Nebude rvát uši a nespotřebuje ani kapku paliva, ale čtvrtmílí by měl podle předběžných údajů proletět zhruba za osm sekund rychlostí přes 270 km/h. Ford Performance představuje historicky první tovární dragster Mustang Cobra Jet s čistě elektrickým pohonem.
Prototyp Mustang Cobra Jet 1400 s předpokládaným výkonem přes 1044 kW (1419 metrických, resp. 1400 mechanických koňských sil, odtud číslovka v označení) a točivým momentem okolo 1500 N.m. vznikl proto, aby demonstroval potenciál elektrického pohonu v náročných závodních podmínkách.
Po elektrickém SUV Ford Mustang Mach-E představuje prototyp Mustang Cobra Jet 1400 další příležitost, jak posunout tradici a dynamiku Mustangu do nové éry. Stroj využívá pokročilých technických řešení, která si v budoucnu mohou najít cestu do sériových pohonných jednotek Ford.
Mustang Cobra Jet 1400 zároveň navazuje na odkaz původního dragsteru Cobra Jet z konce 60. let. „Tento projekt pro nás ve Ford Performance znamenal výzvu, ale takovou výzvu jsme přijali s nadšením,“ řekl Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance Motorsports.
Prototyp Mustang Cobra Jet 1400 aktuálně prochází testováním. Později se v letošním roce předvede fanouškům, médiím i soupeřům přímo v ostrém závodním nasazení. Již v neděli 26. dubna však bude vůz k vidění v nové epizodě internetového videopořadu Hard Cell amerického magazínu MotorTrend.
Divize Ford Performance na projektu elektrického dragsteru spolupracovala s několika specializovanými dodavateli:
MLe Racecars – montáž vozu, design, integrace a ladění,Watson Engineering – vývoj podvozku, výroba ochranné klece,AEM EV – vývoj a kalibrace řídicího softwaru hnacího ústrojí,Cascadia – dodavatel elektrických komponentů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?