Emocionální vzhled, úsporný, elektrický: Nový vůz Škoda Enyaq iV představuje zásadní krok při realizaci strategie v oblasti elektromobility značky Škoda.
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier říká: „Představením vozu Enyaq iV vstupuje společnost Škoda Auto do nové éry. Vůz je skvělým příkladem ofenzívy v oblasti elektromobility. Díky dlouhému dojezdu a krátkým nabíjecím časům nabízí Simply Clever elektromobilitu. Enyaq iV také povyšuje známé přednosti vozů Škoda, mezi které patří velkorysý prostor, nadčasový vzhled a vysoká funkčnost, na novou úroveň. Náš první čistě elektrický vůz na bázi modulární platformy koncernu Volkswagen pro elektromobily vzniká v centru značky Škoda, v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Je to důležitý krok k zajištění budoucnosti výrobního závodu a pracovních míst v mladoboleslavském regionu.“
První vůz Škoda na bázi MEB nabízí vynikající praktičnost a ekologickou jízduNový Enyaq iV je typickým vozem značky. Nabízí však zcela novou koncepci pohonu. Díky předpokládanému dojezdu až 500 km v režimu WLTP a krátkým nabíjecím časům zvládá první sériový elektromobil značky skvěle také dlouhé cesty. Z důvodu nové koncepce pohonu nabízí Škoda Enyaq iV jiné možnosti uspořádání prostoru, a i přes kompaktní vnější rozměry nabízí ještě více prostoru pro cestující a zavazadla. Vůz, který má moderní, emocionální vzhled, nabízí také zcela nový interiér a nejmodernější možnosti konektivity a infotainmentu v kombinaci se Simply Clever prvky typickými pro vozy Škoda. Délka prvního elektrického SUV značky činí 4 648 mm, šířka 1 877 mm, výška 1 618 mm a rozvor 2 765 mm. Zavazadlový prostor má objem 585 l. Nízká nákladová hrana tohoto SUV umožňuje snadné nakládání těžkých nebo objemných předmětů.
Enyaq iV bude vyráběn ve výrobním závodě v Mladé BoleslaviŠkoda Enyaq iV je jediným vozem koncernu Volkswagen v Evropě na bázi MEB, který nebude vyráběn v Německu. Vůz bude vyráběn v hlavním výrobním závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi na stejných výrobních linkách jako vozy postavené na modulární platformě MQB. Předprodej vozu bude zahájen již během světové premiéry, která se bude konat v tomto roce. Sériová výroba vozu Škoda Enyaq iV bude zahájena na konci roku 2020. Uvedení na trh je naplánováno na začátek roku 2021. Edice Founders Edition bude mít speciální výbavu a bude se odlišovat také designem. Tato limitovaná edice 1 895 vozů připomíná založení podniku před 125 lety.
Dvě varianty pohonu, tři různé kapacity baterie, pět výkonových stupňůV základní verzi pohání vzadu umístěný motor kola zadní nápravy. Škoda tak bude mít po letech opět v nabídce model s pohonem zadních kol. Výkonnější verze mají také druhý elektromotor umístěný vpředu, což zajistí spolehlivý přenos vysokého točivého momentu během jízdy. Nejvýkonnější verze vozu Škoda Enyaq iV mohou táhnout přívěs o hmotnosti až 1 200 kg. O ekologickou jízdu se stará celkem pět výkonových stupňů a tři různé kapacity baterie, které v závislosti na zvolené verzi pohání zadní kola nebo všechna kola. Vysoká účinnost baterie, pneumatiky s nízkým valivým odporem (5,9 ‰) a skvělá aerodynamika vozu SUV (cx od 0,27) umožňují dojezd vozu Škoda Enyaq iV až 500* km v režimu WLTP.
Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast Technického vývoje, říká: „Díky možnostem modulární platformy pro elektromobily jsme schopni nabídnout ideální vůz Enyaq iV, který bude odpovídat všem požadavkům zákazníků a poskytne různé možnosti využití. Základní verze, která je určena rodinám, nabízí velkorysý prostor a vysokou funkčnost. Vůz je určen také řidičům, kteří často jezdí dlouhé trasy a pro něž je důležitý dlouhý dojezd. Vůz využijí také sportovně založení řidiči, kteří od elektrického SUV vyžadují maximální výkon.“
Základní výkonovou verzí je Škoda Enyaq iV 50. Lithium-iontová baterie má kapacitu 55 kWh, respektive netto kapacitu 52 kWh. Elektromotor umístěný na zadní nápravě má výkon 109 kW. Předpokládaný dojezd činí až 340 km. Verze Enyaq iV 60 se systémovým výkonem 132 kW a baterií s kapacitou 62 kWh, resp. netto kapacitou 58 kWh, nabízí dojezd až 390 km. Nejdelší předpokládaný dojezd až 500 km v režimu WLTP nabízí verze Enyaq iV 80 o výkonu 150 kW s pohonem zadních kol. Jeho baterie má kapacitu 82 kWh, resp. netto kapacitu 77 kWh. Stejnou baterii využívá také verze 80X o výkonu 195 kW a verze vRS o výkonu 225 kW. Obě verze mají dva elektromotory a nabízí pohon všech kol. Vrcholný model zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,2 s a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. Obě verze s pohonem všech kol nabízí předpokládaný dojezd až 460 km.
Rychlonabíjení na 80 % kapacity trvá pouze 40 minutVůz Škoda Enyaq iV nabízí tři různé možnosti dobíjení. Vůz lze dobít z běžné domácí 230V zásuvky na střídavý proud o výkonu 2,3 kW. Druhou možností je pohodlné dobíjení přes noc pomocí wallboxu s výkonem až 11 kW, které trvá v závislosti na kapacitě baterie 6 až 8 hodin. Třetí možností dobíjení jsou rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud s výkonem až 125 kW, kde dobíjení baterie z 10 % na 80 % kapacity trvá v ideálním případě pouze 40 minut.
Technickou novinkou nového vozu Škoda Enyaq iV je nově zpracovaný interiér, který vyvolává zcela nový pocit prostoru. Vůz také nabízí nejmodernější možnosti konektivity a infotainmentu. Samostatná, centrální obrazovka s úhlopříčkou 13" a head-up displej s rozšířenou realitou, který je nabízen na přání, poskytují řidiči všechny důležité informace, které jsou díky stálému internetovému připojení vždy aktuální. Díky velkorysému prostoru interiéru, který působí dojmem obývacího pokoje, a zavazadlovému prostoru o objemu 585 l, je vůz Škoda Enyaq iV určen rodinám a lifestylově orientovaným zákazníkům, kteří hledají praktický a ekologický elektrický vůz. Vůz Enyaq iV nabídne také nový koncept interiéru. Poprvé jsou v sériovém voze použity udržitelné materiály, například olivová kůže. Zákazníci si také mohou dle svých preferencí vybírat z několika designů interiéru.
Řada iV: Elektromobilita se stane součástí DNA značky Škoda Elektrifikované vozy Škoda iV nabízí praktický dojezd, emocionální vzhled a velký požitek z jízdy. Nabízí pohodlnou, tichou a ekologickou jízdu, ale také výjimečnou dynamiku. Maximální točivý moment elektromotorů je k dispozici ihned po startu, což umožňuje postupné zrychlování vozu bez nutnosti měnit rychlostní stupně. Charakteristickým znakem vozu Škoda iV jsou nejmodernější možnosti konektivity, rozsáhlé možnosti připojení k internetu, rozšířené asistenční systémy v kombinaci s výborným poměrem ceny a užitné hodnoty a velkorysým prostorem nového interiéru, který působí dojmem obývacího pokoje.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.