Automobilová značka Delage přestala existovat téměř před 70 lety. Nyní se vrací a rovnou s nejrychlejším hybridním supersportem na světě.
Delage D12 je vybaven špičkovým designem, jenž byl inspirován vozy Formule 1 a stíhacími letouny. D12 má karbonový formulový "nos" s rozměrným předním splitrem. Přední kola jsou umístěna mimo karoserii a do kokpitu se nastupuje výklopným krytem podobně, jako u stíhacích letounů. Za krytem se nachází velký nasávací otvor pro přívod vzduchu k motoru a velké křídlo vzadu, zde opět podobnost s vozy F1.
Ač se může zdát, že je Delage D12 pouze jednomístný, není tomu tak. V interiéru najde své místo i spolujezdec, jehož sedadlo je nezvykle umístěné ne vedle, ale za sedadlem řidiče. Také pracoviště řidiče s jedinečným volantem ve tvaru dvojice joysticků připomíná spíše bojový letoun, než normální auto.
Na výběr budou dvě varianty supersportu Delage D12 a to GT a Club. Obě budou poháněny atmosféricky plněným motorem V12 o objemu 7,6 litru spojeném s osmi stupňovou automatickou převodovkou. Jak už bylo napsáno výše, jedná se o hybrid a tak nemůže chybět doping v podobě elektromotoru. A zde se právě od sebe GT a Club liší. V12 má pokaždé výkon 738 kW (1004 koní), ale ve verzi GT má elektromotor 82 kW (112 koní) a tím se dostává na celkový výkon 820 kW (1116 koní) s možností jízdy čistě na elektrický pohon. Lehčí verze Club používá menší elektromotor o výkonu pouze 15 kW (20 koní) a používá se pouze při parkování a couvání. D12 Club maximální výkon "pouze" 753 kW (1024 koní), na druhou stranu je se svou váhou 1310 kg o podstatných 90 kg lehčí než silnější GT.
Přesné informace o dynamických schopnostech ještě nejsou k dispozici, ale dle vyjádření tvůrců, mezi něž se řadí i mistr světa F1 Jacques Villeneuve, je GT rychlejší v přímce, zatímco Club ukáže svou převahu na okruhu. Společnost také oznámila, že hodlají překonat rekordní čas na Nürburgringu.
Pokud vše vyjde podle plánů, výroba Delage D12 bude zahájena v roce 2021. V plánu je vyrobit pouze 30 kusů, z nichž každý bude stát v přepočtu přibližně 51 milionů korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.