Green konečně zavřel ústa pochybovačům. Brit ve své třetí sezoně ukázal skutečný potenciál, když získal 4 pódiová umístění a skončil jako druhý nejlepší jezdec s Mercedesem C – Classe.
Svůj jubilejní 30. start v DTM proměnil ve svoje první vítězství v této populární sérii cestovních vozů. Ale cesta k úspěchům byla velice dlouhá.
„Moje letošní sezóna začala skromně. V kvalifikacích jsem nebyl nejlepší, ale v závodě byla moje rychlost velice dobrá. Konec sezóny dopadl velice dobře. V Barceloně a na Hockenheimu jsem vyhrál. Když vezmete, jak špatný byl můj vstup do sezóny, je celkové čtvrté místo k klasifikaci jezdců dobrým výsledkem. To je optimistické.“
Optimismus Britovi během sezóny často chyběl. Čtyřikrát šesté a jednou jedenácté místo v pěti závodech. Do poloviny sezóny bilance nevypadala vůbec dobře. Tento výsledek nezlepšovalo ani jedno nejrychlejší kolo z Oscherslebenu. Závod v Mugellu neznamenal pro Greena žádnou změnu. „Tam se mi ve čtvrtém kole zlomilo zavěšení. Něž se to stalo, tak jsem jezdil na šestém místě. Mohl jsem získat dobrý výsledek, chtělo to trochu štěstí,“ říká Green.
V holandském Zandvoortu zajel Jamie opět jen nejrychlejší kolo závodu, ale pak už následovala „jeho“ Barcelona. „Po psychické stránce bylo toto vítězství velice důležité. Byl jsem už třetí rok v DTM a ne a ne vyhrát. Hodně mladíků, které jsem potkával v Euro sérii formule 3 a jiných závodních sériích, by mohlo v DTM zvítězit. První vítězství mi hodně pomohlo k tomu, že si věřím, že vyhrávat mohu i já. A opravdu se to potvrdilo na posledním závodu roku na Hockenheimu.“
V Barceloně sice vyhrál s notnou dávkou štěstí, ale svým vítězstvím na finále DTM všem ukázal, čeho je schopný. Jamie by nechtěl zůstat jen u těchto dvou vítězství, ale svoji sbírku by chtěl třeba už v nadcházející sezoně výrazně rozšířit.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?