NÜRBURGRING - 1. TEST; První ranní trénink DTM byl opožděn o půl hodiny kvůli nepřízni počasí, když pořadatelé museli zrušit první trénink Formule BMW a roll out DTM.
Trénink se jel na mokru a při zatažené obloze. Poměrně dlouho v něm vedl Margaritis s Mercedesem, následovaný Di Restou také na Mercedesu. Za nimi bylo duo Audi Tomczyk a Ekström. V jednu chvíli bylo šest čelních jezdců v jedné destině!
Souboj s vodou, konkurencí a časomírou nakonec vyhrál di Resta s dva roky starým Mercedesem, druhý byl ex-šampion Formule 1 Mika Häkkinen, na třetím místě se umístila první Audi pilotovaná francouzským jezdcem Prematem.
Dále následovali jezdci Audi v pořadí Kristensen, Abt, Tomczyk, Scheider. Osmý byl testovací jezdec stáje Vodafone McLaren Mercedes v F1 a šampion DTM roku 2005 Gary Paffett na Mercedesu. Devátý pak Margaritis a desátý multišampion DTM Bernd Schneider.
Zklamáním je až 13. místo vedoucího muže šampionátu Ekströma, který ztratil na vítězného Di Restu 0,765 tisícin sekundy a 14. místo Greena s letošní specifikací Mercedesu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?