Stuttgartský výrobce sportovních vozů Porsche oficiálně představil novinky v podobě 911 Targa 4 a 911 Targa 4S modelový ročník 2021.
Jak jsme u vozů Porsche 911 zvyklí, nejedná se u nových modelů o žádnou revoluci, ale pouze o evoluci. Koncepčně je nová Targa prakticky totožná s tou odcházející. Stále má velké zadní okno, ochranný oblouk u B sloupku a snímatelnou střechu.
Targy modelového ročníku 2021 jsou vybaveny přeplňovaným 3 litrovým plochým šestiválcem typu boxer. V modelu Targa 4 je motor naladěn na výkon 380 koní při 6500 ot./min a točivý moment 450 N.m. je k dispozici mezi 1950 až 5000 ot./min. Výkonnější Targa 4S nabízí výkon 444 koní a točivý moment 530 N.m. Obě varianty používají standardně 8 stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku PDK s inteligentním pohonem všech čtyř kol Prosche Traction Managment. Silnější Targu 4S je možné na přání zákazníka vybavit 7 stupňovou manuální převodovkou.
Za výkony motoru nezaostává ani celková dynamika vozů. 911 Targa 4 zrychluje z 0 na 100 km/h během 4,2 sekund a její maximální rychlost činí 289 km/h. 444 koňová Targa 4S zvládá zrychlit z 0 na 100 km/h za úžasných 3,6 sekundy a dokáže překročit bájnou hranici 300 km/h. Její přesné maximum je 304 km/h.
Porsche Targa 4 vyjíždí na 19" kolech s pneumatikami 235/40 vpředu a 20" s pneumatikami 295/35 pro kola zadní nápravy. Targa 4S má vpředu 20" s pneumatikami 245/35 a vzadu dokonce 21" kola s pneumatikami 305/30.
Ceny doposud nebyly stanoveny, ale lze předpokládat, že se budou pohybovat od 3,3 milionu Kč pro model Targa 4 a od 3,7 milionu pro Targu 4S.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?