Značka Peugeot představuje první zástupce řady Peugeot Sport Engineered: vysoce výkonnou verzi fastbacku Peugeot 508 a 508 SW. Jde o dokonalé spojení sportovního charakteru a ekologicky účinných technologií. Touto kombinací Peugeot definuje principy nového odpovědného výkonu, který označuje jako Neo-Performance. Podpis této nové řady se 3 kryptonitovými drápy odkazuje na novou identitu divize Peugeot Sport a na světelné podpisy sériových modelů. Inspiraci přitom čerpá i z dědictví značky, konkrétně ze zadních světel modelu Peugeot 504 Coupé.
508 Peugeot Sport Engineered je nejvýkonnějším sériovým vozem, jaký kdy Peugeot vyrobil.
Motor může díky důmyslné kombinaci tepelné a elektrické energie vyvinout výkon 360 k a točivý moment 520 Nm. Tato kombinace umožňuje dosáhnout téměř okamžité odezvy. Dosahované výkonové charakteristiky nemají u značky Peugeot obdoby:
zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s, 1000 m s pevným startem za 24,5 s, z 80 na 120 km/h za 3 s, maximální rychlost 250 km/h (elektronicky řízená).
Potěšení z jízdy je samotnou podstatou DNA značky Peugeot, a proto inženýři divize Peugeot Sport upravili podvozek vozu Peugeot 508 tak, aby bylo dosaženo co nejvyššího kompromisu mezi komfortem a jízdními vlastnostmi:
optimalizace proměnlivého tlumení se 3 režimy (Confort/Hybrid/Sport); nižší světlá výška, širší rozchod o 24 mm vepředu a o 12 mm vzadu; přední brzdové kotouče o průměru 380 mm a pevné třmeny se 4 písty; 20" kola s pneumatikami Michelin© Pilot Sport 4S.
HIGH EFFICIENCYVýkonu 360 koní je u vozu 508 Peugeot Sport Engineered dosahováno díky kombinaci výkonu jeho spalovacího motoru a dvou elektromotorů vpředu a vzadu. Pohon všech čtyř kol zajišťuje optimální pohyblivost za všech klimatických podmínek.
Prostřednictvím voliče režimů na středové konzole je k dispozici pět jízdních režimů:
Electric: pro jízdu se 100% elektrickým pohonem v naprostém tichu, dojezd 42 km podle protokolu WLTP, přístup do zelených zón ve městech a zrychlení s vysokými otáčkami díky okamžité reaktivitě elektrických motorů od 0 do 140 km/h; Confort: režim Hybrid s měkčím odpružením pro „vysoce komfortní“ jízdu; Hybrid: režim, který pro optimalizovanou spotřebu automaticky volí v závislosti na dané situaci mezi spalovacím nebo elektrickým motorem; Sport: maximální výkon 360 koní pro maximální potěšení. Tento režim také ovlivňuje řízení, tlumení, kartografii plynového pedálu a digitální podbarvení akustiky motoru. Spalovací motor nabíjí baterii, aby byl vždy k dispozici nejvyšší výkon; 4WD: dokonalá pohyblivost a stabilita v terénu s obtížnou přilnavostí.
Z hlediska hybridizace využívá 508 Peugeot Sport Engineered odborných znalostí značky Peugeot, které se prokázaly při nedávném uvedení modelů Peugeot 3008 Hybrid/Hybrid4 a Peugeot 508/508 SW Hybrid. Současně čerpá ze zkušeností divize Peugeot Sport s hybridními vozy v závodech. Režimy dobíjení jsou flexibilní a přizpůsobené jakékoliv běžné situaci:
méně než 7 hodin s použitím běžné domácí zásuvky, 4 hodiny se zesílenou zásuvkou 16 A, méně než 2 hodiny při použití Wall Boxu 32 A.Instalaci zařízení mohou zajistit přímo koncese značky Peugeot. Celý ekosystém určený pro elektrifikované modely Peugeot je k dispozici prostřednictvím aplikací MyPeugeot® a Free2Move Services.
508 Peugeot Sport Engineered má díky inteligentnímu uspořádání elektromotorů a baterie stejně velký objem kabiny a zavazadlového prostoru (nad podlahou) jako verze vybavené spalovacími motory.
Označení Peugeot Sport Engineered představuje nový typ špičkového výkonu: Neo-Performance. Jedná se o dokonalé spojení sportovního charakteru a technologií s rekordními emisemi CO2/km. Tato vysoce výkonná verze dosahuje podle protokolu WLTP emise CO2 46 g /km, což odpovídá spotřebě 2,03 l/100 km.
FULL SENSATION EXPERIENCE508 Peugeot Sport Engineered je z hlediska jízdní stability samotnou esencí know-how značky Peugeot. Inženýři divize Peugeot Sport doladili nastavení podvozku pro ještě větší potěšení z jízdy. Držení stopy je díky dokonale vyladěnému řízení zcela přesné.
Navíc k pohonu všech kol a optimální bezpečnosti je vůz 508 Peugeot Sport Engineered dodáván se všemi asistenčními systémy dostupnými u řady Peugeot 508, jako je noční vidění (Night Vision), adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, systém udržování vozu v jízdního pruhu (Lane Positioning Assist), automatické nouzové brzdění atd.
Peugeot i-Cockpit® se zde objevuje v jedné ze svých nejatraktivnějších podob. Nabízí kompaktní volant se třemi kryptonitovými drápy, což jsou typické prvky Peugeot Sport Engineered, a 100% digitální vyvýšený přístrojový panel. Grafické animace a centrální 10" HD displej nesou pro větší exkluzivitu podpis značky.
Čalounění sedadel „Comfort-fit“ je specifickou kombinací kůže, 3D tkaniny a Alcantary©. Interiér zdobí dvojité prošívání v šedé barvě Tramontane a Kryptonite. Součástí sériové výbavy je audiosystém Focal® Hi-Fi.
Aerodynamický tvar karoserie je zdůrazněn charakteristickými prvky specifickými pro tuto verzi:
vpředu: ostře řezaná mřížka chladiče, přední nárazník, mřížky sání a monogram Kryptonite; zboku: tři fólie se specifickým dekorem, tří drápy na liště okna u zadních sloupků v případě fastbacku a na předním blatníku u SW; vzadu: černé koncovky výfuku díky elektrolytické úpravě, leskle černý centrální difuzor; 20" kola s pneumatikami Michelin© Pilot Sport 4S, třmeny předních brzd Peugeot Sport Kryptonite.
508 Peugeot Sport Engineered je k dispozici ve 3 odstínech karoserie: specifická šedá Sélénium, černá Perla Nera, bílá Nacré. Všechny nápisy 508 Peugeot Sport Engineered jsou v černém provedení, aby se podtrhnul přirozené sportovní charakter vozu Peugeot 508.
508 Peugeot Sport Engineered se vyrábí ve francouzském městě Mulhouse a na objednávku bude k dispozici od poloviny října 2020 (v závislosti na zemi).
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?