BARCELONA – 1. A 2. TEST; Kanadský závodník Bruno Spengler zvítězil v obou pátečních trénincích na nadcházející závod DTM v Barceloně.
Jezdci Mercedesu shodně tvrdili, že se v Barceloně pokusí vyhrát a zůstat alespoň v matematické šanci na zisk titulu. Nejlépe za tímto cílem vykročil Bruno Spengler, který je nejblíže jezdcům Audi Mattiasovi Ekströmovi a Martinu Tomczykovi.
Audi Ekström zajel úplně odlišně, když v prvním tréninku skončil třetí a v druhém až šestnáctý. Jeho týmový kolega a druhý muž průběžného pořadí Tomczyk nezajel nejlépe ani v jednom z tréninků. V prvním testu byl čtrnáctý a v druhém jedenáctý. Prapor značky Audi tedy držel Mike Rockenfeller, když byl druhý a pátý, dále německý závodník Timo Scheider, jenž byl sedmý a třetí. V prvním testu zajel dobře i Alexandre Premat (4. místo), Tom Kristensen byl pátý. Ve druhém testu zavzpomínal na staré dobré časy po letošní sezoně končící Christian Abt.
Mercedes V prvním tréninku byl druhým Mercedesem za Spenglerem šestý Gary Paffett, Brit předvádí se svým rok starým autem čas od času velice solidní výkony. Dále následovali Daniel la Rosa (8. místo), Bernd Schneider (9. místo) a Paul di Resta (10. místo). V druhém tréninku byl druhým Mercedesem za Kanaďanem opět Jamie Green (4. místo), Daniel la Rosa, který byl šestý a na sedmém a osmém místě se umístili Paul di Resta a Bernd Schneider. Určitým zklamáním byl výkon ex-mistra F1 Häkkinena, ten byl v obou trénincích až patnáctý.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?