Stuttgartský výrobce sportovních vozů Porsche oficiálně představil novinky v podobě 911 Targa 4 a 911 Targa 4S modelový ročník 2021.
Jak jsme u vozů Porsche 911 zvyklí, nejedná se u nových modelů o žádnou revoluci, ale pouze o evoluci. Koncepčně je nová Targa prakticky totožná s tou odcházející. Stále má velké zadní okno, ochranný oblouk u B sloupku a snímatelnou střechu.
Targy modelového ročníku 2021 jsou vybaveny přeplňovaným 3 litrovým plochým šestiválcem typu boxer. V modelu Targa 4 je motor naladěn na výkon 380 koní při 6500 ot./min a točivý moment 450 N.m. je k dispozici mezi 1950 až 5000 ot./min. Výkonnější Targa 4S nabízí výkon 444 koní a točivý moment 530 N.m. Obě varianty používají standardně 8 stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku PDK s inteligentním pohonem všech čtyř kol Prosche Traction Managment. Silnější Targu 4S je možné na přání zákazníka vybavit 7 stupňovou manuální převodovkou.
Za výkony motoru nezaostává ani celková dynamika vozů. 911 Targa 4 zrychluje z 0 na 100 km/h během 4,2 sekund a její maximální rychlost činí 289 km/h. 444 koňová Targa 4S zvládá zrychlit z 0 na 100 km/h za úžasných 3,6 sekundy a dokáže překročit bájnou hranici 300 km/h. Její přesné maximum je 304 km/h.
Porsche Targa 4 vyjíždí na 19" kolech s pneumatikami 235/40 vpředu a 20" s pneumatikami 295/35 pro kola zadní nápravy. Targa 4S má vpředu 20" s pneumatikami 245/35 a vzadu dokonce 21" kola s pneumatikami 305/30.
Ceny doposud nebyly stanoveny, ale lze předpokládat, že se budou pohybovat od 3,3 milionu Kč pro model Targa 4 a od 3,7 milionu pro Targu 4S.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?