Německý poskytovatel služeb sdílených jízd CleverShuttle se svojí flotilou vozů Toyota Mirai absolvoval již přes pět milionů kilometrů s nulovými výfukovými emisemi. Do spolupráce probíhající od září 2017 se v Hamburku původně zapojilo 20 vozidel Toyota Mirai a tato flotila se postupně rozšířila až na 45 vozidel v rámci několika německých měst.
Za dobu provozu zatím nebyly zapotřebí žádné opravy ani výměny dílů, pouze běžná údržba. „Pět milionů najetých kilometrů ukázalo, že vozidla na palivové články naprosto splňují potřeby každodenního použití. Absolutně žádné technické závady a neomezené schopnosti palivových článků s doposud až 180 tisíci kilometrů na každé vozidlo, to ukazuje vyspělost a odolnost systému palivových článků od Toyoty,“ říká Ferry M.M. Franz, ředitel berlínské pobočky Toyota Motor Europe.
Toyota Mirai se představila v roce 2014 a na evropském trhu je k dostání od roku 2015. Zákazníky si již našla v soukromém i firemním sektoru. Prémiový sedan na palivové články nabízí cestujícím maximálně ekologický provoz a optimální pohodlí se čtveřicí samostatných sedadel.
Bezemisní model Mirai je poháněn pouze vodíkem, který se v palivovém článku proměňuje na elektrickou energii pohánějící elektromotory o výkonu 113 kW/154 k. Jedinými emisemi je čistá vodní pára. Na jednu nádrž paliva pak Toyota Mirai ujede až 500 km, přičemž tankování zabere necelé tři minuty.
Ještě v letošním roce bude v Japonsku zahájena výroba Toyoty Mirai druhé generace, která nabídne ještě delší dojezd a nový atraktivní design.
CleverShuttle je předním německým poskytovatelem služeb sdíleného cestování. Kombinuje individuálního cestování s řidičem a cenově dostupné sdílené jízdy v zájmu ochrany životního prostředí. Do služby je od roku 2019 kromě Deutsche Bahn zapojena i japonská společnost Mitsui. Využívají ji především fanoušci technologií a lidé, kterým záleží na ochraně životního prostředí a možnosti cestování zcela bez emisí CO2.
„Elektromobily na palivové články jako Toyota Mirai se díky jejich spolehlivosti staly důležitým pilířem naší nabídky. Pomáhají nám poskytovat pohodlné cestování bezpočtu pasažérů a přitom produkují jen čisté vodní páry,“ říká Jan Hofmann, provozní ředitel a spoluzakladatel firmy CleverShuttle.
K rezervaci jízd zákazníci používají aplikaci. Spojováním cest více osob na podobných trasách je zajištěna nízká cena služby mobility, která je tak až o 40 procent levnější než obvyklé sazby klasických taxislužeb.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.