Podle německého motoristického časopisu Motorsport Aktuell zvažuje vedení automobilky Mercedes nasazení pouze devíti vozu Mercedes Benz C-Klasse do seriálu DTM namísto stávajících deseti. Tým sídlící ve Stuttgartu zvažuje, že nenasadí dva roky staré vozy. Údajně je to prý kvůli snižování nákladů.
Tím pádem by na startu byly čtyři vozy aktuální specifikace 08 a pět vozů specifikace 07. „Není to levné a jednoduché nasazovat dva roky staré vozy. Přinese nám to velké úspory,“ říká Norbert Haug.
Rozdíly ve specifikaci vozů 06 a 07 (06 je stará modelová řada Mercedesu C, zatímco 07 už je nová modelová řada “céčka“) by přinesly o mnoho více náhradních dílů, které by se musely s sebou vozit.
„Potřebujeme šetřit. Pochopitelně každý by chtěl co nejvíce vozů na startu. Ale já si myslím, že je rozhodně zajímavější, když je na startu 18 kvalitních vozů. DTM to nepoškodí,“ dodává Haug.
Obsazení tří ze čtyř aktuálních Mercedesů je předem jasné. Piloty budou Bernd Schneider, Bruno Spengler a Jamie Green. Paul di Resta je nejžhavějším kandidátem na post čtvrtého pilota nového vozu. To znamená, že by s rok starým vozem jezdili Gary Paffett, Mathias Lauda a Susie Stoddart. Jestli se Ralf Schumacher rozhodne vstoupit do DTM, dostane také rok starý vůz. Alexandros Margaritis a Daniel la Rosa už dále s Mercedesem spolupracovat nebudou, tudíž je ve startovním poli DTM v sezóně 2008 neuvidíme.
Tým Audi si počká na váhová zatížení pro vozy ze sezóny 2006. Až podle toho se rozhodne, zda nastoupí s dva roky starými “Audinami“. Promotéři série DTM svým partnerům přislíbili, že ne startu nebude méně něž 18 vozů....
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.