VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

AutoRoad.cz, 8. července 2020, 00:43 Google+

Volkswagen Tiguan je nejúspěšnějším evropským SUV a jedním z nejprodávanějších modelů v kategorii „Sport Utility Vehicle“ na světě. Dosud bylo vyrobeno více než šest milionů těchto vozů. V roce 2019 byl Tiguan s 911 000 exempláři znovu nejžádanějším modelem značky i celého koncernu Volkswagen. Nyní následuje dalekosáhlá modernizace bestselleru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Ralf Brandstätter, nový předseda představenstva značky Volkswagen, k tomu říká: „S druhou generací modelu Tiguan jsme v roce 2016 zahájili naši globální ofenzivu v segmentu SUV. Z ní vzešlo na celém světě mnoho úspěšných modelů. Volkswagen nyní činí další krok a elektrizuje, digitalizuje a síťově propojuje nový model Tiguan. Kompaktní SUV je tak připraveno na výzvy naší doby.“

Nový evoluční stupeň modelu Tiguan
Všechny zásadní oblasti konstrukce úspěšného modelu zaznamenaly významný vývojový skok. Volkswagen elektrizuje model Tiguan novým, velmi moderním plug-in hybridním pohonem (nejvyšší celkový výkon 180 kW/245 k). SUV bude navíc poprvé nabízeno také jako samostatný model Tiguan R poháněný motorem TSI o výkonu 235 kW (320 k). Specialisté na sportovní vozy ze společnosti Volkswagen R vyvinuli pro vrcholný model s extrémně vysokou úrovní jízdní dynamiky nový pohon všech kol s variabilním rozdělováním točivého momentu mezi zadní kola. Vznětové motory TDI pro nový Tiguan se díky systému Twindosing řadí mezi nejčistější spalovací motory na světě. Se systémem „Travel Assist“2/3, který je ve výbavě modelu Tiguan nový, lze při jízdě využívat funkci asistovaného řízení až do 210 km/h (automatizované řízení v podélném i příčném směru). Tiguan kromě toho nabízí cestujícím zcela nové spektrum internetových služeb a funkcí prostřednictvím nejnovější generace informačních a zábavních systémů (MIB3). Rovněž nový je vyspělý audiosystém3 o výkonu 480 W od renomovaného výrobce Harman Kardon. Volkswagen navíc digitalizoval ovládání funkcí klimatizace dotykovými posuvníky a dotykovými plochami. V neposlední řadě si pozornost zaslouží také nové „světlomety IQ.LIGHT – Matrix LED“, díky
nimž je jízda za tmy pro řidiče Tiguanu ještě komfortnější a bezpečnější.

img-responsive

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti | foto: Volkswagen

Všestranné SUV
Nový Tiguan je stejně jako jeho předchůdci opravdu všestranným automobilem. Autentickým SUV s nejvyšší přípustnou hmotností přívěsu až 2,5 tuny a Volkswagenem, který si poradí se všemi situacemi automobilového života. A pro nový Tiguan s inovovanou nabídkou pohonů, asistenčních, informačních a zábavních systémů to bude ještě snadnější než dosud.

Zcela nová přední partie
Modernizovaný Tiguan lze vizuálně rozpoznat mimo jiné podle nově navržené přední partie. Klaus Zyciora, šéfdesignér koncernu i značky Volkswagen, k tomu říká: „Tiguan s novou maskou chladiče pro SUV značky Volkswagen vytváří svou přídí vizuální spojení s modely, jakými jsou větší Touareg nebo severoamerický Atlas Cross Sport. Nový Tiguan tím ještě více získal na suverenitě.“ Kapota motoru je vyšší, nová maska chladiče včetně světlometů LED širší. Uprostřed je umístěno nové logo VW. Rovněž nově jsou navrženy markantní nárazníky. Na zádi je nápadný nápis „Tiguan“, situovaný nyní uprostřed pod logem VW. Rovněž nově byl navržen nápis 4MOTION na zádi variant s pohonem všech kol.

