Tak ako štvornásobný šampión DTM uzatváral sezónu minulú, tak otvoril sezónu novú a v pretekoch cestných automobilov si pripísal jubilejné víťazstvo.
V relatívne chladnom počasí sa na okruhu v Hockenheime udiali úvodné preteky nemeckého šampionátu DTM, v ktorom minulú sezónu oslavoval svoje celkové víťazstvo Gary Paffett. Vďaka presedlaniu do Formule 1 na pozíciu testpilota stajne Mercedes, nemá tento rok možnosť obhajovať svoj triumf.
Dvere sa tak do pretekov pootvorili jeho rivalom Jamiemu Greenovi a Mattiasovi Ekströmovi. Preteky sa ani nezačali a prvé problémy u víťaza kvalifikácie Greena sa začali už v zavádzacom kole, kde dostal hodiny pre technické problémy na aute, ktoré sa s ním vliekli naďalej a krátko po štarte musel svoj boj vzdať.
Problémom sa nevyhol ani Mattias Ekström pre problémy s prednou pravou nápravou a piloti Mücke a Margaritis pre ich vzájonú kolíziu.
Že sa nikto s nikým v tomto športe nemazná, bolo opäť vidieť pri viacerých súbojoch. Bernd Schneider sa okamžite ujal vedenia po štarte, ale svoje víťazstvo si musel tvrdo udržať do konca najmä pred Kristensenom.
Divácky zaujímavý súboj sa odohral medzi expilotmi F1 Häkkinenom a Frantzenom v boji o posledné pódiové umiestnenie, ktoré nakoniec ustrážil nemecký pilot automobilky Audi.
Za zmienku stojí celkom slušný výkon Susie Stoddart, ktorá napriek pretekaniu v rok starom aute dokázala skončiť iba dve pozície od bodoaných miest a poraziť aj svojho kolegu Mathiasa Laudu na rovnakom type auta.
Foto: dtm.de
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?