Předchozí provedení Renaultu Talisman sázelo hlavně na svůj design a francouzskou eleganci. Nové provedení se drží stejného konceptu a navíc přidává nejmodernější technologie.
Přední část nového Talismanu zdobí chromovaná maska chladiče a LED světlomety. Adaptivní světlomety jsou vybaveny technologií LED MATRIX. Pro Renault typická jsou LED světla ve tvaru písmena C. Také záď vozu zdobí Full LED světlomety, zarámovány do chromového kování. Zadní anténa ve tvaru žraločí ploutve zlepšuje kvalitu multimediálního systému.
Na výběr jsou též nové barvy a to Baltická šedá, Vantage červená a Highland Gray. Nový je i design kol, které mohou mít rozměr 17, 18 a 19 palců.
Velká pozornost byla také věnována prostoru pro cestující. Chromový lem zvýrazňuje tvar středové konzole, která nyní přichází s náladovým osvětlením. Nový povrch z černého dřeva na přístrojové desce a dveřích ukazuje na eleganci.
Přístrojová deska dostala 10,2 palcový displej s možností změny zobrazovaných údajů. Nastavení MULTY-SENSE umožňuje promítat GPS navigaci přímo v zorném poli řidiče.
Ve výbavě může být bezdrátové dobíjení mobilních telefonů, kožené čalounění, nebo tlačítko "Auto-Hold", jehož pomocí zabráníte neúmyslnému pohybu vozu při stání v kopci. Displej infotainmentu má dle stupně výbavy úhlopříčku 7 a nebo 9,3 palce. O prémiový zvuk se může postarat audiosystém Bose se 13 reproduktory.
Bezpečnost posádky i okolí mají na starosti nejmodernější asistenční systémy (ADAS) s autonomním řízením úrovně L2. Companion Highway & Traffic Jam Companion kombinuje aktivní řízení s asistentem jízdy v jízdních pruzích. Tato funkce umožňuje autonomní jízdu i v zatáčkách a to do rychlosti až 160 km/h.
Ještě větší dávku bezpečí a pohodlí přináší systém 4CONTROL, což je automatické natáčení zadních kol. Systém 4CONTROL zlepšuje stabilitu v zatáčkách a usnadňuje parkování ve městě. Systém je spárován s adaptivními tlumiči, což dále zlepšuje jízdní vlastnosti a komfort posádky i při jízdě po rozbitých komunikacích.
Talisman dostal také nové motory řady WLTP, které jsou čistější a efektivnější. Řadí se sem benzínové motory TCe a naftové Blue dCi.
TCe 160 EDC FAPBenzínový přeplňovaný motor, obsah 1,3 litrů s výkonem 160 koní a točivým momentem 270 N.m. Spotřeba 6,2 litrů.
TCe 225 EDC FAPBenzínový přeplňovaný motor, obsah 1,8 litrů s výkonem 225 koní a točivým momentem 300 N.m. Spotřeba 7,4 litrů.
Blue dCi 120 a 150 BVM6Naftové přeplňované motory, obsah 1,7 litru. Výkon je v závislosti na nastavení 120 a nebo 150 koní. Spotřeba 4,9 litrů.
Blue dCi 160 a 200 EDCNaftové přeplňované motory, obsah 2,0 litru. Výkon dle nastavení 160 a nebo 200 koní. Spotřeba 5,6 litrů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.