Předchozí provedení Renaultu Talisman sázelo hlavně na svůj design a francouzskou eleganci. Nové provedení se drží stejného konceptu a navíc přidává nejmodernější technologie.
Přední část nového Talismanu zdobí chromovaná maska chladiče a LED světlomety. Adaptivní světlomety jsou vybaveny technologií LED MATRIX. Pro Renault typická jsou LED světla ve tvaru písmena C. Také záď vozu zdobí Full LED světlomety, zarámovány do chromového kování. Zadní anténa ve tvaru žraločí ploutve zlepšuje kvalitu multimediálního systému.
Na výběr jsou též nové barvy a to Baltická šedá, Vantage červená a Highland Gray. Nový je i design kol, které mohou mít rozměr 17, 18 a 19 palců.
Velká pozornost byla také věnována prostoru pro cestující. Chromový lem zvýrazňuje tvar středové konzole, která nyní přichází s náladovým osvětlením. Nový povrch z černého dřeva na přístrojové desce a dveřích ukazuje na eleganci.
Přístrojová deska dostala 10,2 palcový displej s možností změny zobrazovaných údajů. Nastavení MULTY-SENSE umožňuje promítat GPS navigaci přímo v zorném poli řidiče.
Ve výbavě může být bezdrátové dobíjení mobilních telefonů, kožené čalounění, nebo tlačítko "Auto-Hold", jehož pomocí zabráníte neúmyslnému pohybu vozu při stání v kopci. Displej infotainmentu má dle stupně výbavy úhlopříčku 7 a nebo 9,3 palce. O prémiový zvuk se může postarat audiosystém Bose se 13 reproduktory.
Bezpečnost posádky i okolí mají na starosti nejmodernější asistenční systémy (ADAS) s autonomním řízením úrovně L2. Companion Highway & Traffic Jam Companion kombinuje aktivní řízení s asistentem jízdy v jízdních pruzích. Tato funkce umožňuje autonomní jízdu i v zatáčkách a to do rychlosti až 160 km/h.
Ještě větší dávku bezpečí a pohodlí přináší systém 4CONTROL, což je automatické natáčení zadních kol. Systém 4CONTROL zlepšuje stabilitu v zatáčkách a usnadňuje parkování ve městě. Systém je spárován s adaptivními tlumiči, což dále zlepšuje jízdní vlastnosti a komfort posádky i při jízdě po rozbitých komunikacích.
Talisman dostal také nové motory řady WLTP, které jsou čistější a efektivnější. Řadí se sem benzínové motory TCe a naftové Blue dCi.
TCe 160 EDC FAPBenzínový přeplňovaný motor, obsah 1,3 litrů s výkonem 160 koní a točivým momentem 270 N.m. Spotřeba 6,2 litrů.
TCe 225 EDC FAPBenzínový přeplňovaný motor, obsah 1,8 litrů s výkonem 225 koní a točivým momentem 300 N.m. Spotřeba 7,4 litrů.
Blue dCi 120 a 150 BVM6Naftové přeplňované motory, obsah 1,7 litru. Výkon je v závislosti na nastavení 120 a nebo 150 koní. Spotřeba 4,9 litrů.
Blue dCi 160 a 200 EDCNaftové přeplňované motory, obsah 2,0 litru. Výkon dle nastavení 160 a nebo 200 koní. Spotřeba 5,6 litrů.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?