Veleúspěšná řada Toyota Yaris dostává po GR a Hatchbacku dalšího člena rodiny, jmenuje se CROSS! Atraktivní městský vůz je nově použitelný i do lehčího terénu. Konkurent Škody Kamiq se opravdu povedl.
Stvořen pro Evropu a vyráběn v Evropě bude tento nový atraktivní vůz segmentu B-SUV. Ale především doplní rodinu nejúspěšnější řady Toyoty na českém trhu, modelovou řadu YARIS. Ta bude nyní zahrnovat univerzální HATCHBACK, nyní tolik preferovaný zvýšený CROSSOVER a hodně ostrý HOT HATCH GR YARIS GAZOO.
Zcela nový Yaris CROSS má na co navázat, ať z hlediska jeho předchůdců v řadě YARIS, nebo dnes již legendární řady RAV. Primárně bude určen pro provoz ve městě, ale vzhledem k tomu, že bude vyráběn i ve specifikaci AWD, tedy pohonem všech kol, navazuje tak na zlatou historii terénních vozů Toyota.
Design vozidla se hlásí k svému staršímu bratříčkovi Toyotě RAV 4, karoserie je však uhlazenější, střídmější, nepůsobí tak agresivně. A to je dobře, CROSS je určen pro mnohem širší okruh zájemců.
Pro jeho atraktivní vzhled a zvýšenou karoserii včetně podvozku ho budou milovat vyznavači aktivního způsobu života. Pro vyjížďky do přírody a sportovní aktivity ho předurčuje nejenom zvýšená stavba, ale i řada praktických doplňků v univerzálním zavazadlovém prostoru, pamatujícím i na převoz jízdních kol.
Tyto vlastnosti ale ocení i uživatelé všech věkových skupin provozující automobil v městských aglomeracích, zvláště proto, že řada Yaris CROSS bude taktéž využívat hybridní pohon 4.generace, který je nejen šetrný k životnímu prostředí, ale činí manévrování s vozidlem v městském provozu díky elektrickému hybridnímu pohonu zcela snadným.
Známa je taktéž úspornost tohoto pohonu v městském provozu a u nového CROSSu budou využity všechny přednosti tohoto systému hybridního pohonu. Pohánět ho bude benzínový 3 válec, pracující v Atkinosnově režimu, díky tomu je jeho účinnost 40%, to je vyšší než u všech ostatních benzínových a naftových motorů. Dynamiku zajistí spolupráce spalovacího motoru s elektrickým pohonem napájeným generátorem a lithium iontovou baterii. Celkový výkon hybridní soustavy 85 kW / 116 koní je zárukou nadprůměrných dynamických vlastností nového Yarise CROSS.
Samozřejmostí je vysoká pasivní a aktivní bezpečnost. Tu první - pasivní skupinu zajistí tuhá karoserie stavěná dle filosofie TNGA (Toyota New Global Architecture). Nová globální architektura karoserie se vyznačuje robustností, pevnosti, tuhosti, ale zároveň i úsporou hmotnosti.
Aktivní bezpečnost zajistí vyspělé prvky Toyota Safety Sense, přenesené bez kompromisů do řady Yaris z modelů vyšších segmentů. Patří mezi ně asistenční funkce řidiče, které pomáhají vyhnout se široké škále běžných nehod a rizikům vyplývajícím z městského i dálničního provozu.
Z technických informací jsou dále známy pouze vnější rozměry vozidla, které jsou celková délka 4 180 mm, šířka 1 765 mm, výška 1 560 mm a rozvor 2 560 mm. Na ostatní údaje si musíme ještě počkat až do ukončení homologačních měření a zkoušek.
Stejně tak na příchod Toyoty Yaris CROSS na trh, který je plánován na rok 2021. Co dodat, již se těšíme na další setkání.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.