SUZUKI PŘEDSTAVUJE ACROSS, PLUG-IN HYBRIDNÍ SUV STŘEDNÍ TŘÍDY

bohy / AutoRoad.cz, 1. července 2020, 13:13 Google+

Suzuki rozšiřuje svoji komplexní řadu modelů 4x4 o zcela nové SUV střední třídy ACROSS. Díky němu poprvé nabídne plug-in hybridní pohon tvořený atmosférickým čtyřválcem a dvojicí elektromotorů. Uvedení nového modelu na český trh je předběžně plánováno na začátek roku 2021.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Suzuki ACROSS

Suzuki ACROSS | foto: Suzuki

Sdílejte článek

Zcela nový ACROSS je prvním modelem Suzuki v Evropě, který vznikl díky spolupráci s automobilkou Toyota. Novinka těží ze společné techniky, nabídne ale výrazný a svébytný design SUV. Jako první model Suzuki nabídne ACROSS elektrický pohon všech kol a možnost dobíjení baterie ze zásuvky.

Klíčové přednosti zcela nového Suzuki ACROSS:
- Mimořádně nízké emise CO2 – jen 22 g/km (dle přísnější metodiky WLTP)
- Dojezd čistě na elektřinu 75 km na jedno nabití
- Sofistikovaný pohon všech kol E-Four s elektricky či hybridně poháněnými předními koly
a čistě elektrickým pohonem zadních kol
- Výrazný design a prostorný, luxusně pojatý interiér
- Mimořádně bohatá standardní výbava

Výrazný design a bohatá výbava
ACROSS na první pohled zaujme ostrými rysy. Šestiúhelníková maska chladiče mu dodává unikátní vzhled doplněný mimořádně útlými LED světlomety. Všestranné zaměření tohoto SUV zdůrazňují černé lemy ostře řezaných blatníků, leštěná 19palcová kola zase podtrhují postavení ACROSSU na vrcholu modelové řady Suzuki.

Prostorný interiér je navržen s důrazem na komfort a vysokou kvalitu zpracování. Dojem luxusu zvýrazňují měkčené povrchy na palubní desce a ve výplních dveří. Součástí standardní výbavy bude multimediální systém s konektivitou Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Tato trojice technologií pro spojení auta s chytrým telefonem je dostupná napříč celou modelovou řadou Suzuki.

Štědrý prostor pro posádku doplňuje zavazadlový prostor o základním objemu 490 litrů. Použití plug-in hybridního pohonu s velkou baterií a palubní nabíječkou tedy nijak neomezuje využitelnost ACROSSU jako velkého rodinného vozu.

Standardem bude široká škála asistenčních systémů, známá již z modelu Vitara. Zahrnuje mimo jiné systémy pro sledování mrtvých úhlů, jízdu v pruzích nebo adaptivní tempomat využívající radar a kameru. Jako první model Suzuki v Evropě dostane ACROSS také systém automatického přivolání pomoci při nehodě eCall.

Mimořádně výkonný a úsporný plug-in hybridní pohon
Díky velké baterii o kapacitě 18,1 kWh (50,9 Ah) se ACROSS pyšní čistě elektrickým dojezdem 75 km na jedno nabití. Emise CO2 dosahují dle přísnější metodiky WLTP jen 22 g/km. ACROSS je tedy nejen prvním Suzuki v Evropě schopným jízdy čistě na elektřinu, ale vykazuje také nejnižší emise CO2 z celé modelové řady.

Elektrický pohon zajišťuje primárně elektromotor s parametry 134 kW a 270 Nm. Kdykoliv je to potřeba, je připraven se připojit také zážehový atmosférický motor o objemu 2,5 litru.

Mimořádně účinný spalovací motor dosahuje 136 kW a 227 Nm. Pohon zadních kol je čistě elektrický, zajišťuje jej elektromotor se 40 kW a 121 Nm.

Hybridní pohon nabízí čtyři jízdní režimy. Vedle čistě elektrického EV je k dispozici také hybridní režim HV. Režim Auto EV/HV samočinně spíná spalovací motor při požadavku na vysoký výkon. Speciální režim pro cílené dobíjení baterie za jízdy nechává spalovací motor běžet neustále. Tímto způsobem získaná elektrická energie umožňuje pokračovat čistě na elektřinu ve chvílích, kdy není možné baterii dobít z externího zdroje.

img-responsive

Suzuki ACROSS | foto: Suzuki

Pokročilý systém elektrického pohonu 4x4

Phon všech kol E-Four bohatě využívá dvojice výkonných elektromotorů. Elektromotor pohánějící zadní kola umožňuje plynule měnit rozdělení točivého momentu mezi nápravy v poměru 100 : 0 až 20 : 80. Pohon E-Four poskytuje dostatek trakce na nejrůznějších typech povrchu, ať už jde o nezpevněnou cestu, sníh, nebo mokrou vozovku.

