Desátý a zároveň poslední závod sezony bude jubilejním 300. závodem pro značku Mercedes v DTM rovněž i ITC, které od roku 1996 pokračovalo jako nástupce starého dobrého DTM. Značka se do motosportu oficiálně vrátila v roce 1988.
V doposavad odjetých závodech reprezentovalo Mercedes 140 jezdců (to je asi 47%). Proti nim bojovali piloti značek Alfa Romeo, Audi, BMW, Ford a Opel. Bernd Schneider, jezdec Mercedesu, zvítězil 42krát, čímž se stal jezdící legendou DTM. To ho dovedlo také k jeho 5 titulům, když všechny získal pro Mercedes. Dalších 21 vítězství přidali piloti a také jedna pilotka - Ellen Lohr v roce 1992 s Mercedesem 190.
Z 32 tratí, na kterých se DTM/ITC od roku 1988 prezentovalo, dokázal Mercedes zvítězit na 29 z nich. Nedařilo se jim pouze na trati v Helsinkách, ta se jela v rámci seriálu ITC, v Sao Paulu a Silverstone. Nejvíce vítězství získali piloti na tradičních tratích jako jsou Nürburgring (28) a Hockenheimring (25).
Letošní sezona:Vitězství: vozy ze Stuttgartu zvítězili šestkrát. Mika Häkkinen na Lausitzringu a v Mugellu, Gary Paffett na Oscherslebenu, Bernd Schneider na Brands Hatch, Bruno Spengler na Norisringu a Jamie Green v Barceloně
Double: třikrát, Gary Paffett/Paul di Resta na Oscherslebenu, Mika Häkkinen/Paul di Resta na Lausitzringu, Bruno Spengler/Bernd Schneider na Norisringu, Jamie Green/Bruno Spengler v Barceloně
Pole Positions: pětkrát, Bruno Spengler na Hockenheimu, na Lausitzring a na Norisringu, Mika Häkkinen na Oscherslebenu a na Brands Hatch
Nejrychlejší kola: pětkrát, Jamie Green na Oscherslebenu a na Zandvoortu, Bruno Spengler na Norisringu, na Nürburgringu a v Barceloně
Double v kvalifikaci: třikrát, Bruno Spengler/Mika Häkkinen na Lausitzringu, Mika Häkkinen/Bruno Spengler na Brands Hatch, Bruno Spengler/Mika Häkkinen na Norisringu
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.