Emocionální vzhled, úsporný, elektrický: Nový vůz Škoda Enyaq iV představuje zásadní krok při realizaci strategie v oblasti elektromobility značky Škoda.
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier říká: „Představením vozu Enyaq iV vstupuje společnost Škoda Auto do nové éry. Vůz je skvělým příkladem ofenzívy v oblasti elektromobility. Díky dlouhému dojezdu a krátkým nabíjecím časům nabízí Simply Clever elektromobilitu. Enyaq iV také povyšuje známé přednosti vozů Škoda, mezi které patří velkorysý prostor, nadčasový vzhled a vysoká funkčnost, na novou úroveň. Náš první čistě elektrický vůz na bázi modulární platformy koncernu Volkswagen pro elektromobily vzniká v centru značky Škoda, v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Je to důležitý krok k zajištění budoucnosti výrobního závodu a pracovních míst v mladoboleslavském regionu.“
První vůz Škoda na bázi MEB nabízí vynikající praktičnost a ekologickou jízduNový Enyaq iV je typickým vozem značky. Nabízí však zcela novou koncepci pohonu. Díky předpokládanému dojezdu až 500 km v režimu WLTP a krátkým nabíjecím časům zvládá první sériový elektromobil značky skvěle také dlouhé cesty. Z důvodu nové koncepce pohonu nabízí Škoda Enyaq iV jiné možnosti uspořádání prostoru, a i přes kompaktní vnější rozměry nabízí ještě více prostoru pro cestující a zavazadla. Vůz, který má moderní, emocionální vzhled, nabízí také zcela nový interiér a nejmodernější možnosti konektivity a infotainmentu v kombinaci se Simply Clever prvky typickými pro vozy Škoda. Délka prvního elektrického SUV značky činí 4 648 mm, šířka 1 877 mm, výška 1 618 mm a rozvor 2 765 mm. Zavazadlový prostor má objem 585 l. Nízká nákladová hrana tohoto SUV umožňuje snadné nakládání těžkých nebo objemných předmětů.
Enyaq iV bude vyráběn ve výrobním závodě v Mladé BoleslaviŠkoda Enyaq iV je jediným vozem koncernu Volkswagen v Evropě na bázi MEB, který nebude vyráběn v Německu. Vůz bude vyráběn v hlavním výrobním závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi na stejných výrobních linkách jako vozy postavené na modulární platformě MQB. Předprodej vozu bude zahájen již během světové premiéry, která se bude konat v tomto roce. Sériová výroba vozu Škoda Enyaq iV bude zahájena na konci roku 2020. Uvedení na trh je naplánováno na začátek roku 2021. Edice Founders Edition bude mít speciální výbavu a bude se odlišovat také designem. Tato limitovaná edice 1 895 vozů připomíná založení podniku před 125 lety.
Dvě varianty pohonu, tři různé kapacity baterie, pět výkonových stupňůV základní verzi pohání vzadu umístěný motor kola zadní nápravy. Škoda tak bude mít po letech opět v nabídce model s pohonem zadních kol. Výkonnější verze mají také druhý elektromotor umístěný vpředu, což zajistí spolehlivý přenos vysokého točivého momentu během jízdy. Nejvýkonnější verze vozu Škoda Enyaq iV mohou táhnout přívěs o hmotnosti až 1 200 kg. O ekologickou jízdu se stará celkem pět výkonových stupňů a tři různé kapacity baterie, které v závislosti na zvolené verzi pohání zadní kola nebo všechna kola. Vysoká účinnost baterie, pneumatiky s nízkým valivým odporem (5,9 ‰) a skvělá aerodynamika vozu SUV (cx od 0,27) umožňují dojezd vozu Škoda Enyaq iV až 500* km v režimu WLTP.
Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast Technického vývoje, říká: „Díky možnostem modulární platformy pro elektromobily jsme schopni nabídnout ideální vůz Enyaq iV, který bude odpovídat všem požadavkům zákazníků a poskytne různé možnosti využití. Základní verze, která je určena rodinám, nabízí velkorysý prostor a vysokou funkčnost. Vůz je určen také řidičům, kteří často jezdí dlouhé trasy a pro něž je důležitý dlouhý dojezd. Vůz využijí také sportovně založení řidiči, kteří od elektrického SUV vyžadují maximální výkon.“
Základní výkonovou verzí je Škoda Enyaq iV 50. Lithium-iontová baterie má kapacitu 55 kWh, respektive netto kapacitu 52 kWh. Elektromotor umístěný na zadní nápravě má výkon 109 kW. Předpokládaný dojezd činí až 340 km. Verze Enyaq iV 60 se systémovým výkonem 132 kW a baterií s kapacitou 62 kWh, resp. netto kapacitou 58 kWh, nabízí dojezd až 390 km. Nejdelší předpokládaný dojezd až 500 km v režimu WLTP nabízí verze Enyaq iV 80 o výkonu 150 kW s pohonem zadních kol. Jeho baterie má kapacitu 82 kWh, resp. netto kapacitu 77 kWh. Stejnou baterii využívá také verze 80X o výkonu 195 kW a verze vRS o výkonu 225 kW. Obě verze mají dva elektromotory a nabízí pohon všech kol. Vrcholný model zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,2 s a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. Obě verze s pohonem všech kol nabízí předpokládaný dojezd až 460 km.
Rychlonabíjení na 80 % kapacity trvá pouze 40 minutVůz Škoda Enyaq iV nabízí tři různé možnosti dobíjení. Vůz lze dobít z běžné domácí 230V zásuvky na střídavý proud o výkonu 2,3 kW. Druhou možností je pohodlné dobíjení přes noc pomocí wallboxu s výkonem až 11 kW, které trvá v závislosti na kapacitě baterie 6 až 8 hodin. Třetí možností dobíjení jsou rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud s výkonem až 125 kW, kde dobíjení baterie z 10 % na 80 % kapacity trvá v ideálním případě pouze 40 minut.
Technickou novinkou nového vozu Škoda Enyaq iV je nově zpracovaný interiér, který vyvolává zcela nový pocit prostoru. Vůz také nabízí nejmodernější možnosti konektivity a infotainmentu. Samostatná, centrální obrazovka s úhlopříčkou 13" a head-up displej s rozšířenou realitou, který je nabízen na přání, poskytují řidiči všechny důležité informace, které jsou díky stálému internetovému připojení vždy aktuální. Díky velkorysému prostoru interiéru, který působí dojmem obývacího pokoje, a zavazadlovému prostoru o objemu 585 l, je vůz Škoda Enyaq iV určen rodinám a lifestylově orientovaným zákazníkům, kteří hledají praktický a ekologický elektrický vůz. Vůz Enyaq iV nabídne také nový koncept interiéru. Poprvé jsou v sériovém voze použity udržitelné materiály, například olivová kůže. Zákazníci si také mohou dle svých preferencí vybírat z několika designů interiéru.
Řada iV: Elektromobilita se stane součástí DNA značky Škoda Elektrifikované vozy Škoda iV nabízí praktický dojezd, emocionální vzhled a velký požitek z jízdy. Nabízí pohodlnou, tichou a ekologickou jízdu, ale také výjimečnou dynamiku. Maximální točivý moment elektromotorů je k dispozici ihned po startu, což umožňuje postupné zrychlování vozu bez nutnosti měnit rychlostní stupně. Charakteristickým znakem vozu Škoda iV jsou nejmodernější možnosti konektivity, rozsáhlé možnosti připojení k internetu, rozšířené asistenční systémy v kombinaci s výborným poměrem ceny a užitné hodnoty a velkorysým prostorem nového interiéru, který působí dojmem obývacího pokoje.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.