Sofistikovaný elektronický systém AWD Integrated Management (AIM) reguluje zapojení obou trakčních elektromotorů, spalovacího motoru, reakce na plynový pedál a chování převodovky v zájmu dosažení co nejlepší ovladatelnosti. Vedle toho AIM také upravuje účinek elektrického posilovače řízení a využívá cíleného přibrzďování jednotlivých kol.

Pro jízdu v terénu je určen režim Trail. Pomocí přibrzďování jednotlivých kol dokáže efektivně simulovat funkci uzávěrek diferenciálů, a to zcela automaticky a plynule. Díky upravené odezvě plynového pedálu a strategii řazení režim Trail usnadňuje jízdu v náročných podmínkách.

Za všech okolností, ať už ve městě, na horách, nebo nezpevněných cestách, přijde vhod asistent rozjezdů do kopce, který je standardní výbavou všech modelů Suzuki s pohonem všech kol.

Bezkonkurenčně široká nabídka modelů s pohonem všech kol
Na počátku roku 2021 se rodina Suzuki rozšíří o nový vrcholný model. ACROSS se zařadí nad stylové SUV Vitara, rodinný crossover S-Cross a jediné ultra kompaktní SUV Ignis. Nabídka Suzuki na českém trhu je unikátní tím, že japonská značka nabízí veškeré své modely s pohonem všech kol.

Vytisknout

Diskuze: SUZUKI PŘEDSTAVUJE ACROSS, PLUG-IN HYBRIDNÍ SUV STŘEDNÍ TŘÍDY

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Chevrolet Corvette ZR-12

Chevrolet Corvette C4 V12, objem ničím nenahradíš

Ford Mustang po totální havárii, škoda 1,6 milionu Kč

Čech si koupil Mustanga. Po roce mu zbyly oči pro pláč a německý autobazar mlčí

SPZ

Za hranice bez platné STK? Jde to, ale čtěte pozorně

Kia EV6 - elektrický crossover se pyšní futuristickým ztvárněním plným high-tech detailů

POD MILION ANI NÁHODOU, Kia zahájila v ČR předprodej modelu EV6

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Nová Škoda Fabia je větší a atraktivnější. Naftový motor ani hybrid nenajdete

Škoda Scala

Škoda Scala 1.5 TSI DSG – nejlepší Škoda v poměru cena/výkon?

Mansory F8XX

880 koní a 354 km/h? To je nové Mansory F8XX

Toyota Corolla

Toyota bude místo benzínu spalovat vodík a vyrazí na závodní dráhu

První náhled interiéru nové Škody Fabia

První náhled interiéru nové Škody Fabia

Škoda zveřejnila skici nové Fabie

Máme se na co těšit, Škoda zveřejnila skici nové Fabie

Volkswagen Multivan

Chytré řazení přináší ještě více místa ve Volkswagenu Multivan

Ilustrační foto

Letos došlo na trhu ojetých aut k mimořádné situaci

Renault Captur 1.3 TCe 155 EDC

Test Renault Captur 1,3 TCe 155 EDC, zaslouženě nejprodávanější crossover segmentu B-SUV v Evropě?

Volkswagen Tiguan

Test: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI EVO 147 kW – v roce 2020 5. nejprodávanější vůz na světě, právem?

Ilustrační fotografie

Ford hledá nové způsoby, jak usnadnit řízení za tmy

reklama

Doporučujeme

spotřeba

Test: DS 3 Crossback 1,2 PureTech 155, designová stylovka s povedeným tříválcem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čech si koupil Mustanga. Po roce mu zbyly oči pro pláč a německý autobazar mlčí

  2. POD MILION ANI NÁHODOU, Kia zahájila v ČR předprodej modelu EV6

  3. Škoda Scala 1.5 TSI DSG – nejlepší Škoda v poměru cena/výkon?

  4. Za hranice bez platné STK? Jde to, ale čtěte pozorně

  5. 880 koní a 354 km/h? To je nové Mansory F8XX

  6. Chevrolet Corvette C4 V12, objem ničím nenahradíš

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud