Veleúspěšná řada Toyota Yaris dostává po GR a Hatchbacku dalšího člena rodiny, jmenuje se CROSS! Atraktivní městský vůz je nově použitelný i do lehčího terénu. Konkurent Škody Kamiq se opravdu povedl.
Stvořen pro Evropu a vyráběn v Evropě bude tento nový atraktivní vůz segmentu B-SUV. Ale především doplní rodinu nejúspěšnější řady Toyoty na českém trhu, modelovou řadu YARIS. Ta bude nyní zahrnovat univerzální HATCHBACK, nyní tolik preferovaný zvýšený CROSSOVER a hodně ostrý HOT HATCH GR YARIS GAZOO.
Zcela nový Yaris CROSS má na co navázat, ať z hlediska jeho předchůdců v řadě YARIS, nebo dnes již legendární řady RAV. Primárně bude určen pro provoz ve městě, ale vzhledem k tomu, že bude vyráběn i ve specifikaci AWD, tedy pohonem všech kol, navazuje tak na zlatou historii terénních vozů Toyota.
Design vozidla se hlásí k svému staršímu bratříčkovi Toyotě RAV 4, karoserie je však uhlazenější, střídmější, nepůsobí tak agresivně. A to je dobře, CROSS je určen pro mnohem širší okruh zájemců.
Pro jeho atraktivní vzhled a zvýšenou karoserii včetně podvozku ho budou milovat vyznavači aktivního způsobu života. Pro vyjížďky do přírody a sportovní aktivity ho předurčuje nejenom zvýšená stavba, ale i řada praktických doplňků v univerzálním zavazadlovém prostoru, pamatujícím i na převoz jízdních kol.
Tyto vlastnosti ale ocení i uživatelé všech věkových skupin provozující automobil v městských aglomeracích, zvláště proto, že řada Yaris CROSS bude taktéž využívat hybridní pohon 4.generace, který je nejen šetrný k životnímu prostředí, ale činí manévrování s vozidlem v městském provozu díky elektrickému hybridnímu pohonu zcela snadným.
Známa je taktéž úspornost tohoto pohonu v městském provozu a u nového CROSSu budou využity všechny přednosti tohoto systému hybridního pohonu. Pohánět ho bude benzínový 3 válec, pracující v Atkinosnově režimu, díky tomu je jeho účinnost 40%, to je vyšší než u všech ostatních benzínových a naftových motorů. Dynamiku zajistí spolupráce spalovacího motoru s elektrickým pohonem napájeným generátorem a lithium iontovou baterii. Celkový výkon hybridní soustavy 85 kW / 116 koní je zárukou nadprůměrných dynamických vlastností nového Yarise CROSS.
Samozřejmostí je vysoká pasivní a aktivní bezpečnost. Tu první - pasivní skupinu zajistí tuhá karoserie stavěná dle filosofie TNGA (Toyota New Global Architecture). Nová globální architektura karoserie se vyznačuje robustností, pevnosti, tuhosti, ale zároveň i úsporou hmotnosti.
Aktivní bezpečnost zajistí vyspělé prvky Toyota Safety Sense, přenesené bez kompromisů do řady Yaris z modelů vyšších segmentů. Patří mezi ně asistenční funkce řidiče, které pomáhají vyhnout se široké škále běžných nehod a rizikům vyplývajícím z městského i dálničního provozu.
Z technických informací jsou dále známy pouze vnější rozměry vozidla, které jsou celková délka 4 180 mm, šířka 1 765 mm, výška 1 560 mm a rozvor 2 560 mm. Na ostatní údaje si musíme ještě počkat až do ukončení homologačních měření a zkoušek.
Stejně tak na příchod Toyoty Yaris CROSS na trh, který je plánován na rok 2021. Co dodat, již se těšíme na další setkání.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?