Subaru představilo na autosalonu v Tokiu novou generaci svého kompaktního kombi Levorg. Má nový přeplňovaný boxer 1.8 a celou řadu vylepšení. První Levorg byl uveden na trh v roce 2014 jako náhrada za známý Legacy. V Evropě však žádným prodejním trhákem nebyl a novinka má samozřejmě za cíl zlepšení prodejních čísel.
Již na konci minulého roku bylo automobilkou zveřejněno několik obrázků. Nyní však už máme k dispozici reálné fotky vozu. Je vidět, že sportovně střižený kombík nadále rozvíjí styl současného modelu. Nová generace má ještě ostřejší rysy, působí odvážnějším a agresivnějším dojmem.
Druhá generace má základy na platformě SGP (Subaru Global Platform), na které stojí také Impreza či XV. Byla vyvinuta s cílem snížení hmotnosti a zároveň zvýšení tuhosti karoserie, což má zlepšit jízdní vlastnosti auta a nižší obsah zplodin.
Díky větším rozměrům nabídne nová generace více místa. Rozvor je prodloužený o 20 mm (2670 mm), přičemž celkově narostla délka vozu o 65 mm (4755 mm), šířka o 15 mm (1795 mm) a výška o 5 mm (1480 mm). Zvětšil se i objem zavazadlového prostoru na 561 litrů, současný evropský Levorg nabízí 522 litrů.
A nyní k technickým novinkám. Pohonné ústrojí využívá novou přeplňovanou osmnáctistovku typu boxer (plochý motor s protiběžnými písty) typický pro značku Subaru, čtyřválec s přímým vstřikováním. Ten zajistí výkon 130 kW (177 koní) a točivý moment 300 Nm. Dále se objevuje vylepšená bezstupňová převodovka CVT a tradiční pohon všech kol. Více informací o dynamice vozu zatím není k dispozici.
Interiéru vévodí nová palubní deska s 11,6 palcovým displejem infotainmentu zasazeným na výšku. Před řidičem je digitální přístrojový štít, nový je i design volantu a středový panel s voličem převodovky. Premiéru má i nová generace bezpečnostního systému EyeSight s větším počtem kamer, radarů a senzorů pro asistenční funkce.
Prodeje mají startovat v druhé polovině tohoto roku v Japonsku. Uvedení na další trhy by mělo následovat.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.