Toyota přepracovala své hybridní ústrojí a přináší to ovoce ve formě mezinárodních ocenění, pro řidiče nabídku komfortu i dynamiky!
Toyota přepracovala své hybridní ústrojí a přináší to ovoce ve formě mezinárodních ocenění. Hybridní Toyota Corolla Touring Sports se stala vítězem ankety Fleet derby – Flotila roku 2020 v kategorii elektromobily. V hlasování odborné poroty předstihla dalších 10 nominovaných hybridů a elektromobilů. Navíc Toyota RAV4 získala 2. místo v kategorii SUV a crossover.
Je to výsledek pečlivé práce konstruktérů Toyoty, kteří využili dlouholetých zkušeností a přepracovali hybridní soustavu, kterou používaly předchozí modely Auris. Tento model byl vybaven hnacím ústrojím s atmosférickou osmnáctistovku o výkonu 99 koní (73 kW) spojenou s bezestupňovou převodovkou e-CVT. K té byl připojený elektromotor a generátor, který zároveň fungoval jako startér.
Hybridní soustava měla poměrně malý výkon a cílem bylo poskytnout při plynulé jízdě nízkou spotřebu srovnatelnou s konkurenčními automobily vybavenými vznětovými motory. Při jízdě byl preferován spalovací motor, elektromotor měl za úkol pomoci hlavně při rozjezdu. Tím byl dán i pro mnohé motoristy nepříjemný zvukový projev spalovacího motoru. Při akceleraci či požadavku na vyšší výkon se motor vytáčel do vysokých otáček, protože výkon elektromotoru i jeho točivý moment nebyl dostatečný, byl přiměřeně nízký kapacitě a možnostem baterie.
Nová modelová řada Corolla dostala přepracovanou hybridní soustavu, která disponuje výkonem 122 koní, nebo v silnější verzi 184 koní. Tím se podstatně zlepšila dynamika jízdy. Corolla již nepřináší pouze nízkou spotřebu, ale taktéž radost z jízdy. Nejde totiž jenom o celkový systémový výkon hybridní soustavy, ale o poměr, kterým přispívá při akceleraci spalovacímu motoru silnější elektromotor. Ten má podstatně větší vliv na akceleraci a tím se celé hybridní ústrojí chová podstatně jinak než v Aurisu.
Silnější elektromotor při akceleraci uplatňuje svůj vysoký točivý moment od nejnižších otáček a spalovací motor není nucen vytáčet se do spektra otáček, které znamenají nadměrný hluk. Corolla tak nabízí komfortní a přitom svižnou jízdu, pokud požadujeme prudkou akceleraci projevuje se akustický výrazně i spalovací motor, ale díky razantnímu záběru elektromotoru tomu odpovídá i akcelerace automobilů a řidič je ušetřen nepříjemného efektu známého z jízdy s vozidly vybavenými variátorem. Tato nepříjemná a často kritizovaná vlastnost tak byla potlačena u planetového slučovače spalovacího motoru a elektromotoru, který současně slouží jako bezestupňový převod, oficiálně se nazývá bezestupňová e-CVT převodovka, ale pozor, s variátory nemá nic společného.
Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid Pohonná jednotka atmosférický benzínový čtyřválec 1.8 + elektromotor atmosférický benzínový čtyřválec 2.0 + elektromotor Výkon 90 kW 135 kW Zrychlení 0-100 km/h 11,1 s 8,1 s Spotřeba dle WLTP 3,3-3,6 l/100 km 3,7-3,9 l/100 kmToyota Corolla tak osloví každého zákazníka, nabízí úsporný motor 1.8 Hybrid s výkonem 122 koní (90 kW) a druhým dynamický 2.0 Hybrid Dynamic Force se 184 koňmi výkonu (135 kW). Oba předvádí skvělé výkony a dynamickou jízdu, zároveň však značnou úsporu spotřeby pohonných hmot a nízké emise. Další výhodou Full Hybridní technologie, ve které Toyota celosvětově dominuje, je nezávislost na dobíjení z elektrické sítě, neboť hybridní Corolla získává elektrickou energii rekuperací během normálního provozu.
Dobíjecí systém obstarává veškerý management bez nutnosti zásahu řidiče a nenutí tak plánovat cestu dle dobíjecích stanic, jako je to u bateriových elektromobilů. Ušetří řidiče i nepříjemné manipulace s vysokonapěťové kabely. Toyota svým neustálým zdokonalováním hybridního ústrojí nabízí zákazníkům uživatelský komfort, které ostatní konstrukční filozofie nemají.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?