Německý jezdec měl nakročeno do Formule 1, přednost dal však dělání věcí podle svého a vydal se vstříc německému šampionátu cestovních vozů DTM.
Od svých prvních kroků dělal věci nejraději podle sebe. Každý pilot měl svůj vzor ze závodních tratí, kterému se chtěl přiblížit. Timo ne, přesto ho zaujala výdrž, která byla vlastní Nigelovi Mansellovi. Brit zašel až tak daleko, že svůj monopost tlačil vlastními silami přes cílovou čáru při nedostatku benzínu. Timo se stal průkopníkem a rozhodl se pro cestu do F1 přes DTM, což vyvolalo obecný údiv. Dnes dal s odstupem času jeho úvahám za pravdu Albers i Paffett.
Timovi koluje v žilách závodnická krev jeho otce, který se živil jako instruktor autoškoly a aktivně působil v různých vytrvalostních sériích. Při prvním startu v monopostu v roce 1995 získal titul "Hvězda zítřka" a o dva roky později ho v německé F3 dokázal porazit pouze Nick Heidfeld. Formule 1 mladého Tima logicky lákala, ale na rozdíl od svého přemožitele se tímto směrem jeho cesta neubírala. Sezona 1998 a 1999 nebyla už tak úspěšná a přes čtyři vítězství k nejlepším nepatřil.
V období 2000 - 2004 závodil Scheider v DTM za Opel a přestože se postupně vypracoval mezi nejúspěšnější jezdce této značky, na lepší než celkovou osmou pozici to nikdy nestačilo. Po pěti letech odešel Timo ruku v ruce se svým zaměstnavatelem z DTM, aby se účastnil vytrvalostních závodů FIA GT s Maserati MC12 týmu Vitaphone Racing a sezonu 2005 dokončil s kolegou Bartelsem jako vicemistr.
FIA GT však Timovy ambice neuspokojilo, proto se snažil o návrat do DTM. Ve věku 27 let je bezesporu zkušeným jezdcem šampionátu, a snad i tato skutečnost sehrála důležitou roli při jeho vyjednávání s Audi. „Snažil jsem se získat angažmá u Audi tři roky, vždy jsem obdivoval tento tým. Přál bych si jezdit pro Audi tak dlouho, jak to jen bude možné a snad i někdy bojovat o titul,“ uvedl po podpisu smlouvy na rok 2006 Timo.
Vyjma malého syna Loris Romea je rodina Timo Scheidera pevně spjata s motorismem, protože i jeho žena Jasmin Rubatto v minulosti aktivně závodila. Společně se potkali na motokárových závodech na Floridě v roce 1999 a přes počáteční antipatie kvůli namyšlenosti a aroganci spojili později své životy úředně.
Datum narození: 10. 11. 1978Místo narození: Lahnstein (Německo)Bydliště: Altach (Rakousko)Koníčky: motokáry, motocykly Website: http://www.timo-scheider.com
Kariéra chronologicky:1989 motokáry1992 1. Winter Cup Kerpen 1993 7. německá Junior Kart Cup 1994 1. NRW Kart Cup, juniorská třída1995 1. německá F Renault 1800 1996 4. německá F Renault 2000 1997 2. německá F3, 3 vítězství 1998 8. německá F3, 3 vítězství 1999 6. německá F3, 1 vítězství 2000 12. DTM - Opel 2001 19. DTM - Opel 2002 8. DTM - Opel 2003 8. DTM - Opel 2004 8. DTM - Opel2005 2. FIA GT - Vitaphone Racing
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.