Značka CUPRA potvrdila dnes na tiskové konferenci v komplexu CASA SEAT příchod modelu, který změní vnímání dynamiky elektricky poháněných vozidel. Studie el-Born je od svého představení na loňském Ženevském autosalonu oceňována pro svůj elegantní vzhled a silný charakter. Tým designérů se však nespokojil s pozitivními ohlasy a ve spolupráci s technickým centrem pracoval na dalším vývoji tohoto vozidla, které tak získalo sportovnější charakter umocněný ještě působivějším a atraktivnějším vzhledem. Výsledkem je zrození prvního elektromobilu značky, CUPRA el-Born.
Nový model, který se bude vyrábět v německém Cvikově, zvýší ziskovou marži společnosti a dokonale ladí s filozofií značky CUPRA i s profilem jejích zákazníků. A také bude prvním vozem CUPRA s neutrální bilancí emisí oxidu uhličitého.
Wayne Griffiths, předseda představenstva značky CUPRA, uvedl, že „CUPRA el-Born ukazuje geny značky CUPRA, původní koncept jsme posunuli na novou úroveň sportovního a dynamického designu včetně změn konstrukce a technické výbavy. CUPRA el-Born je živoucím důkazem, že sportovní výkony a elektrifikace patří k sobě“.
Vývoj modelu CUPRA el-Born se zaměřil na sportovní výkony a dynamiku. Řidič si tak může kdykoli užívat okamžitého zrychlení, které například z 0 na 50 km/h trvá pouhých 2,9 sekundy. Pro model CUPRA el-Born byl v rámci platformy MEB exkluzivně vyvinut sportovní podvozek s adaptivními tlumiči DCC Sport (Dynamic Chassis Control Sport). Sportovní podvozek se sníženou světlou výškou se automaticky přizpůsobuje provozním podmínkám a nabízí nejvyšší úroveň jízdní dynamiky.
CUPRA el-Born disponuje nejmodernějšími technologiemi, mezi něž patří průhledový displej s rozšířenou realitou. Sportovní elektromobil ujede na jedno nabití až 500 km díky velmi efektivní sadě akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh (celková kapacita: 82 kWh). Díky funkci rychlého nabíjení je model CUPRA el-Born schopen doplnit dostatek energie pro ujetí minimálně 260 km za pouhých 30 minut.
Interiér ztělesňuje filozofii kvality a sportovní charakter značky CUPRA ve spojení se sofistikovaností, která je dokonale vyjádřena například sportovními, anatomicky tvarovanými sedadly, novým volantem s tlačítky pro aktivaci jízdních režimů včetně módu CUPRA a výběrem velmi kvalitních materiálů. Značka CUPRA se vyznačuje nejen důrazem na detaily a vášní pro kvalitu, ale mimořádnou pozornost věnuje také trvalé udržitelnosti. V interiéru modelu el-Born proto nalézají uplatnění recyklované materiály.
Nový model CUPRA el-Born přinese v roce 2021 automobil pro trvale udržitelnou mobilitu s charakterem a dynamikou, tak vyžadovanou automobilovými nadšenci. CUPRA el-Born bude současně také jedinečným a exkluzivním produktem pro zákazníky, kteří touží po nejvyspělejší technice a nejvyšší úrovni ochrany životního prostředí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.