Veleúspěšná řada Toyota Yaris dostává po GR a Hatchbacku dalšího člena rodiny, jmenuje se CROSS! Atraktivní městský vůz je nově použitelný i do lehčího terénu. Konkurent Škody Kamiq se opravdu povedl.
Stvořen pro Evropu a vyráběn v Evropě bude tento nový atraktivní vůz segmentu B-SUV. Ale především doplní rodinu nejúspěšnější řady Toyoty na českém trhu, modelovou řadu YARIS. Ta bude nyní zahrnovat univerzální HATCHBACK, nyní tolik preferovaný zvýšený CROSSOVER a hodně ostrý HOT HATCH GR YARIS GAZOO.
Zcela nový Yaris CROSS má na co navázat, ať z hlediska jeho předchůdců v řadě YARIS, nebo dnes již legendární řady RAV. Primárně bude určen pro provoz ve městě, ale vzhledem k tomu, že bude vyráběn i ve specifikaci AWD, tedy pohonem všech kol, navazuje tak na zlatou historii terénních vozů Toyota.
Design vozidla se hlásí k svému staršímu bratříčkovi Toyotě RAV 4, karoserie je však uhlazenější, střídmější, nepůsobí tak agresivně. A to je dobře, CROSS je určen pro mnohem širší okruh zájemců.
Pro jeho atraktivní vzhled a zvýšenou karoserii včetně podvozku ho budou milovat vyznavači aktivního způsobu života. Pro vyjížďky do přírody a sportovní aktivity ho předurčuje nejenom zvýšená stavba, ale i řada praktických doplňků v univerzálním zavazadlovém prostoru, pamatujícím i na převoz jízdních kol.
Tyto vlastnosti ale ocení i uživatelé všech věkových skupin provozující automobil v městských aglomeracích, zvláště proto, že řada Yaris CROSS bude taktéž využívat hybridní pohon 4.generace, který je nejen šetrný k životnímu prostředí, ale činí manévrování s vozidlem v městském provozu díky elektrickému hybridnímu pohonu zcela snadným.
Známa je taktéž úspornost tohoto pohonu v městském provozu a u nového CROSSu budou využity všechny přednosti tohoto systému hybridního pohonu. Pohánět ho bude benzínový 3 válec, pracující v Atkinosnově režimu, díky tomu je jeho účinnost 40%, to je vyšší než u všech ostatních benzínových a naftových motorů. Dynamiku zajistí spolupráce spalovacího motoru s elektrickým pohonem napájeným generátorem a lithium iontovou baterii. Celkový výkon hybridní soustavy 85 kW / 116 koní je zárukou nadprůměrných dynamických vlastností nového Yarise CROSS.
Samozřejmostí je vysoká pasivní a aktivní bezpečnost. Tu první - pasivní skupinu zajistí tuhá karoserie stavěná dle filosofie TNGA (Toyota New Global Architecture). Nová globální architektura karoserie se vyznačuje robustností, pevnosti, tuhosti, ale zároveň i úsporou hmotnosti.
Aktivní bezpečnost zajistí vyspělé prvky Toyota Safety Sense, přenesené bez kompromisů do řady Yaris z modelů vyšších segmentů. Patří mezi ně asistenční funkce řidiče, které pomáhají vyhnout se široké škále běžných nehod a rizikům vyplývajícím z městského i dálničního provozu.
Z technických informací jsou dále známy pouze vnější rozměry vozidla, které jsou celková délka 4 180 mm, šířka 1 765 mm, výška 1 560 mm a rozvor 2 560 mm. Na ostatní údaje si musíme ještě počkat až do ukončení homologačních měření a zkoušek.
Stejně tak na příchod Toyoty Yaris CROSS na trh, který je plánován na rok 2021. Co dodat, již se těšíme na další setkání.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.