Emocionální vzhled, úsporný, elektrický: Nový vůz Škoda Enyaq iV představuje zásadní krok při realizaci strategie v oblasti elektromobility značky Škoda.
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier říká: „Představením vozu Enyaq iV vstupuje společnost Škoda Auto do nové éry. Vůz je skvělým příkladem ofenzívy v oblasti elektromobility. Díky dlouhému dojezdu a krátkým nabíjecím časům nabízí Simply Clever elektromobilitu. Enyaq iV také povyšuje známé přednosti vozů Škoda, mezi které patří velkorysý prostor, nadčasový vzhled a vysoká funkčnost, na novou úroveň. Náš první čistě elektrický vůz na bázi modulární platformy koncernu Volkswagen pro elektromobily vzniká v centru značky Škoda, v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Je to důležitý krok k zajištění budoucnosti výrobního závodu a pracovních míst v mladoboleslavském regionu.“
První vůz Škoda na bázi MEB nabízí vynikající praktičnost a ekologickou jízduNový Enyaq iV je typickým vozem značky. Nabízí však zcela novou koncepci pohonu. Díky předpokládanému dojezdu až 500 km v režimu WLTP a krátkým nabíjecím časům zvládá první sériový elektromobil značky skvěle také dlouhé cesty. Z důvodu nové koncepce pohonu nabízí Škoda Enyaq iV jiné možnosti uspořádání prostoru, a i přes kompaktní vnější rozměry nabízí ještě více prostoru pro cestující a zavazadla. Vůz, který má moderní, emocionální vzhled, nabízí také zcela nový interiér a nejmodernější možnosti konektivity a infotainmentu v kombinaci se Simply Clever prvky typickými pro vozy Škoda. Délka prvního elektrického SUV značky činí 4 648 mm, šířka 1 877 mm, výška 1 618 mm a rozvor 2 765 mm. Zavazadlový prostor má objem 585 l. Nízká nákladová hrana tohoto SUV umožňuje snadné nakládání těžkých nebo objemných předmětů.
Enyaq iV bude vyráběn ve výrobním závodě v Mladé BoleslaviŠkoda Enyaq iV je jediným vozem koncernu Volkswagen v Evropě na bázi MEB, který nebude vyráběn v Německu. Vůz bude vyráběn v hlavním výrobním závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi na stejných výrobních linkách jako vozy postavené na modulární platformě MQB. Předprodej vozu bude zahájen již během světové premiéry, která se bude konat v tomto roce. Sériová výroba vozu Škoda Enyaq iV bude zahájena na konci roku 2020. Uvedení na trh je naplánováno na začátek roku 2021. Edice Founders Edition bude mít speciální výbavu a bude se odlišovat také designem. Tato limitovaná edice 1 895 vozů připomíná založení podniku před 125 lety.
Dvě varianty pohonu, tři různé kapacity baterie, pět výkonových stupňůV základní verzi pohání vzadu umístěný motor kola zadní nápravy. Škoda tak bude mít po letech opět v nabídce model s pohonem zadních kol. Výkonnější verze mají také druhý elektromotor umístěný vpředu, což zajistí spolehlivý přenos vysokého točivého momentu během jízdy. Nejvýkonnější verze vozu Škoda Enyaq iV mohou táhnout přívěs o hmotnosti až 1 200 kg. O ekologickou jízdu se stará celkem pět výkonových stupňů a tři různé kapacity baterie, které v závislosti na zvolené verzi pohání zadní kola nebo všechna kola. Vysoká účinnost baterie, pneumatiky s nízkým valivým odporem (5,9 ‰) a skvělá aerodynamika vozu SUV (cx od 0,27) umožňují dojezd vozu Škoda Enyaq iV až 500* km v režimu WLTP.
Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast Technického vývoje, říká: „Díky možnostem modulární platformy pro elektromobily jsme schopni nabídnout ideální vůz Enyaq iV, který bude odpovídat všem požadavkům zákazníků a poskytne různé možnosti využití. Základní verze, která je určena rodinám, nabízí velkorysý prostor a vysokou funkčnost. Vůz je určen také řidičům, kteří často jezdí dlouhé trasy a pro něž je důležitý dlouhý dojezd. Vůz využijí také sportovně založení řidiči, kteří od elektrického SUV vyžadují maximální výkon.“
Základní výkonovou verzí je Škoda Enyaq iV 50. Lithium-iontová baterie má kapacitu 55 kWh, respektive netto kapacitu 52 kWh. Elektromotor umístěný na zadní nápravě má výkon 109 kW. Předpokládaný dojezd činí až 340 km. Verze Enyaq iV 60 se systémovým výkonem 132 kW a baterií s kapacitou 62 kWh, resp. netto kapacitou 58 kWh, nabízí dojezd až 390 km. Nejdelší předpokládaný dojezd až 500 km v režimu WLTP nabízí verze Enyaq iV 80 o výkonu 150 kW s pohonem zadních kol. Jeho baterie má kapacitu 82 kWh, resp. netto kapacitu 77 kWh. Stejnou baterii využívá také verze 80X o výkonu 195 kW a verze vRS o výkonu 225 kW. Obě verze mají dva elektromotory a nabízí pohon všech kol. Vrcholný model zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,2 s a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. Obě verze s pohonem všech kol nabízí předpokládaný dojezd až 460 km.
Rychlonabíjení na 80 % kapacity trvá pouze 40 minutVůz Škoda Enyaq iV nabízí tři různé možnosti dobíjení. Vůz lze dobít z běžné domácí 230V zásuvky na střídavý proud o výkonu 2,3 kW. Druhou možností je pohodlné dobíjení přes noc pomocí wallboxu s výkonem až 11 kW, které trvá v závislosti na kapacitě baterie 6 až 8 hodin. Třetí možností dobíjení jsou rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud s výkonem až 125 kW, kde dobíjení baterie z 10 % na 80 % kapacity trvá v ideálním případě pouze 40 minut.
Technickou novinkou nového vozu Škoda Enyaq iV je nově zpracovaný interiér, který vyvolává zcela nový pocit prostoru. Vůz také nabízí nejmodernější možnosti konektivity a infotainmentu. Samostatná, centrální obrazovka s úhlopříčkou 13" a head-up displej s rozšířenou realitou, který je nabízen na přání, poskytují řidiči všechny důležité informace, které jsou díky stálému internetovému připojení vždy aktuální. Díky velkorysému prostoru interiéru, který působí dojmem obývacího pokoje, a zavazadlovému prostoru o objemu 585 l, je vůz Škoda Enyaq iV určen rodinám a lifestylově orientovaným zákazníkům, kteří hledají praktický a ekologický elektrický vůz. Vůz Enyaq iV nabídne také nový koncept interiéru. Poprvé jsou v sériovém voze použity udržitelné materiály, například olivová kůže. Zákazníci si také mohou dle svých preferencí vybírat z několika designů interiéru.
Řada iV: Elektromobilita se stane součástí DNA značky Škoda Elektrifikované vozy Škoda iV nabízí praktický dojezd, emocionální vzhled a velký požitek z jízdy. Nabízí pohodlnou, tichou a ekologickou jízdu, ale také výjimečnou dynamiku. Maximální točivý moment elektromotorů je k dispozici ihned po startu, což umožňuje postupné zrychlování vozu bez nutnosti měnit rychlostní stupně. Charakteristickým znakem vozu Škoda iV jsou nejmodernější možnosti konektivity, rozsáhlé možnosti připojení k internetu, rozšířené asistenční systémy v kombinaci s výborným poměrem ceny a užitné hodnoty a velkorysým prostorem nového interiéru, který působí dojmem obývacího pokoje.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.