Peugeot představuje řadu Peugeot Sport Engineered: fastback 508 a kombi 508 SW

Peugeot 508 Sport Engineered
Peugeot 508 Sport Engineered, foto: Peugeot ČR
Petr Boháč , AutoRoad.cz 24. září 2020 15:13
Sdílej:

Značka Peugeot představuje první zástupce řady Peugeot Sport Engineered: vysoce výkonnou verzi fastbacku Peugeot 508 a 508 SW. Jde o dokonalé spojení sportovního charakteru a ekologicky účinných technologií. Touto kombinací Peugeot definuje principy nového odpovědného výkonu, který označuje jako Neo-Performance. Podpis této nové řady se 3 kryptonitovými drápy odkazuje na novou identitu divize Peugeot Sport a na světelné podpisy sériových modelů. Inspiraci přitom čerpá i z dědictví značky, konkrétně ze zadních světel modelu Peugeot 504 Coupé.

508 Peugeot Sport Engineered je nejvýkonnějším sériovým vozem, jaký kdy Peugeot vyrobil.

Motor může díky důmyslné kombinaci tepelné a elektrické energie vyvinout výkon 360 k a točivý moment 520 Nm. Tato kombinace umožňuje dosáhnout téměř okamžité odezvy. Dosahované výkonové charakteristiky nemají u značky Peugeot obdoby:

 zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s, 1000 m s pevným startem za 24,5 s, z 80 na 120 km/h za 3 s, maximální rychlost 250 km/h (elektronicky řízená).

Potěšení z jízdy je samotnou podstatou DNA značky Peugeot, a proto inženýři divize Peugeot Sport upravili podvozek vozu Peugeot 508 tak, aby bylo dosaženo co nejvyššího kompromisu mezi komfortem a jízdními vlastnostmi:

 optimalizace proměnlivého tlumení se 3 režimy (Confort/Hybrid/Sport);  nižší světlá výška, širší rozchod o 24 mm vepředu a o 12 mm vzadu; přední brzdové kotouče o průměru 380 mm a pevné třmeny se 4 písty; 20" kola s pneumatikami Michelin© Pilot Sport 4S.

HIGH EFFICIENCYVýkonu 360 koní je u vozu 508 Peugeot Sport Engineered dosahováno díky kombinaci výkonu jeho spalovacího motoru a dvou elektromotorů vpředu a vzadu. Pohon všech čtyř kol zajišťuje optimální pohyblivost za všech klimatických podmínek.

Prostřednictvím voliče režimů na středové konzole je k dispozici pět jízdních režimů:

 Electric: pro jízdu se 100% elektrickým pohonem v naprostém tichu, dojezd 42 km podle protokolu WLTP, přístup do zelených zón ve městech a zrychlení s vysokými otáčkami díky okamžité reaktivitě elektrických motorů od 0 do 140 km/h; Confort: režim Hybrid s měkčím odpružením pro „vysoce komfortní“ jízdu; Hybrid: režim, který pro optimalizovanou spotřebu automaticky volí v závislosti na dané situaci mezi spalovacím nebo elektrickým motorem; Sport: maximální výkon 360 koní pro maximální potěšení. Tento režim také ovlivňuje řízení, tlumení, kartografii plynového pedálu a digitální podbarvení akustiky motoru. Spalovací motor nabíjí baterii, aby byl vždy k dispozici nejvyšší výkon; 4WD: dokonalá pohyblivost a stabilita v terénu s obtížnou přilnavostí.

Z hlediska hybridizace využívá 508 Peugeot Sport Engineered odborných znalostí značky Peugeot, které se prokázaly při nedávném uvedení modelů Peugeot 3008 Hybrid/Hybrid4 a Peugeot 508/508 SW Hybrid. Současně čerpá ze zkušeností divize Peugeot Sport s hybridními vozy v závodech. Režimy dobíjení jsou flexibilní a přizpůsobené jakékoliv běžné situaci:

 méně než 7 hodin s použitím běžné domácí zásuvky, 4 hodiny se zesílenou zásuvkou 16 A, méně než 2 hodiny při použití Wall Boxu 32 A.Instalaci zařízení mohou zajistit přímo koncese značky Peugeot. Celý ekosystém určený pro elektrifikované modely Peugeot je k dispozici prostřednictvím aplikací MyPeugeot® a Free2Move Services.

508 Peugeot Sport Engineered má díky inteligentnímu uspořádání elektromotorů a baterie stejně velký objem kabiny a zavazadlového prostoru (nad podlahou) jako verze vybavené spalovacími motory.

Označení Peugeot Sport Engineered představuje nový typ špičkového výkonu: Neo-Performance. Jedná se o dokonalé spojení sportovního charakteru a technologií s rekordními emisemi CO2/km. Tato vysoce výkonná verze dosahuje podle protokolu WLTP emise CO2 46 g /km, což odpovídá spotřebě 2,03 l/100 km.

FULL SENSATION EXPERIENCE508 Peugeot Sport Engineered je z hlediska jízdní stability samotnou esencí know-how značky Peugeot. Inženýři divize Peugeot Sport doladili nastavení podvozku pro ještě větší potěšení z jízdy. Držení stopy je díky dokonale vyladěnému řízení zcela přesné.

Navíc k pohonu všech kol a optimální bezpečnosti je vůz 508 Peugeot Sport Engineered dodáván se všemi asistenčními systémy dostupnými u řady Peugeot 508, jako je noční vidění (Night Vision), adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, systém udržování vozu v jízdního pruhu (Lane Positioning Assist), automatické nouzové brzdění atd.

Peugeot i-Cockpit® se zde objevuje v jedné ze svých nejatraktivnějších podob. Nabízí kompaktní volant se třemi kryptonitovými drápy, což jsou typické prvky Peugeot Sport Engineered, a 100% digitální vyvýšený přístrojový panel. Grafické animace a centrální 10" HD displej nesou pro větší exkluzivitu podpis značky.

Čalounění sedadel „Comfort-fit“ je specifickou kombinací kůže, 3D tkaniny a Alcantary©. Interiér zdobí dvojité prošívání v šedé barvě Tramontane a Kryptonite. Součástí sériové výbavy je audiosystém Focal® Hi-Fi.

Aerodynamický tvar karoserie je zdůrazněn charakteristickými prvky specifickými pro tuto verzi:

 vpředu: ostře řezaná mřížka chladiče, přední nárazník, mřížky sání a monogram Kryptonite; zboku: tři fólie se specifickým dekorem, tří drápy na liště okna u zadních sloupků v případě fastbacku a na předním blatníku u SW; vzadu: černé koncovky výfuku díky elektrolytické úpravě, leskle černý centrální difuzor; 20" kola s pneumatikami Michelin© Pilot Sport 4S, třmeny předních brzd Peugeot Sport Kryptonite.

508 Peugeot Sport Engineered je k dispozici ve 3 odstínech karoserie: specifická šedá Sélénium, černá Perla Nera, bílá Nacré. Všechny nápisy 508 Peugeot Sport Engineered jsou v černém provedení, aby se podtrhnul přirozené sportovní charakter vozu Peugeot 508.

508 Peugeot Sport Engineered se vyrábí ve francouzském městě Mulhouse a na objednávku bude k dispozici od poloviny října 2020 (v závislosti na zemi).

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?