Hyundai Motor rozšiřuje po letošní premiéře třetí generace modelové řady i20 portfolio modelů N Line o zcela novou verzi i20 N Line. Nejnovější člen rodiny Hyundai disponuje v exteriéru a interiéru designovými prvky inspirovanými vysokovýkonnými modely Hyundai N. Výsledkem jsou zážitky z ještě dynamičtější jízdy.
Zcela nový model i20 N Line kombinuje komplexní výbavu třetí generace modelové řady i20 v oblastech konektivity a bezpečnosti se sportovním charakterem verzí N Line umocněným řadou detailů v interiéru a exteriéru.
„Se zcela novou verzí i20 N Line poprvé zařazujeme do modelové řady i20 zvlášť elegantní a sportovní stupeň výbavy,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Tímto novým modelem vycházíme vstříc požadavkům ještě širšího okruhu zákazníků, jimž nabídneme exkluzivní sportovní styl inspirovaný naší značkou N, abychom zdůraznili aktivní účast naší značky v motoristickém sportu.“
Vnější design zcela nového modelu i20 N Line s vytříbenou estetikou a výraznými tvary vychází z designérské identity značky Hyundai, „smyslné sportovnosti“, a zahrnuje sportovní designové prvky v mimořádně ušlechtilé interpretaci. Speciální přední nárazník je zvýrazněn exkluzivní šedou charakterovou linií, umocňující sportovního ducha. Elegantní černá kaskádovitá maska chladiče je zdobena logem N Line. Mřížka masky chladiče vychází z motivu šachovnicové vlajky, čímž zvýrazňuje vzhled zcela nového modelu i20 N Line, inspirovaný závodními okruhy.
Vliv motoristického sportu na design tohoto nového automobilu Hyundai řady N Line je patrný také ze sportovních šedých ozdobných prvků a elegantního zadního nárazníku, který kombinuje ještě atraktivnější vzhled s vylepšenými aerodynamickými vlastnostmi. Trojúhelníková mlhovka ve spojení s chromovanou dvojitou koncovkou výfuku dodává celkovému vzhledu zcela nového modelu i20 N Line ještě více dynamiky a odlišuje ho od výchozího modelu i20.
Zákazníci si mohou zcela nový model i20 N Line objednávat s jednou ze čtyř nabízených barev karoserie: Phantom Black, Aurora Gray, Polar White a Brass. V kombinaci s lakem Polar White se pro i20 N Line dodává na přání dvoubarevné lakování se střechou v odstínu Phantom Black, čímž se ještě více rozšiřují možnosti individualizace.
V interiéru zcela nového modelu i20 N Line zákazníci ocení sportovní sedadla N s logem N a exkluzivním červeným prošíváním, nebo ze speciálního volantu N. Mezi další vylepšení stupně výbavy N Line patří kovové pedály a kůží obšitá hlavice řadicí páky N s červenými ozdobnými prvky.
Zcela nový i20 N Line je nabízen se dvěma motory. Kromě standardního motoru MPI 1,2 litru s výkonem 84 k si mohou zákazníci vybrat jednotku T-GDI 1,0 litru ve dvou výkonových variantách, 100 k nebo 120 k. Verze s agregátem T-GDI 1,0 litru nabízí optimalizované odpružení, rychlejší reakce motoru a sportovnější zvuk výfuku pro ještě podmanivější zážitky z jízdy. Zcela nový i20 N Line je k dispozici s 48V technologií mild-hybridního pohonu, která zajišťuje ještě vyšší úspornost. Tato technologie se dodává na přání pro motor 1.0 T-GDI s výkonem 100 k a standardně s jednotkou 1.0 T-GDI o výkonu 120 k. Další inovací nabízenou v kombinaci s 48V mild-hybridním systémem je inteligentní mechanická převodovka iMT (Intelligent Manual Transmission), s níž je spotřeba paliva ještě nižší. Zcela nový model i20 N Line nabízí speciální 17“ kola z lehké slitiny s dvoubarevnou povrchovou úpravou, umocňující zážitky z dynamické jízdy.
Stejně jako výchozí model nabízí i zcela nová verze i20 N Line nejnovější variantu technologie Hyundai Bluelink, která zahrnuje širokou škálu služeb pro síťově propojené automobily. Jedná se například o služby Hyundai Live Services nebo dálkové ovládání funkcí prostřednictvím aplikace Bluelink pro chytré telefony. Zcela nový model i20 je rovněž vybaven bezpečnostními systémy Hyundai SmartSense a splňuje nejpřísnější evropské standardy.
Hyundai rozšiřuje se zcela novým modelem i20 N Line novou generaci modelové řady i20 o další stupeň výbavy, a zákazníkům tak nabízí ještě širší výběr.
Zcela nový model i20 N Line bude v Evropě k dispozici od jara 2021.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.