Timo Scheider

Scheider, Timo
Scheider, Timo, foto: Opel Performance
iMotorSport.cz 12. dubna 2006 17:23
Sdílej:

Německý jezdec měl nakročeno do Formule 1, přednost dal však dělání věcí podle svého a vydal se vstříc německému šampionátu cestovních vozů DTM.

Od svých prvních kroků dělal věci nejraději podle sebe. Každý pilot měl svůj vzor ze závodních tratí, kterému se chtěl přiblížit. Timo ne, přesto ho zaujala výdrž, která byla vlastní Nigelovi Mansellovi. Brit zašel až tak daleko, že svůj monopost tlačil vlastními silami přes cílovou čáru při nedostatku benzínu. Timo se stal průkopníkem a rozhodl se pro cestu do F1 přes DTM, což vyvolalo obecný údiv. Dnes dal s odstupem času jeho úvahám za pravdu Albers i Paffett.

Timovi koluje v žilách závodnická krev jeho otce, který se živil jako instruktor autoškoly a aktivně působil v různých vytrvalostních sériích. Při prvním startu v monopostu v roce 1995 získal titul "Hvězda zítřka" a o dva roky později ho v německé F3 dokázal porazit pouze Nick Heidfeld. Formule 1 mladého Tima logicky lákala, ale na rozdíl od svého přemožitele se tímto směrem jeho cesta neubírala. Sezona 1998 a 1999 nebyla už tak úspěšná a přes čtyři vítězství k nejlepším nepatřil.

V období 2000 - 2004 závodil Scheider v DTM za Opel a přestože se postupně vypracoval mezi nejúspěšnější jezdce této značky, na lepší než celkovou osmou pozici to nikdy nestačilo. Po pěti letech odešel Timo ruku v ruce se svým zaměstnavatelem z DTM, aby se účastnil vytrvalostních závodů FIA GT s Maserati MC12 týmu Vitaphone Racing  a sezonu 2005 dokončil s kolegou Bartelsem jako vicemistr.

FIA GT však Timovy ambice neuspokojilo, proto se snažil o návrat do DTM. Ve věku 27 let je bezesporu zkušeným jezdcem šampionátu, a snad i tato skutečnost sehrála důležitou roli při jeho vyjednávání s Audi. „Snažil jsem se získat angažmá u Audi tři roky, vždy jsem obdivoval tento tým. Přál bych si jezdit pro Audi tak dlouho, jak to jen bude možné a snad i někdy bojovat o titul,“ uvedl po podpisu smlouvy na rok 2006 Timo.

Vyjma malého syna Loris Romea je rodina Timo Scheidera pevně spjata s motorismem, protože i jeho žena Jasmin Rubatto v minulosti aktivně závodila. Společně se potkali na motokárových závodech na Floridě v roce 1999 a přes počáteční antipatie kvůli namyšlenosti a aroganci spojili později své životy úředně.

Datum narození:  10. 11. 1978Místo narození:    Lahnstein (Německo)Bydliště:             Altach (Rakousko)Koníčky:            motokáry, motocykly Website:            http://www.timo-scheider.com

Kariéra chronologicky:1989   motokáry1992   1. Winter Cup Kerpen 1993   7.  německá Junior Kart Cup 1994   1. NRW Kart Cup, juniorská třída1995   1.  německá F Renault 1800 1996   4.  německá F Renault 2000 1997   2.  německá F3, 3 vítězství 1998   8.  německá F3, 3 vítězství 1999   6.  německá F3, 1 vítězství 2000   12.  DTM - Opel 2001   19.  DTM - Opel 2002   8.  DTM - Opel 2003   8.  DTM - Opel 2004   8.  DTM - Opel2005   2.  FIA GT - Vitaphone Racing

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.