Značka CUPRA potvrdila dnes na tiskové konferenci v komplexu CASA SEAT příchod modelu, který změní vnímání dynamiky elektricky poháněných vozidel. Studie el-Born je od svého představení na loňském Ženevském autosalonu oceňována pro svůj elegantní vzhled a silný charakter. Tým designérů se však nespokojil s pozitivními ohlasy a ve spolupráci s technickým centrem pracoval na dalším vývoji tohoto vozidla, které tak získalo sportovnější charakter umocněný ještě působivějším a atraktivnějším vzhledem. Výsledkem je zrození prvního elektromobilu značky, CUPRA el-Born.
Nový model, který se bude vyrábět v německém Cvikově, zvýší ziskovou marži společnosti a dokonale ladí s filozofií značky CUPRA i s profilem jejích zákazníků. A také bude prvním vozem CUPRA s neutrální bilancí emisí oxidu uhličitého.
Wayne Griffiths, předseda představenstva značky CUPRA, uvedl, že „CUPRA el-Born ukazuje geny značky CUPRA, původní koncept jsme posunuli na novou úroveň sportovního a dynamického designu včetně změn konstrukce a technické výbavy. CUPRA el-Born je živoucím důkazem, že sportovní výkony a elektrifikace patří k sobě“.
Vývoj modelu CUPRA el-Born se zaměřil na sportovní výkony a dynamiku. Řidič si tak může kdykoli užívat okamžitého zrychlení, které například z 0 na 50 km/h trvá pouhých 2,9 sekundy. Pro model CUPRA el-Born byl v rámci platformy MEB exkluzivně vyvinut sportovní podvozek s adaptivními tlumiči DCC Sport (Dynamic Chassis Control Sport). Sportovní podvozek se sníženou světlou výškou se automaticky přizpůsobuje provozním podmínkám a nabízí nejvyšší úroveň jízdní dynamiky.
CUPRA el-Born disponuje nejmodernějšími technologiemi, mezi něž patří průhledový displej s rozšířenou realitou. Sportovní elektromobil ujede na jedno nabití až 500 km díky velmi efektivní sadě akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh (celková kapacita: 82 kWh). Díky funkci rychlého nabíjení je model CUPRA el-Born schopen doplnit dostatek energie pro ujetí minimálně 260 km za pouhých 30 minut.
Interiér ztělesňuje filozofii kvality a sportovní charakter značky CUPRA ve spojení se sofistikovaností, která je dokonale vyjádřena například sportovními, anatomicky tvarovanými sedadly, novým volantem s tlačítky pro aktivaci jízdních režimů včetně módu CUPRA a výběrem velmi kvalitních materiálů. Značka CUPRA se vyznačuje nejen důrazem na detaily a vášní pro kvalitu, ale mimořádnou pozornost věnuje také trvalé udržitelnosti. V interiéru modelu el-Born proto nalézají uplatnění recyklované materiály.
Nový model CUPRA el-Born přinese v roce 2021 automobil pro trvale udržitelnou mobilitu s charakterem a dynamikou, tak vyžadovanou automobilovými nadšenci. CUPRA el-Born bude současně také jedinečným a exkluzivním produktem pro zákazníky, kteří touží po nejvyspělejší technice a nejvyšší úrovni ochrany životního prostředí.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.