Subaru představilo na autosalonu v Tokiu novou generaci svého kompaktního kombi Levorg. Má nový přeplňovaný boxer 1.8 a celou řadu vylepšení. První Levorg byl uveden na trh v roce 2014 jako náhrada za známý Legacy. V Evropě však žádným prodejním trhákem nebyl a novinka má samozřejmě za cíl zlepšení prodejních čísel.
Již na konci minulého roku bylo automobilkou zveřejněno několik obrázků. Nyní však už máme k dispozici reálné fotky vozu. Je vidět, že sportovně střižený kombík nadále rozvíjí styl současného modelu. Nová generace má ještě ostřejší rysy, působí odvážnějším a agresivnějším dojmem.
Druhá generace má základy na platformě SGP (Subaru Global Platform), na které stojí také Impreza či XV. Byla vyvinuta s cílem snížení hmotnosti a zároveň zvýšení tuhosti karoserie, což má zlepšit jízdní vlastnosti auta a nižší obsah zplodin.
Díky větším rozměrům nabídne nová generace více místa. Rozvor je prodloužený o 20 mm (2670 mm), přičemž celkově narostla délka vozu o 65 mm (4755 mm), šířka o 15 mm (1795 mm) a výška o 5 mm (1480 mm). Zvětšil se i objem zavazadlového prostoru na 561 litrů, současný evropský Levorg nabízí 522 litrů.
A nyní k technickým novinkám. Pohonné ústrojí využívá novou přeplňovanou osmnáctistovku typu boxer (plochý motor s protiběžnými písty) typický pro značku Subaru, čtyřválec s přímým vstřikováním. Ten zajistí výkon 130 kW (177 koní) a točivý moment 300 Nm. Dále se objevuje vylepšená bezstupňová převodovka CVT a tradiční pohon všech kol. Více informací o dynamice vozu zatím není k dispozici.
Interiéru vévodí nová palubní deska s 11,6 palcovým displejem infotainmentu zasazeným na výšku. Před řidičem je digitální přístrojový štít, nový je i design volantu a středový panel s voličem převodovky. Premiéru má i nová generace bezpečnostního systému EyeSight s větším počtem kamer, radarů a senzorů pro asistenční funkce.
Prodeje mají startovat v druhé polovině tohoto roku v Japonsku. Uvedení na další trhy by mělo následovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.