Jarní cena Brna otevře o víkendu 27.-28. dubna mezinárodní mistrovství České republiky v závodech na okruzích a stáj Charouz Racing System bude patřit k týmům s pozoruhodným vozovým parkem i jezdeckou sestavou. Nemluvě o nejvyšších ambicích.
Nasadí dva Mercedesy Benz původem z šampionátu DTM, přičemž vedle již známého modelu kupé CLK půjde o novější čtyřdveřový typ třídy C, s nímž v roce 2004 závodil pozdější britský šampion německé prestižní série Gary Paffett. A to není všechno.
Pozornost si zaslouží i pohled na závodnickou soupisku. O řízení obou speciálů se podělí úřadující šampion Antonín Charouz se svými loňskými kolegy Václavem Nimčem a Adamem Lackem a pro brněnský víkend angažoval na výsost povolaného muže – Němce Stefana Mückeho, který v DTM závodil posledních pět let.
Šéf sestavy Charouz Racing System a pilot v jedné osobě Antonín Charouz má k Mückemu blízko. Pětadvacetiletý Berlíňan je totiž jeho jezdcem pro Le Mans Series a 24 hodin Le Mans (tovární Lola B07/17 Judd). Navíc se dobře zná s pilotovým otcem Peterem, dříve úspěšným okruhářem a autokrosařem, nyní šéfem stájí v DTM, Euroserii F3 a ve formuli BMW. Jména Antonín Charouz a Peter Mücke se dříve objevovala na stejných startovních listinách, tehdejší německý mistr závodil i se Škodou 120.
Oba silné a elegantní stroje Mercedes Benz DTM původně připravené tovární stájí HWA se představí v novém designu, jenž se odvíjí od partnerů týmu Charouz Racing System. Fanoušci i soupeři budou nejspíš překvapeni, dominantní stříbrná metalíza je totiž historií…
Protože se vedle dvou automobilových krasavců s hvězdou na masce představí i další dva vozy Audi z respektovaného šampionátu, začíná se MMČR přezdívat „České DTM“. Kromě německých kapotovaných formulí bude startovat i řada silných strojů jiných tříd, například americká monstra Saleen S7R či Dodge Viper, několik vozů Ferrari a dlouhá řada vozů Porsche v různých úpravách.
Okruhový šampionát na vzestupu Mezinárodní mistrovství České republiky v závodech na okruzích prochází rozmachem, k němuž lze v historii jen těžko hledat příměr. Třeba v 80. letech minulého století se jezdily kvalitní české závody, ovšem tenkrát šlo především o souboje vozů Škoda či Lada, čili aut s malými výkony motorů.
Třída Superturismo či souboje vozů Kit-car byly ve druhé polovině 90. letech poutavé, nicméně často trpěly nedostatkem startujících. V první části dekády se v Brně a Mostě objevily také speciály DTM, hlavně v rukou Josefa Vence a Václava Bervida mladšího, nicméně ostatních vozů bylo jen poskrovnu a ještě k tomu šlo o výrazně slabší automobily.
Současná renesance českých okruhů s sebou nese rozmach královské Divize 4, v níž bojují mocné cestovní vozy a stroje Grand Turismo. Startovní pole, stále více pestřené zahraničními stájemi, je neuvěřitelně početné. Aktuální příklad: 61 vozů pro sobotní tříhodinovku, 41 aut nad 2000 ccm pro nedělní Sprint. V Evropě je jen málo šampionátů s takovým kreditem.
Mladíci vyrazí s Fordem Fiesta Druhou posádkou týmu Charouz Racing System v Jarní ceně Brna bude trojice Petr Charouz, Antonín Blažek a Martin Semerád. Trio se bude střídat ve Fordu Fiesta, který pochází z německé značkové série při šampionátu BERU TOP 10.
S týmem CHRS spolupracují i další sestavy. V Chevroletu Corvette stáje MM Racing nastoupí Martin Matzke s Jiřím Skulou, s Lamborghini Gallardo rakouské sestavy S.Berg Racing Team pojedou bratři Jan a Milan Urbanovi.
Antonín Charouz: „Je to tak trochu zvláštní situace. Milan Maděryč si pořídil Audi A4 DTM, které by mělo být rychlejší než oba naše Mercedesy Benz, neboť jde o typ, který v roce 2004 získal v Německu titul. Pro mě a náš tým je to sice výzva k boji, nicméně jsem zvědavý, jak bude reagovat veřejnost. Už to vidím tak, že v případě našeho vítězství bude takzvaně ticho po pěšině, ovšem v opačné situaci se udělá velký humbuk, že Charouz a spol. prohráli. Ale to asi není podstatné, na to už jsme si zvykli. Podobně když se naboural Tomáš Enge tak o tom byl větší zájem než kdyby vyhrál F1. Ovšem to, jak se teď úspěšně zotavuje, nikoho moc nezajímá. Jdeme do boje a chceme uspět, to je rozhodující. Navíc mám radost ze stoupající úrovně českého mistrovství. Jen to potvrzuje tradici zdejšího motorsportu.“
Jarní cena Brna, harmonogram Divize 4: Pátek 27 dubna: 12.55 - 13.25 měřený trénink nad 2000 ccm/Sprint 13.35 – 14.05 měřený trénink do 2000 ccm/Sprint 18.10 – 18.50 měřený trénink/Vytrvalostní závod na 3 hodiny Sobota 28. dubna 14.00 – 14.10 warm up/Vytrvalostní závod na 3 hodiny 17.30 – 20.45 Vytrvalostní závod na 3 hodiny Neděle 29. dubna 8.20 – 8.30 warm up Divize 4 13.45 – 14.35 Divize 4 nad 2000 ccm 15.40 – 16.35 Divize 4 do 2000 ccm Internet: www.brno-circuit.cz
Kalendář MMČR na okruzích, Divize 4 27.-29.dubna Brno 11.-13. května Most 8.-10. června Most 10.-12. srpna Most 17.-19. srpna Piešťany (SR) 21.-23. září Brno Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Auto News Network
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?