Toyota přepracovala své hybridní ústrojí a přináší to ovoce ve formě mezinárodních ocenění, pro řidiče nabídku komfortu i dynamiky!
Toyota přepracovala své hybridní ústrojí a přináší to ovoce ve formě mezinárodních ocenění. Hybridní Toyota Corolla Touring Sports se stala vítězem ankety Fleet derby – Flotila roku 2020 v kategorii elektromobily. V hlasování odborné poroty předstihla dalších 10 nominovaných hybridů a elektromobilů. Navíc Toyota RAV4 získala 2. místo v kategorii SUV a crossover.
Je to výsledek pečlivé práce konstruktérů Toyoty, kteří využili dlouholetých zkušeností a přepracovali hybridní soustavu, kterou používaly předchozí modely Auris. Tento model byl vybaven hnacím ústrojím s atmosférickou osmnáctistovku o výkonu 99 koní (73 kW) spojenou s bezestupňovou převodovkou e-CVT. K té byl připojený elektromotor a generátor, který zároveň fungoval jako startér.
Hybridní soustava měla poměrně malý výkon a cílem bylo poskytnout při plynulé jízdě nízkou spotřebu srovnatelnou s konkurenčními automobily vybavenými vznětovými motory. Při jízdě byl preferován spalovací motor, elektromotor měl za úkol pomoci hlavně při rozjezdu. Tím byl dán i pro mnohé motoristy nepříjemný zvukový projev spalovacího motoru. Při akceleraci či požadavku na vyšší výkon se motor vytáčel do vysokých otáček, protože výkon elektromotoru i jeho točivý moment nebyl dostatečný, byl přiměřeně nízký kapacitě a možnostem baterie.
Nová modelová řada Corolla dostala přepracovanou hybridní soustavu, která disponuje výkonem 122 koní, nebo v silnější verzi 184 koní. Tím se podstatně zlepšila dynamika jízdy. Corolla již nepřináší pouze nízkou spotřebu, ale taktéž radost z jízdy. Nejde totiž jenom o celkový systémový výkon hybridní soustavy, ale o poměr, kterým přispívá při akceleraci spalovacímu motoru silnější elektromotor. Ten má podstatně větší vliv na akceleraci a tím se celé hybridní ústrojí chová podstatně jinak než v Aurisu.
Silnější elektromotor při akceleraci uplatňuje svůj vysoký točivý moment od nejnižších otáček a spalovací motor není nucen vytáčet se do spektra otáček, které znamenají nadměrný hluk. Corolla tak nabízí komfortní a přitom svižnou jízdu, pokud požadujeme prudkou akceleraci projevuje se akustický výrazně i spalovací motor, ale díky razantnímu záběru elektromotoru tomu odpovídá i akcelerace automobilů a řidič je ušetřen nepříjemného efektu známého z jízdy s vozidly vybavenými variátorem. Tato nepříjemná a často kritizovaná vlastnost tak byla potlačena u planetového slučovače spalovacího motoru a elektromotoru, který současně slouží jako bezestupňový převod, oficiálně se nazývá bezestupňová e-CVT převodovka, ale pozor, s variátory nemá nic společného.
Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid Pohonná jednotka atmosférický benzínový čtyřválec 1.8 + elektromotor atmosférický benzínový čtyřválec 2.0 + elektromotor Výkon 90 kW 135 kW Zrychlení 0-100 km/h 11,1 s 8,1 s Spotřeba dle WLTP 3,3-3,6 l/100 km 3,7-3,9 l/100 kmToyota Corolla tak osloví každého zákazníka, nabízí úsporný motor 1.8 Hybrid s výkonem 122 koní (90 kW) a druhým dynamický 2.0 Hybrid Dynamic Force se 184 koňmi výkonu (135 kW). Oba předvádí skvělé výkony a dynamickou jízdu, zároveň však značnou úsporu spotřeby pohonných hmot a nízké emise. Další výhodou Full Hybridní technologie, ve které Toyota celosvětově dominuje, je nezávislost na dobíjení z elektrické sítě, neboť hybridní Corolla získává elektrickou energii rekuperací během normálního provozu.
Dobíjecí systém obstarává veškerý management bez nutnosti zásahu řidiče a nenutí tak plánovat cestu dle dobíjecích stanic, jako je to u bateriových elektromobilů. Ušetří řidiče i nepříjemné manipulace s vysokonapěťové kabely. Toyota svým neustálým zdokonalováním hybridního ústrojí nabízí zákazníkům uživatelský komfort, které ostatní konstrukční filozofie nemají.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.