img-responsive

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti | foto: Volkswagen

Nové systémy pohonu

eHybrid elektrizuje
Volkswagen sestavil pro model Tiguan novou nabídku motorů. Mezi nejvýznamnější novinky patří nový Tiguan eHybrid s plug-in hybridním pohonem (180 kW/245 k). Tiguan eHybrid je zásadní součástí elektrifikace produktové řady značky Volkswagen. Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za oblast vývoje, k tomu říká: „Pohon modelu Tiguan eHybrid jsme koncipovali tak, aby se při dostatečně nabitých akumulátorech rozjížděl vždy v elektrickém režimu ‚EMode‘. Na jedno nabití akumulátorů ujede podle metodiky WLTP 504 kilometrů. Většina našich zákazníků tak překoná své průměrné denní vzdálenosti s výhradně elektrickým pohonem. A o to jde. Nulové lokální emise v praxi!“ Díky intuitivně konfigurovatelnému hybridnímu režimu je navíc možné ukládat dostatek elektrické energie i při cestování na dlouhé vzdálenosti, aby vůz dojel do cíle v městské oblasti s nulovými emisemi. Tiguan eHybrid může jet s elektrickým pohonem rychlostí až 130 km/h V režimu „Hybrid“ podporuje elektromotor hospodárnou jednotku TSI (zážehový motor s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu) při zrychlování. Aliance elektromotoru a spalovacího
motoru se vyznačuje v tomto hybridním režimu naprosto jedinečnou a fascinující výkonovou charakteristikou, protože elektromotor dodatečně zvyšuje točivý moment. Mimořádnou dynamiku nabízí režim „GTE“, který se aktivuje tlačítkem vedle páky voliče převodovky DSG. V režimu „GTE“ probíhá spolupráce elektromotoru a TSI tak, aby měl řidič modelu Tiguan eHybrid k dispozici nejvyšší výkon hybridní soustavy.

img-responsive

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti | foto: Volkswagen

Twindosing čistí
Trvale udržitelnými inovacemi se vyznačují i další druhy pohonu. Příkladem jsou turbodiesely. U modelu Tiguan mimořádně oblíbené motory TDI obdržely dva sériově uspořádané katalyzátory SCR, každý se samostatným vstřikováním AdBlue – systémem Twindosing. Volkswagen tak v porovnání s předchůdcem výrazně snižuje emise oxidů dusíku (NOx). První katalyzátor SCR je umístěn v blízkosti motoru. Díky tomu dosáhne již krátce po studeném startu optimální provozní teploty. Velmi rychle tak dochází ke snížení emisí NOx. Umístění katalyzátoru v blízkosti motoru je kromě toho výhodou také při jízdách s nízkým zatížením. Druhý katalyzátor SCR se nachází pod podlahou. V důsledku větší vzdálenosti od motoru jsou výfukové plyny před druhým katalyzátorem až o 100 stupňů Celsia chladnější. Tento katalyzátor proto optimálně pracuje především při vysokém zatížení, například při rychlé jízdě nebo při jízdě s přívěsem. Twindosing zajišťuje nezávisle na provozních podmínkách motorů, aby se vždy jeden ze dvou katalyzátorů SCR nacházel v oblasti optimální provozní teploty. Tím dochází k mimořádně efektivnímu odstraňování oxidů dusíku z výfukových plynů jejich rozkladem na vodu a neškodný dusík.

„R“ dynamizuje
Novinkou v nabídce pohonů pro tuto modelovou řadu je sportovní TSI o výkonu 235 kW (320 k) pro první model Tiguan R. „Tiguan R je opravdu významným krokem v rozvoji naší produktové řady. Má všechny atributy, které u modelů R známe a které od nich očekáváme: Sportovnost včetně připravenosti pro jízdu na závodním okruhu a současně neomezenou praktičnost pro každodenní provoz a výrazný design,“ nastiňuje Jost Capito, vedoucí společnosti Volkswagen R. Pro nový model Tiguan R byla v režii společnosti Volkswagen R přizpůsobena nejnovější verze sportovního motoru TSI s kódovým označením EA888 evo4. Kromě toho byl vyvinut nový pohon všech kol se systémem variabilního rozdělování točivého momentu mezi zadní kola. Hnací síla je variabilně rozdělována nejen mezi přední a zadní nápravu, ale také mezi pravé a levé zadní kolo. Princip činnosti systému je následující: Rozvodovka zadní nápravy předává u známého pohonu 4MOTION hnací sílu pravému a levému zadnímu kolu v poměru 50:50 – obě kola jsou tak poháněna stejným točivým momentem (dokonce i když se v zatáčce neotáčejí díky diferenciálu stejně rychle). Naproti tomu zařízení, které používá Tiguan R, dokáže rozdělovat točivý moment variabilně mezi obě zadní kola. Individuálním rozdělováním hnací síly lze v zatáčkách přenášet až 100 procent točivého momentu na vnější kolo. A to vede ke znatelně agilnějším
jízdním vlastnostem. Poměr rozdělování hnací síly závisí na příslušném úhlu otočení volantu, poloze pedálu plynu, příčném zrychlení, otáčení vozu
kolem svislé osy a rychlosti jízdy. Řidič může ovlivňovat činnost systému variabilního rozdělování točivého momentu a stabilizujících systémů pro řízení jízdní dynamiky prostřednictvím sériově dodávaného voliče jízdních režimů („Comfort“, „Sport“, „Race“, „Individual“, „Offroad“, „Snow“ a „Offroad-Individual“) a posuvníkového ovladače podvozku DCC. Nejdynamičtější režim „Race“ aktivuje řidič mimořádně rychle „tlačítkem R“ na nově vyvinutém multifunkčním volantu modelu Tiguan R.

