TOYOTA COROLLA HYBRID zvolena autem roku mezi elektromobily

AutoRoad.cz, 5. února 2020, 10:48 Google+

Toyota přepracovala své hybridní ústrojí a přináší to ovoce ve formě mezinárodních ocenění, pro řidiče nabídku komfortu i dynamiky!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Corolla Touring Sports

Toyota Corolla Touring Sports | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota přepracovala své hybridní ústrojí a přináší to ovoce ve formě mezinárodních ocenění. Hybridní Toyota Corolla Touring Sports se stala vítězem ankety Fleet derby – Flotila roku 2020 v kategorii elektromobily. V hlasování odborné poroty předstihla dalších 10 nominovaných hybridů a elektromobilů. Navíc Toyota RAV4 získala 2. místo v kategorii SUV a crossover.

Je to výsledek pečlivé práce konstruktérů Toyoty, kteří využili dlouholetých zkušeností a přepracovali hybridní soustavu, kterou používaly předchozí modely Auris. Tento model byl vybaven hnacím ústrojím s atmosférickou osmnáctistovku o výkonu 99 koní (73 kW) spojenou s bezestupňovou převodovkou e-CVT. K té byl připojený elektromotor a generátor, který zároveň fungoval jako startér.

Hybridní soustava měla poměrně malý výkon a cílem bylo poskytnout při plynulé jízdě nízkou spotřebu srovnatelnou s konkurenčními automobily vybavenými vznětovými motory. Při jízdě byl preferován spalovací motor, elektromotor měl za úkol pomoci hlavně při rozjezdu. Tím byl dán i pro mnohé motoristy nepříjemný zvukový projev spalovacího motoru. Při akceleraci či požadavku na vyšší výkon se motor vytáčel do vysokých otáček, protože výkon elektromotoru i jeho točivý moment nebyl dostatečný, byl přiměřeně nízký kapacitě a možnostem baterie.

img-responsive

Toyota Corolla Hybrid | foto: Toyota


Nová modelová řada Corolla dostala přepracovanou hybridní soustavu, která disponuje výkonem 122 koní, nebo v silnější verzi 184 koní. Tím se podstatně zlepšila dynamika jízdy. Corolla již nepřináší pouze nízkou spotřebu, ale taktéž radost z jízdy. Nejde totiž jenom o celkový systémový výkon hybridní soustavy, ale o poměr, kterým přispívá při akceleraci spalovacímu motoru silnější elektromotor. Ten má podstatně větší vliv na akceleraci a tím se celé hybridní ústrojí chová podstatně jinak než v Aurisu.

Silnější elektromotor při akceleraci uplatňuje svůj vysoký točivý moment od nejnižších otáček a spalovací motor není nucen vytáčet se do spektra otáček, které znamenají nadměrný hluk. Corolla tak nabízí komfortní a přitom svižnou jízdu, pokud požadujeme prudkou akceleraci projevuje se akustický výrazně i spalovací motor, ale díky razantnímu záběru elektromotoru tomu odpovídá i akcelerace automobilů a řidič je ušetřen nepříjemného efektu známého z jízdy s vozidly vybavenými variátorem. Tato nepříjemná a často kritizovaná vlastnost tak byla potlačena u planetového slučovače spalovacího motoru a elektromotoru, který současně slouží jako bezestupňový převod, oficiálně se nazývá bezestupňová e-CVT převodovka, ale pozor, s variátory nemá nic společného.

Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid
Pohonná jednotka atmosférický benzínový
čtyřválec 1.8 + elektromotor
atmosférický benzínový
čtyřválec 2.0 + elektromotor
Výkon 90 kW 135 kW
Zrychlení 0-100 km/h 11,1 s 8,1 s
Spotřeba dle WLTP 3,3-3,6 l/100 km 3,7-3,9 l/100 km

Toyota Corolla tak osloví každého zákazníka, nabízí úsporný motor 1.8 Hybrid s výkonem 122 koní (90 kW) a druhým dynamický 2.0 Hybrid Dynamic Force se 184 koňmi výkonu (135 kW). Oba předvádí skvělé výkony a dynamickou jízdu, zároveň však značnou úsporu spotřeby pohonných hmot a nízké emise. Další výhodou Full Hybridní technologie, ve které Toyota celosvětově dominuje, je nezávislost na dobíjení z elektrické sítě, neboť hybridní Corolla získává elektrickou energii rekuperací během normálního provozu.

Dobíjecí systém obstarává veškerý management bez nutnosti zásahu řidiče a nenutí tak plánovat cestu dle dobíjecích stanic, jako je to u bateriových elektromobilů. Ušetří řidiče i nepříjemné manipulace s vysokonapěťové kabely. Toyota svým neustálým zdokonalováním hybridního ústrojí nabízí zákazníkům uživatelský komfort, které ostatní konstrukční filozofie nemají.

Vytisknout

Diskuze: TOYOTA COROLLA HYBRID zvolena autem roku mezi elektromobily

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství

Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Rodiny i firmy v Česku. Ne a ne kupovat auta, která mají

Škoda Kushaq je nové SUV určené pro indický trh

Nové SUV Škody se jmenuje Kushaq. V Česku ale na prodej nebude

Fotokoláž

Který ojetý kombík do 200 tisíc je nejlepší?

Penthouse CX

Penthouse CX Dubicamper, nejrychlejší obytný vůz své doby, ve kterém nic nechybělo

Stellantis vznikla fúzí Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) a Peugeot SA (PSA)

Fúze FCA a PSA schválena. 15 značek bude nově ovládat Stellantis

ZNAČKA DS  JE PARTNEREM MÓDNÍ NÁVRHÁŘKY NATALI RUDEN

DS otevřelo v Česku nové zastoupení

Volkswagen Beetle

Chybělo málo a vše bylo jinak. Co má společného britský major a slavný "Brouk"?

reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS iV: JE NADHERNÁ!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

  2. Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

  3. Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

  4. Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

  5. Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

  6. Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud