Co řekli po závodě tři nejlepší jezdci, zároveň kandidáti na titul a jejich šéfové? Kupodivu byli všichni spokojeni!
Martin Tomczyk – Audi, 1. Víkend pro mě nezačal v pátek zrovna nejlépe, ale velice dobře skončil. Úspěch byl zasloužený. Naše strategie byla perfektní, takže jsem si mohl vychutnat jízdu. Moje časy byly poměrně konstantní. Vlastně jsem nemusel ani zastavovat, protože po každé zastávce to bylo stejné. Jsem šťastný, že se mi podařilo zkrátit odstup v šampionátu a přeji si silné závody v Barceloně a na Hockenheimringu.
Bruno Spengler – Mercedes, 2. S druhým místem jsem opravdu spokojený. Moje auto bylo velmi dobré a konstantní. Když jsem předjel Toma (Kristensena), tak jsem byl rychlejší a mohl si vytvořit náskok. Na další závody se dívám s vírou, i když mám ztrátu deseti bodů. Teď se s tím budu snažit ještě něco udělat, protože nic není nemožné.
Mattias Ekström – Audi, 3. V závodě jsem měl co dohánět, takže to byla dobrá “akce“. Byla to zábava. Jsem rád, že se mnou Timo (Scheider) tak tvrdě nebojoval. Po zkažené kvalifikaci, kdy jsem startoval až desátý, jsem se posunul až na třetí místo. To je hodně dobré.
Dr. Wolfgang Ullrich, Audi Motorsport Přál jsem si dobrý závod a ukázalo se, že jsme měli dobrou strategii a vytěžili jsme maximum. Diváci viděli dobrý a férový závod. Divácká kulisa zde byla výborná. Martin byl výborný a odjel bezchybný závod a Mattias byl celý závod konstantně rychlý. Ale i když dnes šlo vše podle plánu, víme, že Mercedes je silný soupeř.
Norbert Haug, Mercedes Motorsport Dnes to ušlo, pro nás je dobré, že příští závod budeme mít zase lehčí auta a můžeme stáhnout rozdíl v šampionátu. Deset bodů ztráty na vedoucího muže není nejlepší výchozí pozice, Audi je proto favoritem v boji o titul. To ale neznamená, že se vzdáme, spíše naopak. Uděláme vše pro to, abychom vyhráli v Barceloně a na Hockenheimringu.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.