NORISRING - PRETEKY: Obávaný a na súboje veľmi tvrdý mestský okruh dnes ponúkol piaté preteky nemeckého šampionátu, z ktorého Bruno vyťažil prvé víťazstvo v sezóne.
Po štarte dokázal Bruno Spengler odolať tlaku Miku Häkkinena a do prvej ostrej zákruty si udržal pozíciu lídra. Expilota F1 nasledoval Paffett a Schneider bok po boku, Lauda, Tomczyk a Stoddart.
Úvodná tlačenica bola osudná pre Tomczyka, ktorý si poškodil auto a musel predčasne navštíviť mechanikov. Tí skonštatovali, že poškodenie je vážne až príliš a štartovné pole tak bolo ochudobnené o jeho Audi.
Po úvodnom rozstrele pozícií sa za lídrom Spenglerom utvorilo poradie: Häkkinen, Schneider, Paffett, Ekström, Scheider, Abt a Kristensen. Príchodom šiesteho kola už bolo dovolené podľa pravidiel absolvovať prvú z dvoch povinných zastávok, čoho bez váhania využil Ekström a o kolo neskôr Schneider, Kristensen a Sussie Stoddart, ktorá si poškodila karosériu po kontakte s Vaninou Ickx. Sussie si za tento incident krátko na to musela odbiť penalizáciu prejazdu boxami.
Zatiaľ čo si Spengler vytvoril pred Häkkinenom dvojsekundový nádskok, došlo k ďalšej kolízii medzi Kristensenom a Abtom. Obaja mohli pokračovať, ale to si už nemohla povedať Vanina Ickx v 22. kole, kedy vyskúšala tvrdosť bariéry po tom, čo do nej vrazil Lauda. Havária si vyžiadala prvý výjazd bezpečnostného auta a uzavretie vstupu do boxov.
Tesne pred tým však vedúci muž pretekov Spengler svoju prvú zastávku stihol. Neskoršie otvorenie boxov využil Kristensen a Green. Po reštarte sa vo vedení objavil Mika Häkkinen nasledovaný Restom a Rockenfellerom. V krátkom čase však aj títo museli do boxov, čo pre Spenglera znamenalo návrat do vedenia. Rošáda v boxoch spôsobila, že na druhom mieste sa objavil Margaritis nasledovaný Häkkinenom, Schneiderom a Ekströmom.
37. siedme kolo znamenalo pre Spenglera druhú zastávku a zaradenie za Häkkinena. Týmto krokom bola otvorená druhá povinná séria v boxoch, ktorá za lídrom zoradila Schneidera, Ekströma a Paffetta. Na ďalší priebeh bolo štartovné pole relatívne ustálené. Svoju smolu si odbil akurát v 59. kole Luhr, ktorého zostrelil la Rosa v šikane. Za tento incident si Daniel la Rosa odpykal prejazd boxami.
Záver znamenal pre miestnych fanúšikov lahôdku. Napriek tomu, že Schneider dokázal z nádskoku Spenglera okrojiť maximum, pilot tímu Daimler Chrysler AMG Mercedes dokázal pred Schneiderom prejsť pod šachovnicovou zástavou s nádskokom iba 0.9 sekundy. Tretie miesto vybojoval Mattias Ekström.
Sezóna DTM má po dnešnom podujatí za sebou presne polovicu štartovného kalendára a vo vedení sa iba s 1,5 bodovým nádskokom drží Berndt Schneider pred Mattiasom Ekströmom.
Foto: dtm.de
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?