Značka CUPRA potvrdila dnes na tiskové konferenci v komplexu CASA SEAT příchod modelu, který změní vnímání dynamiky elektricky poháněných vozidel. Studie el-Born je od svého představení na loňském Ženevském autosalonu oceňována pro svůj elegantní vzhled a silný charakter. Tým designérů se však nespokojil s pozitivními ohlasy a ve spolupráci s technickým centrem pracoval na dalším vývoji tohoto vozidla, které tak získalo sportovnější charakter umocněný ještě působivějším a atraktivnějším vzhledem. Výsledkem je zrození prvního elektromobilu značky, CUPRA el-Born.
Nový model, který se bude vyrábět v německém Cvikově, zvýší ziskovou marži společnosti a dokonale ladí s filozofií značky CUPRA i s profilem jejích zákazníků. A také bude prvním vozem CUPRA s neutrální bilancí emisí oxidu uhličitého.
Wayne Griffiths, předseda představenstva značky CUPRA, uvedl, že „CUPRA el-Born ukazuje geny značky CUPRA, původní koncept jsme posunuli na novou úroveň sportovního a dynamického designu včetně změn konstrukce a technické výbavy. CUPRA el-Born je živoucím důkazem, že sportovní výkony a elektrifikace patří k sobě“.
Vývoj modelu CUPRA el-Born se zaměřil na sportovní výkony a dynamiku. Řidič si tak může kdykoli užívat okamžitého zrychlení, které například z 0 na 50 km/h trvá pouhých 2,9 sekundy. Pro model CUPRA el-Born byl v rámci platformy MEB exkluzivně vyvinut sportovní podvozek s adaptivními tlumiči DCC Sport (Dynamic Chassis Control Sport). Sportovní podvozek se sníženou světlou výškou se automaticky přizpůsobuje provozním podmínkám a nabízí nejvyšší úroveň jízdní dynamiky.
CUPRA el-Born disponuje nejmodernějšími technologiemi, mezi něž patří průhledový displej s rozšířenou realitou. Sportovní elektromobil ujede na jedno nabití až 500 km díky velmi efektivní sadě akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh (celková kapacita: 82 kWh). Díky funkci rychlého nabíjení je model CUPRA el-Born schopen doplnit dostatek energie pro ujetí minimálně 260 km za pouhých 30 minut.
Interiér ztělesňuje filozofii kvality a sportovní charakter značky CUPRA ve spojení se sofistikovaností, která je dokonale vyjádřena například sportovními, anatomicky tvarovanými sedadly, novým volantem s tlačítky pro aktivaci jízdních režimů včetně módu CUPRA a výběrem velmi kvalitních materiálů. Značka CUPRA se vyznačuje nejen důrazem na detaily a vášní pro kvalitu, ale mimořádnou pozornost věnuje také trvalé udržitelnosti. V interiéru modelu el-Born proto nalézají uplatnění recyklované materiály.
Nový model CUPRA el-Born přinese v roce 2021 automobil pro trvale udržitelnou mobilitu s charakterem a dynamikou, tak vyžadovanou automobilovými nadšenci. CUPRA el-Born bude současně také jedinečným a exkluzivním produktem pro zákazníky, kteří touží po nejvyspělejší technice a nejvyšší úrovni ochrany životního prostředí.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?