Mercedes slaví velké jubileum

Alesi, Jean
Alesi, Jean, foto: www.auto-news.cz
iM2 10. října 2007 16:20
Sdílej:

Desátý a zároveň poslední závod sezony bude jubilejním 300. závodem pro značku Mercedes v DTM rovněž i ITC, které od roku 1996 pokračovalo jako nástupce starého dobrého DTM. Značka se do motosportu oficiálně vrátila v roce 1988.

V doposavad odjetých závodech reprezentovalo Mercedes 140 jezdců (to je asi 47%). Proti nim bojovali piloti značek Alfa Romeo, Audi, BMW, Ford a Opel. Bernd Schneider, jezdec Mercedesu, zvítězil 42krát, čímž se stal jezdící legendou DTM. To ho dovedlo také k jeho 5 titulům, když všechny získal pro Mercedes. Dalších 21 vítězství přidali piloti a také jedna pilotka - Ellen Lohr v roce 1992 s Mercedesem 190.

Z 32 tratí, na kterých se DTM/ITC od roku 1988 prezentovalo, dokázal Mercedes zvítězit na 29 z nich. Nedařilo se jim pouze na trati v Helsinkách, ta se jela v rámci seriálu ITC, v Sao Paulu a Silverstone. Nejvíce vítězství získali piloti na tradičních tratích jako jsou Nürburgring (28) a Hockenheimring (25).

Letošní sezona:

Vitězství: vozy ze Stuttgartu zvítězili šestkrát. Mika Häkkinen na Lausitzringu a v Mugellu, Gary Paffett na Oscherslebenu, Bernd Schneider na Brands Hatch, Bruno Spengler na Norisringu a Jamie Green v Barceloně

Double: třikrát, Gary Paffett/Paul di Resta na Oscherslebenu, Mika Häkkinen/Paul di Resta na Lausitzringu, Bruno Spengler/Bernd Schneider na Norisringu, Jamie Green/Bruno Spengler v Barceloně

Pole Positions: pětkrát, Bruno Spengler na Hockenheimu, na Lausitzring a na Norisringu, Mika Häkkinen na Oscherslebenu a na Brands Hatch

Nejrychlejší kola: pětkrát, Jamie Green na Oscherslebenu a na Zandvoortu, Bruno Spengler na Norisringu, na Nürburgringu a v Barceloně

Double v kvalifikaci: třikrát, Bruno Spengler/Mika Häkkinen na Lausitzringu, Mika Häkkinen/Bruno Spengler na Brands Hatch, Bruno Spengler/Mika Häkkinen na Norisringu

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.