po di Restovi se na svoji druhou zastávku vydal první jezdec, byl jím Gary Paffett. Souboj o „bednu“ vrcholil. Následující kolo zajel k mechanikům i Green, ale při návratu na trať se vrátil až za mistra DTM z roku 2005. Po protrápeném závodě nejlepší muž většiny tréninků Kristensen nezvládl svoji Audi A4 v souboji s Mattiasem Laudou na konci cílové rovinky a skončil v kačírku. Ve 27. kole zajel na svoji druhou zastávku di Resta s náskokem 19s, vrátil se 1,5 vteřiny za Schneiderem na druhou pozici. Ve 29. kole si osmou pozici vybojoval Schumacher, který předjel Tomczyka, který na konci tohoto kola závod ukončil pro technické problémy. Následně začalo opět silněji pršet. Ve 33. kole předjel v Mercedes-Areně Ekström Paffetta a na cílové rovince téhož kola si na Angličanovi smlsl i Scheider. Gary se ovšem nevzdal a pohotově předjetí Scheiderovi vrátil. Di Resta se rozhodl kvůli stále silnějšímu dešti zajet pro mokré pneumatiky, byl to risk. Společně s ním zariskoval i Timo Scheider. Paffett předjel zpět šampióna Ekströma a zařadil se tak na 3. místo. To už se k němu blížil rychleji jedoucí di Resta na mokrých gumách a během kola ho zdolal, Paffett tedy opět spadl na 4. pozici, na které již závod dokončil.
Spolu s Paulem di Restou v této fázi závodu zajížděl nejrychlejší kola Timo Scheider, a tak nebylo divu, že se na svého kolegu a zároveň velkého konkurenta v boji o titul Mattiase Ekströma dotáhl. Jejich souboj netrval příliš dlouho a Timo byl úspěšnější. To už si ovšem brousil zuby na čtvrtého Paffetta, ten se mu ovšem ubránil. V předposledním kole finišující di Resta stihl předjet ještě Greena, ale na starého Mistra DTM Bernda Schneidera už to nestačilo. Nabízí se tedy otázka jak moc bylo výhodné jeho přezutí na mokré gumy? Piště svoje názory do diskuze pod článkem. Jen doplním, že tím Paul nic nezískal, ale také neztratil. Schneider získal tedy svoje 43. vítězství v DTM a upevnil si svoje vedení v historické tabulce největšího počtu vítězství.
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.