V posledních týdnech Stuttgartský výrobce luxusních automobilů testuje na Nurburgringu ještě ostřejší AMG GT s názvem Black Series. Už tak úžasný supersport dostal vyšší výkon a naopak váha šla směrem dolů.
Dle jihoamerického časopisu Double Apex, chystaný Mercedes-AMG GT Black Series posílil oproti stávajícímu GT R PRO o rovných 100 kW (136 koní) a točivý moment stoupl o 100 N.m. Díky rozsáhlému využití kompozitních materiálů klesla celková váha o 70 kg.
Mercedes-AMG GT Black Series pohání vpředu uložená přeplňovaná V8 o objemu 4,0 litru. Výkon motoru dosahuje 530 kW (720 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 800 N.m. Síla motoru putuje na zadní kola prostřednictvím 7 stupňové automatické dvouspojkové převodky. Akcelerace z 0 na 100 km/h má být pod 3 sekundy a maximální rychlost výrazně přes 200 MPH (322 km/h). Pro úplnost uvádíme, že stávající nejvýkonnější Mercedes-AMG GT R PRO akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a rozjede se až na 318 km/h.
K prvním zákazníkům by Mercedes-AMG GT Black Series měl dorazit během roku 2021. Zcela jisté je, že se bude jednat o limitovanou edici. V současné době nejsou k dispozici informace o plánovaném počtu vyrobených kusů, stejně tak o ceně za Black Series. Jisté již nyní je, že to bude výrazně více než 4,6 milionů Kč požadovaných za GT R PRO.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.