Nebude rvát uši a nespotřebuje ani kapku paliva, ale čtvrtmílí by měl podle předběžných údajů proletět zhruba za osm sekund rychlostí přes 270 km/h. Ford Performance představuje historicky první tovární dragster Mustang Cobra Jet s čistě elektrickým pohonem.
Prototyp Mustang Cobra Jet 1400 s předpokládaným výkonem přes 1044 kW (1419 metrických, resp. 1400 mechanických koňských sil, odtud číslovka v označení) a točivým momentem okolo 1500 N.m. vznikl proto, aby demonstroval potenciál elektrického pohonu v náročných závodních podmínkách.
Po elektrickém SUV Ford Mustang Mach-E představuje prototyp Mustang Cobra Jet 1400 další příležitost, jak posunout tradici a dynamiku Mustangu do nové éry. Stroj využívá pokročilých technických řešení, která si v budoucnu mohou najít cestu do sériových pohonných jednotek Ford.
Mustang Cobra Jet 1400 zároveň navazuje na odkaz původního dragsteru Cobra Jet z konce 60. let. „Tento projekt pro nás ve Ford Performance znamenal výzvu, ale takovou výzvu jsme přijali s nadšením,“ řekl Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance Motorsports.
Prototyp Mustang Cobra Jet 1400 aktuálně prochází testováním. Později se v letošním roce předvede fanouškům, médiím i soupeřům přímo v ostrém závodním nasazení. Již v neděli 26. dubna však bude vůz k vidění v nové epizodě internetového videopořadu Hard Cell amerického magazínu MotorTrend.
Divize Ford Performance na projektu elektrického dragsteru spolupracovala s několika specializovanými dodavateli:
MLe Racecars – montáž vozu, design, integrace a ladění,Watson Engineering – vývoj podvozku, výroba ochranné klece,AEM EV – vývoj a kalibrace řídicího softwaru hnacího ústrojí,Cascadia – dodavatel elektrických komponentů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?