Úřadující šampión DTM Mattias Ekström a jeho týmový kolega od Audi Tom Kristensen budou tuto neděli závodit na již dvacátém ročníku závodu Race of Champions v Londýně. Byli totiž zvoleny za reprezentanty své země v různých závodních odvětvích.
Pro Ekströma je obhajoba jeho úspěchu z roku 2006 otázkou cti. Spolu s Kristensenem se pokusí získat pro Skandinávský tým titul, který Skandinávie získala jeho zásluhou také loni. Eurosport bude vysílat Race of Champion 16. prosince od 18:45 živě.
Ze stadionu Stade de France v Paříži se tento závod přesunul do Londýna na stadion Wembley. V závodě se utkají ti nejlepší z nejlepších na přesně 1 km dlouhé paralelní trati v přímém souboji.
Jako domácí závod to zde mají dva týmy: Autosport England (Jenson Button - jezdec Formule 1 a Andy Priaulx - jezdec cestovních vozů) a F1 Racing Scotland (David Coulthard - hvězda Formule 1 a Alister McRae - pilot rally, bratr tragicky zesnulého Colina McRae). Barvy Německa bude zastupovat sedminásobný světový šampión Michael Schumacher a mladý, nadějný pilot F1 Sebastian Vettel. Z dalších velmi zajímavých jmen se na start postaví šampión NASCAR Jimmie Johnson (USA), čtyřnásobný šampión ChampCar Sebastien Bourdais (Francie) a dvojnásobný světový šampión rally Marcus Grönholm (Finsko).
Jezdci musí být opravdu zruční. Podstata tohoto závodu tkví v tom, že se utkají v šesti různých typech vozů. Vedle klasických ROC-Buggy zde budou letos i Aston Martin V8 Vantage, Ford Focus WRC, Fiat Grande Punto S2000 Abarth a Solution F Prototyp.
Ekströmova schopnost rychle se adaptovat na jiný vůz byla vloni rozhodujícím faktorem, když směřoval za titulem. Ve finále dokonce porazil Loeba s rallovým speciálem Citroënu, se kterým Francouz předtím získal titul šampiona...
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?