Úřadující šampión DTM Mattias Ekström a jeho týmový kolega od Audi Tom Kristensen budou tuto neděli závodit na již dvacátém ročníku závodu Race of Champions v Londýně. Byli totiž zvoleny za reprezentanty své země v různých závodních odvětvích.
Pro Ekströma je obhajoba jeho úspěchu z roku 2006 otázkou cti. Spolu s Kristensenem se pokusí získat pro Skandinávský tým titul, který Skandinávie získala jeho zásluhou také loni. Eurosport bude vysílat Race of Champion 16. prosince od 18:45 živě.
Ze stadionu Stade de France v Paříži se tento závod přesunul do Londýna na stadion Wembley. V závodě se utkají ti nejlepší z nejlepších na přesně 1 km dlouhé paralelní trati v přímém souboji.
Jako domácí závod to zde mají dva týmy: Autosport England (Jenson Button - jezdec Formule 1 a Andy Priaulx - jezdec cestovních vozů) a F1 Racing Scotland (David Coulthard - hvězda Formule 1 a Alister McRae - pilot rally, bratr tragicky zesnulého Colina McRae). Barvy Německa bude zastupovat sedminásobný světový šampión Michael Schumacher a mladý, nadějný pilot F1 Sebastian Vettel. Z dalších velmi zajímavých jmen se na start postaví šampión NASCAR Jimmie Johnson (USA), čtyřnásobný šampión ChampCar Sebastien Bourdais (Francie) a dvojnásobný světový šampión rally Marcus Grönholm (Finsko).
Jezdci musí být opravdu zruční. Podstata tohoto závodu tkví v tom, že se utkají v šesti různých typech vozů. Vedle klasických ROC-Buggy zde budou letos i Aston Martin V8 Vantage, Ford Focus WRC, Fiat Grande Punto S2000 Abarth a Solution F Prototyp.
Ekströmova schopnost rychle se adaptovat na jiný vůz byla vloni rozhodujícím faktorem, když směřoval za titulem. Ve finále dokonce porazil Loeba s rallovým speciálem Citroënu, se kterým Francouz předtím získal titul šampiona...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?