Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid stojí na vrcholu modelové řady RAV4 a stává se vlajkovou lodí hybridních vozů značky.
Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid stojí na vrcholu modelové řady RAV4 a stává se vlajkovou lodí hybridních vozů značky. Prodeje budou zahájeny v druhé polovině roku 2020.Toyota RAV4 byla uvedena jako celosvětově první SUV pro rekreaci a životní styl již v roce 1994. Od té doby nabízí kvalitu, styl, jízdní schopnosti a všestrannost, tedy vlastnosti, jimiž si vydobyla postavení jednoho z nejprodávanějších vozů světa.
Toyota vychází z úspěchů RAV4 coby průkopníka hybridního pohonu v kategorii SUV. RAV4 Plug-in Hybrid slibuje nejen vyšší výkon, ale i nižší emise a spotřebu než kterýkoli z rivalů v této třídě.
První plug-in hybridní verze RAV4 staví na více než 20 letech vedoucího postavení automobilky Toyota na poli technologií hybridního pohonu. Zaujme pozici na vrcholu páté generace řady RAV4, která potvrdila své historické postavení jednoho z nejoblíbenějších SUV na evropském trhu s více než 130 tisíci objednanými kusy od uvedení počátkem roku 2019, z toho přes 115 tisíc ve verzi s hybridním pohonem – dle údajů pro západní Evropu.
RAV4 Plug-in Hybrid nabídne zákazníkům to nejlepší z obou systémů pohonu. Vůz se chlubí nejmodernějšími technologiemi hybridního elektromobilu s vyšším výkonem a lepší jízdní dynamikou, stejně tak jako schopností cestovat v reálné provozu čistě na elektřinu a bez obav z krátkého jízdního dosahu nebo potřeby zastavovat kvůli dobíjení baterie.
Výkony a spotřeba palivaDíky zkušenostem získaným v rámci vývoje dvou generací modelu Prius Plug-in Hybrid má Toyota skvělé předpoklady k tomu, aby dokázala vyrábět i nový hospodárný pohon pro RAV4. Se systémovým výkonem 306 koní má tento vůz potenciál nabídnout zrychlení z nuly na 100 km/h za pouhých 6,2 sekundy a překonat tak všechny své konkurenty s klasickým pohonem. Kromě toho je na nejlepší cestě dosáhnout v dané třídě nejnižších emisí CO2 i spotřeby paliva: prozatímní údaje Toyoty (před konečnou homologací) dle standardní metodiky WLTP uvádějí emise CO2 pod 29 g/km. Této úrovni nedokáže konkurovat žádné dnešní plug-in hybridní SUV střední třídy s pohonem AWD.
Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid je postavena na podvozkové platformě GA-K, přinášející lepší jízdní dynamiku díky zástavbě hybridní baterie pod podlahou. Vůz je rovněž standardně vybaven systémem inteligentního elektrického pohonu všech kol AWD-i.
Toyotě se podařilo účinně implementovat elektrickou výkonovou podporu k dosažení podstatného nárůstu výkonu ve srovnání se standardní Toyotou RAV4 Hybrid. Automobilka vyvinula novou vysokokapacitní Li-Ion baterii a doplnila jednotku řízení energie hybridního systému o zdokonalený měnič pro zvýšení napětí. Benzínový motor 2,5 litru Hybrid Dynamic Force vychází ze stejné jednotky jako standardní model RAV4 Hybrid, avšak prodělal vylepšení v souladu s funkčními požadavky plug-in hybridního systému pohonu.
Výsledkem je rychlá akcelerace z místa, avšak tím výhody nekončí. RAV4 Plug-in Hybrid též disponuje delším dojezdem v čistě elektrickém režimu (EV) při nulové spotřebě benzínu a zcela bez výfukových emisí.
Prostřednictvím čtyř jízdních režimů může řidič hladce přepínat mezi hybridním pohonem a jízdou čistě na elektřinu (EV). Díky novému režimu EV (elektromobil) může RAV4 Plug-in Hybrid absolvovat přes 65 km na samotnou elektřinu, umožňuje-li to stav nabití baterie a jízdní podmínky, což je více než jakékoli z konkurenčních plug-in hybridních SUV; průměrná vzdálenost, kterou evropští řidiči při každodenním dojíždění absolvují, přitom činí jen 50 km. Vůz je navíc schopen jet rychlostí až 135 km/h bez spouštění spalovacího motoru, a to i za podmínek maximální akcelerace.
Promyšlená zástavba hybridní baterieLithium-iontová baterie se díky svým kompaktním rozměrům zcela vměstná do prostoru pod podlahou. Jelikož do zavazadelníku zasahuje jen nepatrně, zbývá pro náklad velkorysých 520 litrů. Díky nízké poloze baterie se RAV4 Plug-in Hybrid navíc chlubí nízkým těžištěm, což přispívá k ještě lepší ovladatelnosti, stabilitě a jízdnímu pohodlí.
Účinná klimatizace na bázi tepelného čerpadlaVýsledkem zkoumání všech aspektů, které by mohly nějak přispět k co nejhospodárnějšímu fungování Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid, je nově vyvinutý systém klimatizace na bázi tepelného čerpadla, poprvé uvedený jako celosvětová novinka v současném modelu Prius Plug-in Hybrid druhé generace, přičemž zde byl tento systém modifikován pro nasazení v novém SUV s teplovodním okruhem – stejným jako v Toyotě RAV4 Hybrid. Chladivo klimatizace kromě toho slouží k ochlazování baterie.Systém vykazuje výrazně vyšší účinnost než vyhřívání spalovacím motorem nebo vysoce výkonným elektrickým topením, neboť dokáže interiér vozu účinně vyhřívat pomocí tepla odebíraného z venkovního vzduchu.
Kultivovaný sportovní stylStylistické prvky exteriéru a kabiny jsou ukázkou kultivovanějšího sportovního stylu pro SUV střední velikosti. Při pohledu zpředu se jedná o tmavé provedení speciálního rastru masky chladiče, olemování a protažení světlometů, stejně tak jako nové metalické lakování spodního výlisku nárazníku, zdůrazňující šířku a robustnost vozidla. U nových kol o velikosti 18 a 19" se kombinují kontrastní lesklé broušené povrchy se šedým nebo černým lakováním, zatímco vzadu zaujme dekor pod zadním sklem a černý obklad nástavce pod nárazníkem.
V kabině přitahuje pozornost nový design čalounění sportovního vzhledu se žebrovaným vzorem a kontrastními červenými detaily. V nabídce budou i prošívaná sedadla čalouněná černou kůží s markantním detailem v podobě červeného proužku. Na středovém panelu se vyjímá 9" displej multimediální soustavy – největší v rámci celé řady RAV4 – zprostředkující vynikající čitelnost a snadné ovládání systému palubní zábavy, informace a funkce konektivity.
Prémiová výbavaSložení výbavy odpovídá postavení Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid coby vlajkové lodi. V závislosti na stupni výbavy zahrnuje nabídka 19" litá kola, vyhřívání předních a zadních sedadel, 230V zásuvku v kabině, dvoubarevné lakování karoserie, bezdotykové elektrické ovládání pátých dveří se senzorem pohybu nohy, panoramatické střešní okno, projekční (HUD) displej, audio soustavu s 9" displejem a nejmodernější multimédia Toyota s podporou připojení chytrých telefonů přes Apple CarPlay a Android Auto.
Harmonogram prodejeNová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bude uvedena na trh v druhé polovině roku 2020.
Zdroj: Toyota
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?