Úřadující šampión DTM Mattias Ekström a jeho týmový kolega od Audi Tom Kristensen budou tuto neděli závodit na již dvacátém ročníku závodu Race of Champions v Londýně. Byli totiž zvoleny za reprezentanty své země v různých závodních odvětvích.
Pro Ekströma je obhajoba jeho úspěchu z roku 2006 otázkou cti. Spolu s Kristensenem se pokusí získat pro Skandinávský tým titul, který Skandinávie získala jeho zásluhou také loni. Eurosport bude vysílat Race of Champion 16. prosince od 18:45 živě.
Ze stadionu Stade de France v Paříži se tento závod přesunul do Londýna na stadion Wembley. V závodě se utkají ti nejlepší z nejlepších na přesně 1 km dlouhé paralelní trati v přímém souboji.
Jako domácí závod to zde mají dva týmy: Autosport England (Jenson Button - jezdec Formule 1 a Andy Priaulx - jezdec cestovních vozů) a F1 Racing Scotland (David Coulthard - hvězda Formule 1 a Alister McRae - pilot rally, bratr tragicky zesnulého Colina McRae). Barvy Německa bude zastupovat sedminásobný světový šampión Michael Schumacher a mladý, nadějný pilot F1 Sebastian Vettel. Z dalších velmi zajímavých jmen se na start postaví šampión NASCAR Jimmie Johnson (USA), čtyřnásobný šampión ChampCar Sebastien Bourdais (Francie) a dvojnásobný světový šampión rally Marcus Grönholm (Finsko).
Jezdci musí být opravdu zruční. Podstata tohoto závodu tkví v tom, že se utkají v šesti různých typech vozů. Vedle klasických ROC-Buggy zde budou letos i Aston Martin V8 Vantage, Ford Focus WRC, Fiat Grande Punto S2000 Abarth a Solution F Prototyp.
Ekströmova schopnost rychle se adaptovat na jiný vůz byla vloni rozhodujícím faktorem, když směřoval za titulem. Ve finále dokonce porazil Loeba s rallovým speciálem Citroënu, se kterým Francouz předtím získal titul šampiona...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.