Suzuki rozšiřuje svoji komplexní řadu modelů 4x4 o zcela nové SUV střední třídy ACROSS. Díky němu poprvé nabídne plug-in hybridní pohon tvořený atmosférickým čtyřválcem a dvojicí elektromotorů. Uvedení nového modelu na český trh je předběžně plánováno na začátek roku 2021.
Zcela nový ACROSS je prvním modelem Suzuki v Evropě, který vznikl díky spolupráci s automobilkou Toyota. Novinka těží ze společné techniky, nabídne ale výrazný a svébytný design SUV. Jako první model Suzuki nabídne ACROSS elektrický pohon všech kol a možnost dobíjení baterie ze zásuvky.
Klíčové přednosti zcela nového Suzuki ACROSS:- Mimořádně nízké emise CO2 – jen 22 g/km (dle přísnější metodiky WLTP)- Dojezd čistě na elektřinu 75 km na jedno nabití- Sofistikovaný pohon všech kol E-Four s elektricky či hybridně poháněnými předními koly a čistě elektrickým pohonem zadních kol- Výrazný design a prostorný, luxusně pojatý interiér- Mimořádně bohatá standardní výbava
Výrazný design a bohatá výbavaACROSS na první pohled zaujme ostrými rysy. Šestiúhelníková maska chladiče mu dodává unikátní vzhled doplněný mimořádně útlými LED světlomety. Všestranné zaměření tohoto SUV zdůrazňují černé lemy ostře řezaných blatníků, leštěná 19palcová kola zase podtrhují postavení ACROSSU na vrcholu modelové řady Suzuki.
Prostorný interiér je navržen s důrazem na komfort a vysokou kvalitu zpracování. Dojem luxusu zvýrazňují měkčené povrchy na palubní desce a ve výplních dveří. Součástí standardní výbavy bude multimediální systém s konektivitou Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Tato trojice technologií pro spojení auta s chytrým telefonem je dostupná napříč celou modelovou řadou Suzuki.
Štědrý prostor pro posádku doplňuje zavazadlový prostor o základním objemu 490 litrů. Použití plug-in hybridního pohonu s velkou baterií a palubní nabíječkou tedy nijak neomezuje využitelnost ACROSSU jako velkého rodinného vozu.
Standardem bude široká škála asistenčních systémů, známá již z modelu Vitara. Zahrnuje mimo jiné systémy pro sledování mrtvých úhlů, jízdu v pruzích nebo adaptivní tempomat využívající radar a kameru. Jako první model Suzuki v Evropě dostane ACROSS také systém automatického přivolání pomoci při nehodě eCall.
Mimořádně výkonný a úsporný plug-in hybridní pohonDíky velké baterii o kapacitě 18,1 kWh (50,9 Ah) se ACROSS pyšní čistě elektrickým dojezdem 75 km na jedno nabití. Emise CO2 dosahují dle přísnější metodiky WLTP jen 22 g/km. ACROSS je tedy nejen prvním Suzuki v Evropě schopným jízdy čistě na elektřinu, ale vykazuje také nejnižší emise CO2 z celé modelové řady.
Elektrický pohon zajišťuje primárně elektromotor s parametry 134 kW a 270 Nm. Kdykoliv je to potřeba, je připraven se připojit také zážehový atmosférický motor o objemu 2,5 litru.
Mimořádně účinný spalovací motor dosahuje 136 kW a 227 Nm. Pohon zadních kol je čistě elektrický, zajišťuje jej elektromotor se 40 kW a 121 Nm.
Hybridní pohon nabízí čtyři jízdní režimy. Vedle čistě elektrického EV je k dispozici také hybridní režim HV. Režim Auto EV/HV samočinně spíná spalovací motor při požadavku na vysoký výkon. Speciální režim pro cílené dobíjení baterie za jízdy nechává spalovací motor běžet neustále. Tímto způsobem získaná elektrická energie umožňuje pokračovat čistě na elektřinu ve chvílích, kdy není možné baterii dobít z externího zdroje.
Pokročilý systém elektrického pohonu 4x4
Phon všech kol E-Four bohatě využívá dvojice výkonných elektromotorů. Elektromotor pohánějící zadní kola umožňuje plynule měnit rozdělení točivého momentu mezi nápravy v poměru 100 : 0 až 20 : 80. Pohon E-Four poskytuje dostatek trakce na nejrůznějších typech povrchu, ať už jde o nezpevněnou cestu, sníh, nebo mokrou vozovku.
Sofistikovaný elektronický systém AWD Integrated Management (AIM) reguluje zapojení obou trakčních elektromotorů, spalovacího motoru, reakce na plynový pedál a chování převodovky v zájmu dosažení co nejlepší ovladatelnosti. Vedle toho AIM také upravuje účinek elektrického posilovače řízení a využívá cíleného přibrzďování jednotlivých kol.
Pro jízdu v terénu je určen režim Trail. Pomocí přibrzďování jednotlivých kol dokáže efektivně simulovat funkci uzávěrek diferenciálů, a to zcela automaticky a plynule. Díky upravené odezvě plynového pedálu a strategii řazení režim Trail usnadňuje jízdu v náročných podmínkách.
Za všech okolností, ať už ve městě, na horách, nebo nezpevněných cestách, přijde vhod asistent rozjezdů do kopce, který je standardní výbavou všech modelů Suzuki s pohonem všech kol.
Bezkonkurenčně široká nabídka modelů s pohonem všech kolNa počátku roku 2021 se rodina Suzuki rozšíří o nový vrcholný model. ACROSS se zařadí nad stylové SUV Vitara, rodinný crossover S-Cross a jediné ultra kompaktní SUV Ignis. Nabídka Suzuki na českém trhu je unikátní tím, že japonská značka nabízí veškeré své modely s pohonem všech kol.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.