img-responsive

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti | foto: Volkswagen

Nové systémy ovládání a informační a zábavní systémy

Digitální dotykové plochy místo fyzických tlačítek a ovladačů 
Volkswagen zařadil do vnitřní výbavy zcela nový dotykový modul pro ovládání funkcí klimatizace. Kromě dotykových ploch zde nalézají pro regulaci teploty a rychlosti ventilátoru uplatnění velkoryse dimenzované a osvětlené dotykové posuvníky. Prostřednictvím dotykových ploch mohou být na přání ovládány také další funkce, jakými jsou vyhřívání sedadel a skel předního i zadního okna. Tímto způsobem je přístupné rovněž menu klimatizace. Digitalizace se dotkla i nového multifunkčního volantu dodávaného na přání s osvětlenými dotykovými plochami a posuvníky. Pod modulem klimatizace jsou umístěna osvětlená rozhraní USB-C.

img-responsive

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti | foto: Volkswagen

MIB3 a „App-Connect Wireless“
Tiguan kromě toho boduje po technické stránce také novou řadou informačních a zábavních systémů (MIB3) s připojením k internetu, jež umožňuje využívat nejrůznější služby. Rozšířená funkčnost systémů MIB3 zahrnuje díky jednotce OCU (Online-Connectivity-Unit) s integrovanou kartou eSIM internetové služby „We Connect“ (připraveny pro časově neomezené využívání) a „We Connect Plus“ (v Evropě připraveny pro bezplatné používání po dobu jednoho roku nebo tří let). Systémy MIB3 navíc nabízejí v závislosti na výbavě nové funkce, jakými jsou hlasové ovládání hovorovou řečí, přístup ke streamingovým službám3 (například „Apple Music™“) nebo paměť pro individuální uživatelské profily řidičů, která umožňuje uložení mnoha nastavení do cloudu prostřednictvím uživatelského účtu „Volkswagen ID“. Uživatelské profily jsou pak dostupné i v ostatních vozech Volkswagen. Rovněž nové je nyní bezkabelové připojení aplikací prostřednictvím systému „App-Connect Wireless“ pro uživatelská rozhraní „Apple CarPlay™“ a „Android Auto™“.

img-responsive

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti | foto: Volkswagen

Audiosystém Harman Kardon
Volkswagen vyvinul společně se specialisty na audio ze společnosti Harman Kardon nový prémiový audiosystém pro model Tiguan, dodávaný na přání. Systém disponuje deseti vysokovýkonnými reproduktory a zesilovačem o výkonu 480 W. Zvuk lze individuálně optimalizovat prostřednictvím čtyř předem nakonfigurovaných zvukových charakteristik. Fascinující zážitky z poslechu jsou výsledkem plných basů, krystalicky čistých výšek a precizní reprodukce hlasu.

Nové asistenční a osvětlovací systémy

„Travel Assist“2/3 jako nový systém „IQ.DRIVE“
Značka „IQ.DRIVE“ zastřešuje systémy pro vozy Volkswagen, které vedou k asistované jízdě. Asistovanou jízdu mohou nyní využívat i řidiči modelu Tiguan díky systému „Travel Assist“, který je pro tuto modelovou řadu nabízen poprvé. Systém v novém modelu Tiguan dokáže od 0 km/h (s DSG), resp. 30 km/h (přímo řazená převodovka), do 210 km/h převzít řízení, zpomalování a zrychlování (řidič však zůstává odpovědný za řízení svého SUV). Systém přitom využívá mimo jiné adaptivní tempomat „ACC“2/3 (řízení v podélném směru) a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“2/3 (řízení v příčném směru). Systém se aktivuje samostatným tlačítkem „Travel Assist“ na novém multifunkčním volantu. Řidič musí mít ruce na volantu i při aktivním systému „Travel Assist“. Elektronický systém modelu Tiguan tuto skutečnost hlídá kapacitními plochami na volantu. Dokonce i na dlouhých a velmi rovných přímých úsecích pracuje kapacitní rozpoznávání výrazně spolehlivěji než systémy založené na sledování úhlu otočení volantu.

