V posledních týdnech Stuttgartský výrobce luxusních automobilů testuje na Nurburgringu ještě ostřejší AMG GT s názvem Black Series. Už tak úžasný supersport dostal vyšší výkon a naopak váha šla směrem dolů.
Dle jihoamerického časopisu Double Apex, chystaný Mercedes-AMG GT Black Series posílil oproti stávajícímu GT R PRO o rovných 100 kW (136 koní) a točivý moment stoupl o 100 N.m. Díky rozsáhlému využití kompozitních materiálů klesla celková váha o 70 kg.
Mercedes-AMG GT Black Series pohání vpředu uložená přeplňovaná V8 o objemu 4,0 litru. Výkon motoru dosahuje 530 kW (720 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 800 N.m. Síla motoru putuje na zadní kola prostřednictvím 7 stupňové automatické dvouspojkové převodky. Akcelerace z 0 na 100 km/h má být pod 3 sekundy a maximální rychlost výrazně přes 200 MPH (322 km/h). Pro úplnost uvádíme, že stávající nejvýkonnější Mercedes-AMG GT R PRO akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a rozjede se až na 318 km/h.
K prvním zákazníkům by Mercedes-AMG GT Black Series měl dorazit během roku 2021. Zcela jisté je, že se bude jednat o limitovanou edici. V současné době nejsou k dispozici informace o plánovaném počtu vyrobených kusů, stejně tak o ceně za Black Series. Jisté již nyní je, že to bude výrazně více než 4,6 milionů Kč požadovaných za GT R PRO.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?