Tak ako štvornásobný šampión DTM uzatváral sezónu minulú, tak otvoril sezónu novú a v pretekoch cestných automobilov si pripísal jubilejné víťazstvo.
V relatívne chladnom počasí sa na okruhu v Hockenheime udiali úvodné preteky nemeckého šampionátu DTM, v ktorom minulú sezónu oslavoval svoje celkové víťazstvo Gary Paffett. Vďaka presedlaniu do Formule 1 na pozíciu testpilota stajne Mercedes, nemá tento rok možnosť obhajovať svoj triumf.
Dvere sa tak do pretekov pootvorili jeho rivalom Jamiemu Greenovi a Mattiasovi Ekströmovi. Preteky sa ani nezačali a prvé problémy u víťaza kvalifikácie Greena sa začali už v zavádzacom kole, kde dostal hodiny pre technické problémy na aute, ktoré sa s ním vliekli naďalej a krátko po štarte musel svoj boj vzdať.
Problémom sa nevyhol ani Mattias Ekström pre problémy s prednou pravou nápravou a piloti Mücke a Margaritis pre ich vzájonú kolíziu.
Že sa nikto s nikým v tomto športe nemazná, bolo opäť vidieť pri viacerých súbojoch. Bernd Schneider sa okamžite ujal vedenia po štarte, ale svoje víťazstvo si musel tvrdo udržať do konca najmä pred Kristensenom.
Divácky zaujímavý súboj sa odohral medzi expilotmi F1 Häkkinenom a Frantzenom v boji o posledné pódiové umiestnenie, ktoré nakoniec ustrážil nemecký pilot automobilky Audi.
Za zmienku stojí celkom slušný výkon Susie Stoddart, ktorá napriek pretekaniu v rok starom aute dokázala skončiť iba dve pozície od bodoaných miest a poraziť aj svojho kolegu Mathiasa Laudu na rovnakom type auta.
Foto: dtm.de
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.