Úřadující šampión DTM Mattias Ekström a jeho týmový kolega od Audi Tom Kristensen budou tuto neděli závodit na již dvacátém ročníku závodu Race of Champions v Londýně. Byli totiž zvoleny za reprezentanty své země v různých závodních odvětvích.
Pro Ekströma je obhajoba jeho úspěchu z roku 2006 otázkou cti. Spolu s Kristensenem se pokusí získat pro Skandinávský tým titul, který Skandinávie získala jeho zásluhou také loni. Eurosport bude vysílat Race of Champion 16. prosince od 18:45 živě.
Ze stadionu Stade de France v Paříži se tento závod přesunul do Londýna na stadion Wembley. V závodě se utkají ti nejlepší z nejlepších na přesně 1 km dlouhé paralelní trati v přímém souboji.
Jako domácí závod to zde mají dva týmy: Autosport England (Jenson Button - jezdec Formule 1 a Andy Priaulx - jezdec cestovních vozů) a F1 Racing Scotland (David Coulthard - hvězda Formule 1 a Alister McRae - pilot rally, bratr tragicky zesnulého Colina McRae). Barvy Německa bude zastupovat sedminásobný světový šampión Michael Schumacher a mladý, nadějný pilot F1 Sebastian Vettel. Z dalších velmi zajímavých jmen se na start postaví šampión NASCAR Jimmie Johnson (USA), čtyřnásobný šampión ChampCar Sebastien Bourdais (Francie) a dvojnásobný světový šampión rally Marcus Grönholm (Finsko).
Jezdci musí být opravdu zruční. Podstata tohoto závodu tkví v tom, že se utkají v šesti různých typech vozů. Vedle klasických ROC-Buggy zde budou letos i Aston Martin V8 Vantage, Ford Focus WRC, Fiat Grande Punto S2000 Abarth a Solution F Prototyp.
Ekströmova schopnost rychle se adaptovat na jiný vůz byla vloni rozhodujícím faktorem, když směřoval za titulem. Ve finále dokonce porazil Loeba s rallovým speciálem Citroënu, se kterým Francouz předtím získal titul šampiona...
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?