Automobilová značka Delage přestala existovat téměř před 70 lety. Nyní se vrací a rovnou s nejrychlejším hybridním supersportem na světě.
Delage D12 je vybaven špičkovým designem, jenž byl inspirován vozy Formule 1 a stíhacími letouny. D12 má karbonový formulový "nos" s rozměrným předním splitrem. Přední kola jsou umístěna mimo karoserii a do kokpitu se nastupuje výklopným krytem podobně, jako u stíhacích letounů. Za krytem se nachází velký nasávací otvor pro přívod vzduchu k motoru a velké křídlo vzadu, zde opět podobnost s vozy F1.
Ač se může zdát, že je Delage D12 pouze jednomístný, není tomu tak. V interiéru najde své místo i spolujezdec, jehož sedadlo je nezvykle umístěné ne vedle, ale za sedadlem řidiče. Také pracoviště řidiče s jedinečným volantem ve tvaru dvojice joysticků připomíná spíše bojový letoun, než normální auto.
Na výběr budou dvě varianty supersportu Delage D12 a to GT a Club. Obě budou poháněny atmosféricky plněným motorem V12 o objemu 7,6 litru spojeném s osmi stupňovou automatickou převodovkou. Jak už bylo napsáno výše, jedná se o hybrid a tak nemůže chybět doping v podobě elektromotoru. A zde se právě od sebe GT a Club liší. V12 má pokaždé výkon 738 kW (1004 koní), ale ve verzi GT má elektromotor 82 kW (112 koní) a tím se dostává na celkový výkon 820 kW (1116 koní) s možností jízdy čistě na elektrický pohon. Lehčí verze Club používá menší elektromotor o výkonu pouze 15 kW (20 koní) a používá se pouze při parkování a couvání. D12 Club maximální výkon "pouze" 753 kW (1024 koní), na druhou stranu je se svou váhou 1310 kg o podstatných 90 kg lehčí než silnější GT.
Přesné informace o dynamických schopnostech ještě nejsou k dispozici, ale dle vyjádření tvůrců, mezi něž se řadí i mistr světa F1 Jacques Villeneuve, je GT rychlejší v přímce, zatímco Club ukáže svou převahu na okruhu. Společnost také oznámila, že hodlají překonat rekordní čas na Nürburgringu.
Pokud vše vyjde podle plánů, výroba Delage D12 bude zahájena v roce 2021. V plánu je vyrobit pouze 30 kusů, z nichž každý bude stát v přepočtu přibližně 51 milionů korun.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.