Na český trh přichází modernizovaná Toyota Land Cruiser. Nabídne výkonnější pohonnou jednotku, nové bezpečnostní asistenční systémy i některé designové změny. Cena nového LC 150 začíná na 1 465 000 Kč.
Nový Land Cruiser je poháněný vylepšeným vznětovým čtyřválcem o objemu 2,8 litru s výkonem 150 kW, což je o 20 kW více proti předchozí verzi. Točivý moment vzrostl o 50 Nm na 500 Nm. Nový agregát, který je dodávaný výhradně s automatickou převodovkou, umožňuje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,9 s, což je o 2,8 s rychleji než dosud.
Land Cruiser je model, který Toyota během bezmála 70 let jeho existence dovedla téměř k dokonalosti. Představuje kombinaci bezkonkurenční spolehlivosti, odolnosti a kvality i v těch nejnáročnějších terénech, s příkladným stylem a nejmodernějšími technologiemi.
Součástí výbavy legendárního SUV je nově systém Stop&Start, který snižuje spotřebu o 0,7 litru nafty na 7 litrů na 100 km a emise CO2 o 18 g/km. Novinkou je bezpečnostní předkolizní systém s noční detekcí chodců a detekcí cyklistů ve dne, inteligentní adaptivní tempomat nebo nový multimediální systém Toyota Touch 2 a konektivita pro Apple CarPlay a Android Auto.
Hlavní změnou v oblasti designu je nový tvar mlhových světlometů. Výbava Executive vedle toho dostala tmavě chromovanou mřížku chladiče, černou lištu kolem oken, kryty zadních světel s chromovým efektem a tmavší interiér s využitím čalounění z černé kůže.
Land Cruiser bude dostupný v celkem 9 verzích ve 4 výbavových stupních od základního stupně Prado až po Executive za cenu 1 910 000 Kč. Podrobný ceník je dostupný ZDE.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.