Značka CUPRA potvrdila dnes na tiskové konferenci v komplexu CASA SEAT příchod modelu, který změní vnímání dynamiky elektricky poháněných vozidel. Studie el-Born je od svého představení na loňském Ženevském autosalonu oceňována pro svůj elegantní vzhled a silný charakter. Tým designérů se však nespokojil s pozitivními ohlasy a ve spolupráci s technickým centrem pracoval na dalším vývoji tohoto vozidla, které tak získalo sportovnější charakter umocněný ještě působivějším a atraktivnějším vzhledem. Výsledkem je zrození prvního elektromobilu značky, CUPRA el-Born.
Nový model, který se bude vyrábět v německém Cvikově, zvýší ziskovou marži společnosti a dokonale ladí s filozofií značky CUPRA i s profilem jejích zákazníků. A také bude prvním vozem CUPRA s neutrální bilancí emisí oxidu uhličitého.
Wayne Griffiths, předseda představenstva značky CUPRA, uvedl, že „CUPRA el-Born ukazuje geny značky CUPRA, původní koncept jsme posunuli na novou úroveň sportovního a dynamického designu včetně změn konstrukce a technické výbavy. CUPRA el-Born je živoucím důkazem, že sportovní výkony a elektrifikace patří k sobě“.
Vývoj modelu CUPRA el-Born se zaměřil na sportovní výkony a dynamiku. Řidič si tak může kdykoli užívat okamžitého zrychlení, které například z 0 na 50 km/h trvá pouhých 2,9 sekundy. Pro model CUPRA el-Born byl v rámci platformy MEB exkluzivně vyvinut sportovní podvozek s adaptivními tlumiči DCC Sport (Dynamic Chassis Control Sport). Sportovní podvozek se sníženou světlou výškou se automaticky přizpůsobuje provozním podmínkám a nabízí nejvyšší úroveň jízdní dynamiky.
CUPRA el-Born disponuje nejmodernějšími technologiemi, mezi něž patří průhledový displej s rozšířenou realitou. Sportovní elektromobil ujede na jedno nabití až 500 km díky velmi efektivní sadě akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh (celková kapacita: 82 kWh). Díky funkci rychlého nabíjení je model CUPRA el-Born schopen doplnit dostatek energie pro ujetí minimálně 260 km za pouhých 30 minut.
Interiér ztělesňuje filozofii kvality a sportovní charakter značky CUPRA ve spojení se sofistikovaností, která je dokonale vyjádřena například sportovními, anatomicky tvarovanými sedadly, novým volantem s tlačítky pro aktivaci jízdních režimů včetně módu CUPRA a výběrem velmi kvalitních materiálů. Značka CUPRA se vyznačuje nejen důrazem na detaily a vášní pro kvalitu, ale mimořádnou pozornost věnuje také trvalé udržitelnosti. V interiéru modelu el-Born proto nalézají uplatnění recyklované materiály.
Nový model CUPRA el-Born přinese v roce 2021 automobil pro trvale udržitelnou mobilitu s charakterem a dynamikou, tak vyžadovanou automobilovými nadšenci. CUPRA el-Born bude současně také jedinečným a exkluzivním produktem pro zákazníky, kteří touží po nejvyspělejší technice a nejvyšší úrovni ochrany životního prostředí.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.