NORISRING - PRETEKY: Obávaný a na súboje veľmi tvrdý mestský okruh dnes ponúkol piaté preteky nemeckého šampionátu, z ktorého Bruno vyťažil prvé víťazstvo v sezóne.
Po štarte dokázal Bruno Spengler odolať tlaku Miku Häkkinena a do prvej ostrej zákruty si udržal pozíciu lídra. Expilota F1 nasledoval Paffett a Schneider bok po boku, Lauda, Tomczyk a Stoddart.
Úvodná tlačenica bola osudná pre Tomczyka, ktorý si poškodil auto a musel predčasne navštíviť mechanikov. Tí skonštatovali, že poškodenie je vážne až príliš a štartovné pole tak bolo ochudobnené o jeho Audi.
Po úvodnom rozstrele pozícií sa za lídrom Spenglerom utvorilo poradie: Häkkinen, Schneider, Paffett, Ekström, Scheider, Abt a Kristensen. Príchodom šiesteho kola už bolo dovolené podľa pravidiel absolvovať prvú z dvoch povinných zastávok, čoho bez váhania využil Ekström a o kolo neskôr Schneider, Kristensen a Sussie Stoddart, ktorá si poškodila karosériu po kontakte s Vaninou Ickx. Sussie si za tento incident krátko na to musela odbiť penalizáciu prejazdu boxami.
Zatiaľ čo si Spengler vytvoril pred Häkkinenom dvojsekundový nádskok, došlo k ďalšej kolízii medzi Kristensenom a Abtom. Obaja mohli pokračovať, ale to si už nemohla povedať Vanina Ickx v 22. kole, kedy vyskúšala tvrdosť bariéry po tom, čo do nej vrazil Lauda. Havária si vyžiadala prvý výjazd bezpečnostného auta a uzavretie vstupu do boxov.
Tesne pred tým však vedúci muž pretekov Spengler svoju prvú zastávku stihol. Neskoršie otvorenie boxov využil Kristensen a Green. Po reštarte sa vo vedení objavil Mika Häkkinen nasledovaný Restom a Rockenfellerom. V krátkom čase však aj títo museli do boxov, čo pre Spenglera znamenalo návrat do vedenia. Rošáda v boxoch spôsobila, že na druhom mieste sa objavil Margaritis nasledovaný Häkkinenom, Schneiderom a Ekströmom.
37. siedme kolo znamenalo pre Spenglera druhú zastávku a zaradenie za Häkkinena. Týmto krokom bola otvorená druhá povinná séria v boxoch, ktorá za lídrom zoradila Schneidera, Ekströma a Paffetta. Na ďalší priebeh bolo štartovné pole relatívne ustálené. Svoju smolu si odbil akurát v 59. kole Luhr, ktorého zostrelil la Rosa v šikane. Za tento incident si Daniel la Rosa odpykal prejazd boxami.
Záver znamenal pre miestnych fanúšikov lahôdku. Napriek tomu, že Schneider dokázal z nádskoku Spenglera okrojiť maximum, pilot tímu Daimler Chrysler AMG Mercedes dokázal pred Schneiderom prejsť pod šachovnicovou zástavou s nádskokom iba 0.9 sekundy. Tretie miesto vybojoval Mattias Ekström.
Sezóna DTM má po dnešnom podujatí za sebou presne polovicu štartovného kalendára a vo vedení sa iba s 1,5 bodovým nádskokom drží Berndt Schneider pred Mattiasom Ekströmom.
Foto: dtm.de
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.