img-responsive

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti | foto: Volkswagen

Předvídavý adaptivní tempomat „ACC“2/3
Aktuální generace adaptivního tempomatu „ACC“ předvídavě zohledňuje lokální úpravy nejvyšší povolené rychlosti jízdy, hranice obcí, křižovatky nebo kruhové objezdy. Asistenční systém kromě toho využívá ke své činnosti také záběry z přední kamery, jakož i data GPS a mapové podklady navigačního systému. „ACC“ pro model Tiguan je ukázkovým příkladem, že i známé asistenční systémy jsou nepřetržitě zdokonalovány a obdařeny vyšší úrovní inteligence. Dalším příkladem je pro model Tiguan sériově dodávaný systém „Front Assist“2 pro detekci překážek před vozem. Jeho funkčnost byla rozšířena. Systém dokáže nyní ještě lépe reagovat na chodce, kteří se chystají v nepřehledné situaci vstoupit do vozovky. Třetím příkladem zdokonaleného asistenčního systému je „Lane Assist“. Nejnovější generace aktivního asistenta pro jízdu v jízdním pruhu ještě lépe rozpoznává jízdní pruh a jeho hranice, tvořené například okrajem travnaté plochy.

img-responsive

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti | foto: Volkswagen

Nový systém „IQ.LIGHT“
Poprvé nalézá v modelu Tiguan uplatnění nový evoluční stupeň osvětlení v podobě „světlometů IQ.LIGHT – Matrix LED“. Volkswagen poprvé použil tento systém světlometů v podobné formě ve velkém modelu Touareg. Po modelech Touareg, Passat a Golf je nový Tiguan čtvrtým typem značky Volkswagen, v němž debutuje tento osvětlovací systém s diodami LED, považovaný za jeden z nejlepších systémů svého druhu na světě. Prostřednictvím sestavy 24 diod LED v každém světlometovém modulu jsou aktivovány různé osvětlovací funkce, z části interaktivní, a promítány na vozovku. Poprvé se v modelu Tiguan objevuje také funkce dynamických ukazatelů směru se speciálním „stíracím“ efektem, kterou zajišťují diody LED směrových ukazatelů integrované do modulu „světlometů IQ.LIGHT – Matrix LED“. Nově uspořádány byly i zadní svítilny LED, jejichž vrcholné verze3 disponují rovněž dynamickými ukazateli směru se „stírací“ funkcí. Další novinkou jsou vizuálně výrazné přechody mezi funkcemi koncových svítilen a brzdových světel. Při odemknutí a uzamknutí vozu Tiguan přicházejí na řadu efektní světelné funkce „Coming Home“, resp. „Leaving Home“.

Nové výbavové linie

„Tiguan“, „Life“, „Elegance“, „R-Line“
Volkswagen nově nakonfiguroval a označil také výbavové linie. Nad základním modelem s označením „Tiguan“ následuje rozsáhle vybavená verze „Life“. Na ještě vyšší úrovni stojí dvě postavením rovnocenné výbavové linie „Elegance“ (exkluzivnější) a „RLine“ (sportovnější). Sériová výbava všech verzí modelu Tiguan zahrnuje mimo jiné světlomety LED, systém preventivní ochrany cestujících2 ve spojení se systémem „Front Assist“2, nový multifunkční volant, informační a zábavní systém s minimálně 6,5“ displejem a služby „We Connect“ a „We Connect Plus“. Výbava „Life“ k tomu přidává další funkce a prvky výbavy, například „Light Assist“ (asistent pro ovládání dálkových světel), „ACC“ (adaptivní tempomat), podélné střešní nosiče nebo automatická klimatizace („Climatronic“) a 17“ kola z lehké slitiny. Vrcholné výbavové linie „Elegance“ a „R-Line“ sdílejí některé sériově dodávané prvky výbavy, mezi něž patří „světlomety IQ.LIGHT – Matrix LED“, „Digital Cockpit“ (digitální panel přístrojů na displeji s úhlopříčkou 10 palců), ve více barvách nastavitelné dekorační osvětlení interiéru a zimní paket včetně vyhřívaného volantu. „Elegance“ kromě toho disponuje elektricky ovládaným zadním výklopným víkem a stříbrně eloxovanými podélnými střešními nosiči. Veškeré údaje o výbavě platí pro německý trh; v ostatních zemích se může výbava lišit.

Vytisknout

Diskuze: VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Peugeot Boxer

Test Peugeot Boxer Furgon ACCESS 3300 L3H2 BlueHDi 140, aneb jak se žije…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud