Zcela nový YARIS CROSS. Toyota vsadila na vše, co je IN - SUV, 4x4, hybrid

AutoRoad.cz, 23. dubna 2020, 12:52 Google+

Veleúspěšná řada Toyota Yaris dostává po GR a Hatchbacku dalšího člena rodiny, jmenuje se CROSS! Atraktivní městský vůz je nově použitelný i do lehčího terénu. Konkurent Škody Kamiq se opravdu povedl.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota CROSS

Toyota CROSS | foto: Toyota

Sdílejte článek

Stvořen pro Evropu a vyráběn v Evropě bude tento nový atraktivní vůz segmentu B-SUV. Ale především doplní rodinu nejúspěšnější řady Toyoty na českém trhu, modelovou řadu YARIS. Ta bude nyní zahrnovat univerzální HATCHBACK, nyní tolik preferovaný zvýšený CROSSOVER a hodně ostrý HOT HATCH GR YARIS GAZOO.

img-responsive

Toyota YARIS | foto: Toyota

Zcela nový Yaris CROSS má na co navázat, ať z hlediska jeho předchůdců v řadě YARIS, nebo dnes již legendární řady RAV. Primárně bude určen pro provoz ve městě, ale vzhledem k tomu, že bude vyráběn i ve specifikaci AWD, tedy pohonem všech kol, navazuje tak na zlatou historii terénních vozů Toyota.

img-responsive

Toyota CROSS | foto: Toyota

Design vozidla se hlásí k svému staršímu bratříčkovi Toyotě RAV 4, karoserie je však uhlazenější, střídmější, nepůsobí tak agresivně. A to je dobře, CROSS je určen pro mnohem širší okruh zájemců.

img-responsive

Toyota CROSS | foto: Toyota


Pro jeho atraktivní vzhled a zvýšenou karoserii včetně podvozku ho budou milovat vyznavači aktivního způsobu života. Pro vyjížďky do přírody a sportovní aktivity ho předurčuje nejenom zvýšená stavba, ale i řada praktických doplňků v univerzálním zavazadlovém prostoru, pamatujícím i na převoz jízdních kol.

img-responsive

Toyota CROSS | foto: Toyota

Tyto vlastnosti ale ocení i uživatelé všech věkových skupin provozující automobil v městských aglomeracích, zvláště proto, že řada Yaris CROSS bude taktéž využívat hybridní pohon 4.generace, který je nejen šetrný k životnímu prostředí, ale činí manévrování s vozidlem v městském provozu díky elektrickému hybridnímu pohonu zcela snadným.

Známa je taktéž úspornost tohoto pohonu v městském provozu a u nového CROSSu budou využity všechny přednosti tohoto systému hybridního pohonu. Pohánět ho bude benzínový 3 válec, pracující v Atkinosnově režimu, díky tomu je jeho účinnost 40%, to je vyšší než u všech ostatních benzínových a naftových motorů. Dynamiku zajistí spolupráce spalovacího motoru s elektrickým pohonem napájeným generátorem a lithium iontovou baterii. Celkový výkon hybridní soustavy 85 kW / 116 koní je zárukou nadprůměrných dynamických vlastností nového Yarise CROSS.

img-responsive

Toyota CROSS | foto: Toyota

Samozřejmostí je vysoká pasivní a aktivní bezpečnost. Tu první - pasivní skupinu zajistí tuhá karoserie stavěná dle filosofie TNGA (Toyota New Global Architecture). Nová globální architektura karoserie se vyznačuje robustností, pevnosti, tuhosti, ale zároveň i úsporou hmotnosti.

img-responsive

Toyota CROSS | foto: Toyota

Aktivní bezpečnost zajistí vyspělé prvky Toyota Safety Sense, přenesené bez kompromisů do řady Yaris z modelů vyšších segmentů. Patří mezi ně asistenční funkce řidiče, které pomáhají vyhnout se široké škále běžných nehod a rizikům vyplývajícím z městského i dálničního provozu.

Z technických informací jsou dále známy pouze vnější rozměry vozidla, které jsou celková délka 4 180 mm, šířka 1 765 mm, výška 1 560 mm a rozvor 2 560 mm. Na ostatní údaje si musíme ještě počkat až do ukončení homologačních měření a zkoušek.

Stejně tak na příchod Toyoty Yaris CROSS na trh, který je plánován na rok 2021. Co dodat, již se těšíme na další setkání.

Vytisknout

Diskuze: Zcela nový YARIS CROSS. Toyota vsadila na vše, co je IN - SUV, 4x4, hybrid

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů, ale začala montovat něco jiného

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

Toyota 2000 GT

Toyota 2000GT se prodala za pořádný balík. Proč by verze pro Bonda Coneryho změnila historii?

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště

Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Hyundai Tucson ADVENTURE

Test Hyundai Tucson ADVENTURE 1,6 CRDI DTC7, pro výlety jako stvořený

Honda e

Německým autem roku nečekaně cizinec. Čím přesvědčil porotu proti domácím premiantům?

reklama

Doporučujeme

Wartburg 311

Trabant a Wartburg, i nejpomalejší filmová honička může být zatraceně Cool

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  2. VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

  3. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  4. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  5. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

  6. Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud