Spengler víťazom na okruhu v Norimbergu

Spengler, Bruno
Spengler, Bruno, foto: dtm.de
Jozef Smrtník 24. června 2007 19:44
Sdílej:

NORISRING - PRETEKY: Obávaný a na súboje veľmi tvrdý mestský okruh dnes ponúkol piaté preteky nemeckého šampionátu, z ktorého Bruno vyťažil prvé víťazstvo v sezóne.

Po štarte dokázal Bruno Spengler odolať tlaku Miku Häkkinena a do prvej ostrej zákruty si udržal pozíciu lídra. Expilota F1 nasledoval Paffett a Schneider bok po boku, Lauda, Tomczyk a Stoddart.

Úvodná tlačenica bola osudná pre Tomczyka, ktorý si poškodil auto a musel predčasne navštíviť mechanikov. Tí skonštatovali, že poškodenie je vážne až príliš a štartovné pole tak bolo ochudobnené o jeho Audi.

Po úvodnom rozstrele pozícií sa za lídrom Spenglerom utvorilo poradie: Häkkinen, Schneider, Paffett, Ekström, Scheider, Abt a Kristensen. Príchodom šiesteho kola už bolo dovolené podľa pravidiel absolvovať prvú z dvoch povinných zastávok, čoho bez váhania využil Ekström a o kolo neskôr Schneider, Kristensen a Sussie Stoddart, ktorá si poškodila karosériu po kontakte s Vaninou Ickx. Sussie si za tento incident krátko na to musela odbiť penalizáciu prejazdu boxami.

Zatiaľ čo si Spengler vytvoril pred Häkkinenom dvojsekundový nádskok, došlo k ďalšej kolízii medzi Kristensenom a Abtom. Obaja mohli pokračovať, ale to si už nemohla povedať Vanina Ickx v 22. kole, kedy vyskúšala tvrdosť bariéry po tom, čo do nej vrazil Lauda. Havária si vyžiadala prvý výjazd bezpečnostného auta a uzavretie vstupu do boxov.

Tesne pred tým však vedúci muž pretekov Spengler svoju prvú zastávku stihol. Neskoršie otvorenie boxov využil Kristensen a Green. Po reštarte sa vo vedení objavil Mika Häkkinen nasledovaný Restom a Rockenfellerom. V krátkom čase však aj títo museli do boxov, čo pre Spenglera znamenalo návrat do vedenia. Rošáda v boxoch spôsobila, že na druhom mieste sa objavil Margaritis nasledovaný Häkkinenom, Schneiderom a Ekströmom.

37. siedme kolo znamenalo pre Spenglera druhú zastávku a zaradenie za Häkkinena. Týmto krokom bola otvorená druhá povinná séria v boxoch, ktorá za lídrom zoradila Schneidera, Ekströma a Paffetta. Na ďalší priebeh bolo štartovné pole relatívne ustálené. Svoju smolu si odbil akurát v 59. kole Luhr, ktorého zostrelil la Rosa v šikane. Za tento incident si Daniel la Rosa odpykal prejazd boxami.

Záver znamenal pre miestnych fanúšikov lahôdku. Napriek tomu, že Schneider dokázal z nádskoku Spenglera okrojiť maximum, pilot tímu Daimler Chrysler AMG Mercedes dokázal pred Schneiderom prejsť pod šachovnicovou zástavou s nádskokom iba 0.9 sekundy. Tretie miesto vybojoval Mattias Ekström.

Sezóna DTM má po dnešnom podujatí za sebou presne polovicu štartovného kalendára a vo vedení sa iba s 1,5 bodovým nádskokom drží Berndt Schneider pred Mattiasom Ekströmom.

Foto: dtm.de

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.