Jméno v sobě spojuje písmeno „E“, symbolizující elektromobilitu, s písmenem „Q“, charakteristickým pro rodinu SUV značky ŠKODA. Jméno je odvozeno z irského slova „enya“ a znamená „zdroj života“. Jedná se o první model značky ŠKODA na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB).
ŠKODA ENYAQ – právě tak se bude jmenovat první sériově vyráběné elektrické SUV značky ŠKODA, postavené na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen. ŠKODA svým prvním čistě elektrickým SUV zakládá i novou rodinu jmen, spojující písmeno „E“, odkazující na elektromobilitu, s písmenem „Q“, charakteristickým pro jména SUV značky ŠKODA.
S novým modelem ENYAQ dělá česká automobilka v roce 2020 další velký krok v nové éře elektromobility. Samotné slovo enya pochází z původního irského slova „Eithne“ a lze je volně přeložit jako esence, duch, princip. Tyto různé významy dovolují nahlížet na jméno nového SUV z různých hledisek. „Zdroj života“ symbolizuje vstup automobilky do nové éry elektromobility a je v souladu se stěžejní myšlenkou značky ŠKODA „Driven by inventiveness – clever ideas since 1895“. Symbolizuje nový začátek, který je spojován jak s temperamentem nového modelu, tak s inovativním myšlením inženýrů ŠKODA AUTO a jejich nadšením pro nové čistě elektrické SUV.
Slovo „enya“ je autentické, živé, má charakter, dá se snadno vyslovit, je zapamatovatelné a skvěle se hodí k začátku nové etapy ve 125leté historii automobilky.
Podobně jako jména úspěšných modelů SUV značky ŠKODA – KODIAQ, KAROQ a KAMIQ – odkazují na jazyk Inuitů, žijících na severu Kanady a v Grónsku, spojuje ŠKODA budoucí čistě elektrická vozidla na bázi platformy MEB s irštinou z mýty proslulého regionu na severu ostrova. Písmeno „E“ na začátku jména symbolizuje elektromobilitu, „Q“ na konci jasně poukazuje na přednosti vozu kategorie SUV.
ŠKODA ENYAQ bude prvním sériovým vozem české automobilky, postaveném na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen a dalším z více než deseti elektrifikovaných modelů, které budou do konce roku 2022 uvedeny na trh v rámci značky ŠKODA iV. ŠKODA očekává, že do roku 2025 budou čistě elektrické modely a plug-in-hybridy představovat 25 procent prodejů. Do roku 2021 bude automobilka investovat do vývoje elektrifikovaných modelů a do rozšiřování uceleného a vzájemně propojeného ekosystému pro moderní a ekologická řešení mobility dvě miliardy eur.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?