BARCELONA – 1. A 2. TEST; Kanadský závodník Bruno Spengler zvítězil v obou pátečních trénincích na nadcházející závod DTM v Barceloně.
Jezdci Mercedesu shodně tvrdili, že se v Barceloně pokusí vyhrát a zůstat alespoň v matematické šanci na zisk titulu. Nejlépe za tímto cílem vykročil Bruno Spengler, který je nejblíže jezdcům Audi Mattiasovi Ekströmovi a Martinu Tomczykovi.
Audi Ekström zajel úplně odlišně, když v prvním tréninku skončil třetí a v druhém až šestnáctý. Jeho týmový kolega a druhý muž průběžného pořadí Tomczyk nezajel nejlépe ani v jednom z tréninků. V prvním testu byl čtrnáctý a v druhém jedenáctý. Prapor značky Audi tedy držel Mike Rockenfeller, když byl druhý a pátý, dále německý závodník Timo Scheider, jenž byl sedmý a třetí. V prvním testu zajel dobře i Alexandre Premat (4. místo), Tom Kristensen byl pátý. Ve druhém testu zavzpomínal na staré dobré časy po letošní sezoně končící Christian Abt.
Mercedes V prvním tréninku byl druhým Mercedesem za Spenglerem šestý Gary Paffett, Brit předvádí se svým rok starým autem čas od času velice solidní výkony. Dále následovali Daniel la Rosa (8. místo), Bernd Schneider (9. místo) a Paul di Resta (10. místo). V druhém tréninku byl druhým Mercedesem za Kanaďanem opět Jamie Green (4. místo), Daniel la Rosa, který byl šestý a na sedmém a osmém místě se umístili Paul di Resta a Bernd Schneider. Určitým zklamáním byl výkon ex-mistra F1 Häkkinena, ten byl v obou trénincích až patnáctý.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?