Značka CUPRA potvrdila dnes na tiskové konferenci v komplexu CASA SEAT příchod modelu, který změní vnímání dynamiky elektricky poháněných vozidel. Studie el-Born je od svého představení na loňském Ženevském autosalonu oceňována pro svůj elegantní vzhled a silný charakter. Tým designérů se však nespokojil s pozitivními ohlasy a ve spolupráci s technickým centrem pracoval na dalším vývoji tohoto vozidla, které tak získalo sportovnější charakter umocněný ještě působivějším a atraktivnějším vzhledem. Výsledkem je zrození prvního elektromobilu značky, CUPRA el-Born.
Nový model, který se bude vyrábět v německém Cvikově, zvýší ziskovou marži společnosti a dokonale ladí s filozofií značky CUPRA i s profilem jejích zákazníků. A také bude prvním vozem CUPRA s neutrální bilancí emisí oxidu uhličitého.
Wayne Griffiths, předseda představenstva značky CUPRA, uvedl, že „CUPRA el-Born ukazuje geny značky CUPRA, původní koncept jsme posunuli na novou úroveň sportovního a dynamického designu včetně změn konstrukce a technické výbavy. CUPRA el-Born je živoucím důkazem, že sportovní výkony a elektrifikace patří k sobě“.
Vývoj modelu CUPRA el-Born se zaměřil na sportovní výkony a dynamiku. Řidič si tak může kdykoli užívat okamžitého zrychlení, které například z 0 na 50 km/h trvá pouhých 2,9 sekundy. Pro model CUPRA el-Born byl v rámci platformy MEB exkluzivně vyvinut sportovní podvozek s adaptivními tlumiči DCC Sport (Dynamic Chassis Control Sport). Sportovní podvozek se sníženou světlou výškou se automaticky přizpůsobuje provozním podmínkám a nabízí nejvyšší úroveň jízdní dynamiky.
CUPRA el-Born disponuje nejmodernějšími technologiemi, mezi něž patří průhledový displej s rozšířenou realitou. Sportovní elektromobil ujede na jedno nabití až 500 km díky velmi efektivní sadě akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh (celková kapacita: 82 kWh). Díky funkci rychlého nabíjení je model CUPRA el-Born schopen doplnit dostatek energie pro ujetí minimálně 260 km za pouhých 30 minut.
Interiér ztělesňuje filozofii kvality a sportovní charakter značky CUPRA ve spojení se sofistikovaností, která je dokonale vyjádřena například sportovními, anatomicky tvarovanými sedadly, novým volantem s tlačítky pro aktivaci jízdních režimů včetně módu CUPRA a výběrem velmi kvalitních materiálů. Značka CUPRA se vyznačuje nejen důrazem na detaily a vášní pro kvalitu, ale mimořádnou pozornost věnuje také trvalé udržitelnosti. V interiéru modelu el-Born proto nalézají uplatnění recyklované materiály.
Nový model CUPRA el-Born přinese v roce 2021 automobil pro trvale udržitelnou mobilitu s charakterem a dynamikou, tak vyžadovanou automobilovými nadšenci. CUPRA el-Born bude současně také jedinečným a exkluzivním produktem pro zákazníky, kteří touží po nejvyspělejší technice a nejvyšší úrovni ochrany životního prostředí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.