Nebude rvát uši a nespotřebuje ani kapku paliva, ale čtvrtmílí by měl podle předběžných údajů proletět zhruba za osm sekund rychlostí přes 270 km/h. Ford Performance představuje historicky první tovární dragster Mustang Cobra Jet s čistě elektrickým pohonem.
Prototyp Mustang Cobra Jet 1400 s předpokládaným výkonem přes 1044 kW (1419 metrických, resp. 1400 mechanických koňských sil, odtud číslovka v označení) a točivým momentem okolo 1500 N.m. vznikl proto, aby demonstroval potenciál elektrického pohonu v náročných závodních podmínkách.
Po elektrickém SUV Ford Mustang Mach-E představuje prototyp Mustang Cobra Jet 1400 další příležitost, jak posunout tradici a dynamiku Mustangu do nové éry. Stroj využívá pokročilých technických řešení, která si v budoucnu mohou najít cestu do sériových pohonných jednotek Ford.
Mustang Cobra Jet 1400 zároveň navazuje na odkaz původního dragsteru Cobra Jet z konce 60. let. „Tento projekt pro nás ve Ford Performance znamenal výzvu, ale takovou výzvu jsme přijali s nadšením,“ řekl Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance Motorsports.
Prototyp Mustang Cobra Jet 1400 aktuálně prochází testováním. Později se v letošním roce předvede fanouškům, médiím i soupeřům přímo v ostrém závodním nasazení. Již v neděli 26. dubna však bude vůz k vidění v nové epizodě internetového videopořadu Hard Cell amerického magazínu MotorTrend.
Divize Ford Performance na projektu elektrického dragsteru spolupracovala s několika specializovanými dodavateli:
MLe Racecars – montáž vozu, design, integrace a ladění,Watson Engineering – vývoj podvozku, výroba ochranné klece,AEM EV – vývoj a kalibrace řídicího softwaru hnacího ústrojí,Cascadia – dodavatel elektrických komponentů.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.