Předchozí provedení Renaultu Talisman sázelo hlavně na svůj design a francouzskou eleganci. Nové provedení se drží stejného konceptu a navíc přidává nejmodernější technologie.
Přední část nového Talismanu zdobí chromovaná maska chladiče a LED světlomety. Adaptivní světlomety jsou vybaveny technologií LED MATRIX. Pro Renault typická jsou LED světla ve tvaru písmena C. Také záď vozu zdobí Full LED světlomety, zarámovány do chromového kování. Zadní anténa ve tvaru žraločí ploutve zlepšuje kvalitu multimediálního systému.
Na výběr jsou též nové barvy a to Baltická šedá, Vantage červená a Highland Gray. Nový je i design kol, které mohou mít rozměr 17, 18 a 19 palců.
Velká pozornost byla také věnována prostoru pro cestující. Chromový lem zvýrazňuje tvar středové konzole, která nyní přichází s náladovým osvětlením. Nový povrch z černého dřeva na přístrojové desce a dveřích ukazuje na eleganci.
Přístrojová deska dostala 10,2 palcový displej s možností změny zobrazovaných údajů. Nastavení MULTY-SENSE umožňuje promítat GPS navigaci přímo v zorném poli řidiče.
Ve výbavě může být bezdrátové dobíjení mobilních telefonů, kožené čalounění, nebo tlačítko "Auto-Hold", jehož pomocí zabráníte neúmyslnému pohybu vozu při stání v kopci. Displej infotainmentu má dle stupně výbavy úhlopříčku 7 a nebo 9,3 palce. O prémiový zvuk se může postarat audiosystém Bose se 13 reproduktory.
Bezpečnost posádky i okolí mají na starosti nejmodernější asistenční systémy (ADAS) s autonomním řízením úrovně L2. Companion Highway & Traffic Jam Companion kombinuje aktivní řízení s asistentem jízdy v jízdních pruzích. Tato funkce umožňuje autonomní jízdu i v zatáčkách a to do rychlosti až 160 km/h.
Ještě větší dávku bezpečí a pohodlí přináší systém 4CONTROL, což je automatické natáčení zadních kol. Systém 4CONTROL zlepšuje stabilitu v zatáčkách a usnadňuje parkování ve městě. Systém je spárován s adaptivními tlumiči, což dále zlepšuje jízdní vlastnosti a komfort posádky i při jízdě po rozbitých komunikacích.
Talisman dostal také nové motory řady WLTP, které jsou čistější a efektivnější. Řadí se sem benzínové motory TCe a naftové Blue dCi.
TCe 160 EDC FAPBenzínový přeplňovaný motor, obsah 1,3 litrů s výkonem 160 koní a točivým momentem 270 N.m. Spotřeba 6,2 litrů.
TCe 225 EDC FAPBenzínový přeplňovaný motor, obsah 1,8 litrů s výkonem 225 koní a točivým momentem 300 N.m. Spotřeba 7,4 litrů.
Blue dCi 120 a 150 BVM6Naftové přeplňované motory, obsah 1,7 litru. Výkon je v závislosti na nastavení 120 a nebo 150 koní. Spotřeba 4,9 litrů.
Blue dCi 160 a 200 EDCNaftové přeplňované motory, obsah 2,0 litru. Výkon dle nastavení 160 a nebo 200 koní. Spotřeba 5,6 litrů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?