Mercedes vyjádřil překvapení nad rozhodnutím Audi stáhnout všechny svoje vozy v nedělním závodě v Barceloně. Šéf Audi pro motorsport Dr. Wolfgang Ullrich učinil toto rozhodnutí v průběhu závodu údajně proto, že někteří jezdci Mercedesu byli na trati moc hrubí.
Jeho rozhodnutí znamenalo, že pod cílovým praporkem projelo pouze 6 vozů Mercedes a španělští diváci začali vyjadřovat svůj nesouhlas. Šéf Mercedesu Norbert Haug k tomu řekl: „Nechápu rozhodnutí šéfů Audi stáhnout svoje vozy, když jsme se dostali na pozici 1, 2 a 3. Tyto pozice jsme si opravdu zasloužili.“
Bruno Spengler, který je po nedělní událostí už jen dva body za vedoucím mužem tabulky Mattiasem Ekströmem, přiznává, že ho rozhodnutí Audi netrápí. „Myslím, že zde nebyl sebemenší důvod odvolat vozy Audi. My jsme také měli několikrát těžké momenty, ale nikdy jsme auta neodvolali. Myslím, že je to trochu agresivní rozhodnutí. Je ostudné něco takového udělat bez příčiny.“
Šéf Mercedesu Haug dokonce řekl, že Mercedes chtěl sám navrhnout udělení penalizace Häkkinenovi a la Rosovi po nedělním závodě. „HWA tým bude znovu navrhovat udělení penalizace, jsou i podobné situace, které byly řešeny jinou cestou. Doufám ve vzrušující závod na Hockenheimu a situace se doufám uklidní.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.