Německý jezdec měl nakročeno do Formule 1, přednost dal však dělání věcí podle svého a vydal se vstříc německému šampionátu cestovních vozů DTM.
Od svých prvních kroků dělal věci nejraději podle sebe. Každý pilot měl svůj vzor ze závodních tratí, kterému se chtěl přiblížit. Timo ne, přesto ho zaujala výdrž, která byla vlastní Nigelovi Mansellovi. Brit zašel až tak daleko, že svůj monopost tlačil vlastními silami přes cílovou čáru při nedostatku benzínu. Timo se stal průkopníkem a rozhodl se pro cestu do F1 přes DTM, což vyvolalo obecný údiv. Dnes dal s odstupem času jeho úvahám za pravdu Albers i Paffett.
Timovi koluje v žilách závodnická krev jeho otce, který se živil jako instruktor autoškoly a aktivně působil v různých vytrvalostních sériích. Při prvním startu v monopostu v roce 1995 získal titul "Hvězda zítřka" a o dva roky později ho v německé F3 dokázal porazit pouze Nick Heidfeld. Formule 1 mladého Tima logicky lákala, ale na rozdíl od svého přemožitele se tímto směrem jeho cesta neubírala. Sezona 1998 a 1999 nebyla už tak úspěšná a přes čtyři vítězství k nejlepším nepatřil.
V období 2000 - 2004 závodil Scheider v DTM za Opel a přestože se postupně vypracoval mezi nejúspěšnější jezdce této značky, na lepší než celkovou osmou pozici to nikdy nestačilo. Po pěti letech odešel Timo ruku v ruce se svým zaměstnavatelem z DTM, aby se účastnil vytrvalostních závodů FIA GT s Maserati MC12 týmu Vitaphone Racing a sezonu 2005 dokončil s kolegou Bartelsem jako vicemistr.
FIA GT však Timovy ambice neuspokojilo, proto se snažil o návrat do DTM. Ve věku 27 let je bezesporu zkušeným jezdcem šampionátu, a snad i tato skutečnost sehrála důležitou roli při jeho vyjednávání s Audi. „Snažil jsem se získat angažmá u Audi tři roky, vždy jsem obdivoval tento tým. Přál bych si jezdit pro Audi tak dlouho, jak to jen bude možné a snad i někdy bojovat o titul,“ uvedl po podpisu smlouvy na rok 2006 Timo.
Vyjma malého syna Loris Romea je rodina Timo Scheidera pevně spjata s motorismem, protože i jeho žena Jasmin Rubatto v minulosti aktivně závodila. Společně se potkali na motokárových závodech na Floridě v roce 1999 a přes počáteční antipatie kvůli namyšlenosti a aroganci spojili později své životy úředně.
Datum narození: 10. 11. 1978Místo narození: Lahnstein (Německo)Bydliště: Altach (Rakousko)Koníčky: motokáry, motocykly Website: http://www.timo-scheider.com
Kariéra chronologicky:1989 motokáry1992 1. Winter Cup Kerpen 1993 7. německá Junior Kart Cup 1994 1. NRW Kart Cup, juniorská třída1995 1. německá F Renault 1800 1996 4. německá F Renault 2000 1997 2. německá F3, 3 vítězství 1998 8. německá F3, 3 vítězství 1999 6. německá F3, 1 vítězství 2000 12. DTM - Opel 2001 19. DTM - Opel 2002 8. DTM - Opel 2003 8. DTM - Opel 2004 8. DTM - Opel2005 2. FIA GT - Vitaphone Racing
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.