Desátý a zároveň poslední závod sezony bude jubilejním 300. závodem pro značku Mercedes v DTM rovněž i ITC, které od roku 1996 pokračovalo jako nástupce starého dobrého DTM. Značka se do motosportu oficiálně vrátila v roce 1988.
V doposavad odjetých závodech reprezentovalo Mercedes 140 jezdců (to je asi 47%). Proti nim bojovali piloti značek Alfa Romeo, Audi, BMW, Ford a Opel. Bernd Schneider, jezdec Mercedesu, zvítězil 42krát, čímž se stal jezdící legendou DTM. To ho dovedlo také k jeho 5 titulům, když všechny získal pro Mercedes. Dalších 21 vítězství přidali piloti a také jedna pilotka - Ellen Lohr v roce 1992 s Mercedesem 190.
Z 32 tratí, na kterých se DTM/ITC od roku 1988 prezentovalo, dokázal Mercedes zvítězit na 29 z nich. Nedařilo se jim pouze na trati v Helsinkách, ta se jela v rámci seriálu ITC, v Sao Paulu a Silverstone. Nejvíce vítězství získali piloti na tradičních tratích jako jsou Nürburgring (28) a Hockenheimring (25).
Letošní sezona:Vitězství: vozy ze Stuttgartu zvítězili šestkrát. Mika Häkkinen na Lausitzringu a v Mugellu, Gary Paffett na Oscherslebenu, Bernd Schneider na Brands Hatch, Bruno Spengler na Norisringu a Jamie Green v Barceloně
Double: třikrát, Gary Paffett/Paul di Resta na Oscherslebenu, Mika Häkkinen/Paul di Resta na Lausitzringu, Bruno Spengler/Bernd Schneider na Norisringu, Jamie Green/Bruno Spengler v Barceloně
Pole Positions: pětkrát, Bruno Spengler na Hockenheimu, na Lausitzring a na Norisringu, Mika Häkkinen na Oscherslebenu a na Brands Hatch
Nejrychlejší kola: pětkrát, Jamie Green na Oscherslebenu a na Zandvoortu, Bruno Spengler na Norisringu, na Nürburgringu a v Barceloně
Double v kvalifikaci: třikrát, Bruno Spengler/Mika Häkkinen na Lausitzringu, Mika Häkkinen/Bruno Spengler na Brands Hatch, Bruno Spengler/Mika Häkkinen na Norisringu
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?