Timo Scheider

Scheider, Timo
Scheider, Timo, foto: Opel Performance
iMotorSport.cz 12. dubna 2006 17:23
Sdílej:

Německý jezdec měl nakročeno do Formule 1, přednost dal však dělání věcí podle svého a vydal se vstříc německému šampionátu cestovních vozů DTM.

Od svých prvních kroků dělal věci nejraději podle sebe. Každý pilot měl svůj vzor ze závodních tratí, kterému se chtěl přiblížit. Timo ne, přesto ho zaujala výdrž, která byla vlastní Nigelovi Mansellovi. Brit zašel až tak daleko, že svůj monopost tlačil vlastními silami přes cílovou čáru při nedostatku benzínu. Timo se stal průkopníkem a rozhodl se pro cestu do F1 přes DTM, což vyvolalo obecný údiv. Dnes dal s odstupem času jeho úvahám za pravdu Albers i Paffett.

Timovi koluje v žilách závodnická krev jeho otce, který se živil jako instruktor autoškoly a aktivně působil v různých vytrvalostních sériích. Při prvním startu v monopostu v roce 1995 získal titul "Hvězda zítřka" a o dva roky později ho v německé F3 dokázal porazit pouze Nick Heidfeld. Formule 1 mladého Tima logicky lákala, ale na rozdíl od svého přemožitele se tímto směrem jeho cesta neubírala. Sezona 1998 a 1999 nebyla už tak úspěšná a přes čtyři vítězství k nejlepším nepatřil.

V období 2000 - 2004 závodil Scheider v DTM za Opel a přestože se postupně vypracoval mezi nejúspěšnější jezdce této značky, na lepší než celkovou osmou pozici to nikdy nestačilo. Po pěti letech odešel Timo ruku v ruce se svým zaměstnavatelem z DTM, aby se účastnil vytrvalostních závodů FIA GT s Maserati MC12 týmu Vitaphone Racing  a sezonu 2005 dokončil s kolegou Bartelsem jako vicemistr.

FIA GT však Timovy ambice neuspokojilo, proto se snažil o návrat do DTM. Ve věku 27 let je bezesporu zkušeným jezdcem šampionátu, a snad i tato skutečnost sehrála důležitou roli při jeho vyjednávání s Audi. „Snažil jsem se získat angažmá u Audi tři roky, vždy jsem obdivoval tento tým. Přál bych si jezdit pro Audi tak dlouho, jak to jen bude možné a snad i někdy bojovat o titul,“ uvedl po podpisu smlouvy na rok 2006 Timo.

Vyjma malého syna Loris Romea je rodina Timo Scheidera pevně spjata s motorismem, protože i jeho žena Jasmin Rubatto v minulosti aktivně závodila. Společně se potkali na motokárových závodech na Floridě v roce 1999 a přes počáteční antipatie kvůli namyšlenosti a aroganci spojili později své životy úředně.

Datum narození:  10. 11. 1978Místo narození:    Lahnstein (Německo)Bydliště:             Altach (Rakousko)Koníčky:            motokáry, motocykly Website:            http://www.timo-scheider.com

Kariéra chronologicky:1989   motokáry1992   1. Winter Cup Kerpen 1993   7.  německá Junior Kart Cup 1994   1. NRW Kart Cup, juniorská třída1995   1.  německá F Renault 1800 1996   4.  německá F Renault 2000 1997   2.  německá F3, 3 vítězství 1998   8.  německá F3, 3 vítězství 1999   6.  německá F3, 1 vítězství 2000   12.  DTM - Opel 2001   19.  DTM - Opel 2002   8.  DTM - Opel 2003   8.  DTM - Opel 2004   8.  DTM - Opel2005   2.  FIA GT - Vitaphone Racing

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.