Stane se Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bestsellerem roku 2020?

AutoRoad.cz, 16. ledna 2020, 10:25 Google+

Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid stojí na vrcholu modelové řady RAV4 a stává se vlajkovou lodí hybridních vozů značky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota RAV4 plug in hybrid

Toyota RAV4 plug in hybrid | foto: Toyota

Sdílejte článek

Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid stojí na vrcholu modelové řady RAV4 a stává se vlajkovou lodí hybridních vozů značky. Prodeje budou zahájeny v druhé polovině roku 2020.
Toyota RAV4 byla uvedena jako celosvětově první SUV pro rekreaci a životní styl již v roce 1994. Od té doby nabízí kvalitu, styl, jízdní schopnosti a všestrannost, tedy vlastnosti, jimiž si vydobyla postavení jednoho z nejprodávanějších vozů světa.

img-responsive

RAV4 plug-in hybrid | foto: Toyota

Toyota vychází z úspěchů RAV4 coby průkopníka hybridního pohonu v kategorii SUV. RAV4 Plug-in Hybrid slibuje nejen vyšší výkon, ale i nižší emise a spotřebu než kterýkoli z rivalů v této třídě.


První plug-in hybridní verze RAV4 staví na více než 20 letech vedoucího postavení automobilky Toyota na poli technologií hybridního pohonu. Zaujme pozici na vrcholu páté generace řady RAV4, která potvrdila své historické postavení jednoho z nejoblíbenějších SUV na evropském trhu s více než 130 tisíci objednanými kusy od uvedení počátkem roku 2019, z toho přes 115 tisíc ve verzi s hybridním pohonem – dle údajů pro západní Evropu.


RAV4 Plug-in Hybrid nabídne zákazníkům to nejlepší z obou systémů pohonu. Vůz se chlubí nejmodernějšími technologiemi hybridního elektromobilu s vyšším výkonem a lepší jízdní dynamikou, stejně tak jako schopností cestovat v reálné provozu čistě na elektřinu a bez obav z krátkého jízdního dosahu nebo potřeby zastavovat kvůli dobíjení baterie.

Výkony a spotřeba paliva
Díky zkušenostem získaným v rámci vývoje dvou generací modelu Prius Plug-in Hybrid má Toyota skvělé předpoklady k tomu, aby dokázala vyrábět i nový hospodárný pohon pro RAV4. Se systémovým výkonem 306 koní má tento vůz potenciál nabídnout zrychlení z nuly na 100 km/h za pouhých 6,2 sekundy a překonat tak všechny své konkurenty s klasickým pohonem. Kromě toho je na nejlepší cestě dosáhnout v dané třídě nejnižších emisí CO2 i spotřeby paliva: prozatímní údaje Toyoty (před konečnou homologací) dle standardní metodiky WLTP uvádějí emise CO2 pod 29 g/km. Této úrovni nedokáže konkurovat žádné dnešní plug-in hybridní SUV střední třídy s pohonem AWD.


Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid je postavena na podvozkové platformě GA-K, přinášející lepší jízdní dynamiku díky zástavbě hybridní baterie pod podlahou. Vůz je rovněž standardně vybaven systémem inteligentního elektrického pohonu všech kol AWD-i.

img-responsive

RAV4 plug-in hybrid | foto: Toyota

Toyotě se podařilo účinně implementovat elektrickou výkonovou podporu k dosažení podstatného nárůstu výkonu ve srovnání se standardní Toyotou RAV4 Hybrid. Automobilka vyvinula novou vysokokapacitní Li-Ion baterii a doplnila jednotku řízení energie hybridního systému o zdokonalený měnič pro zvýšení napětí. Benzínový motor 2,5 litru Hybrid Dynamic Force vychází ze stejné jednotky jako standardní model RAV4 Hybrid, avšak prodělal vylepšení v souladu s funkčními požadavky plug-in hybridního systému pohonu.

Výsledkem je rychlá akcelerace z místa, avšak tím výhody nekončí. RAV4 Plug-in Hybrid též disponuje delším dojezdem v čistě elektrickém režimu (EV) při nulové spotřebě benzínu a zcela bez výfukových emisí.

Prostřednictvím čtyř jízdních režimů může řidič hladce přepínat mezi hybridním pohonem a jízdou čistě na elektřinu (EV). Díky novému režimu EV (elektromobil) může RAV4 Plug-in Hybrid absolvovat přes 65 km na samotnou elektřinu, umožňuje-li to stav nabití baterie a jízdní podmínky, což je více než jakékoli z konkurenčních plug-in hybridních SUV; průměrná vzdálenost, kterou evropští řidiči při každodenním dojíždění absolvují, přitom činí jen 50 km. Vůz je navíc schopen jet rychlostí až 135 km/h bez spouštění spalovacího motoru, a to i za podmínek maximální akcelerace.

Promyšlená zástavba hybridní baterie
Lithium-iontová baterie se díky svým kompaktním rozměrům zcela vměstná do prostoru pod podlahou. Jelikož do zavazadelníku zasahuje jen nepatrně, zbývá pro náklad velkorysých 520 litrů. Díky nízké poloze baterie se RAV4 Plug-in Hybrid navíc chlubí nízkým těžištěm, což přispívá k ještě lepší ovladatelnosti, stabilitě a jízdnímu pohodlí.

Účinná klimatizace na bázi tepelného čerpadla
Výsledkem zkoumání všech aspektů, které by mohly nějak přispět k co nejhospodárnějšímu fungování Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid, je nově vyvinutý systém klimatizace na bázi tepelného čerpadla, poprvé uvedený jako celosvětová novinka v současném modelu Prius Plug-in Hybrid druhé generace, přičemž zde byl tento systém modifikován pro nasazení v novém SUV s teplovodním okruhem – stejným jako v Toyotě RAV4 Hybrid. Chladivo klimatizace kromě toho slouží k ochlazování baterie.
Systém vykazuje výrazně vyšší účinnost než vyhřívání spalovacím motorem nebo vysoce výkonným elektrickým topením, neboť dokáže interiér vozu účinně vyhřívat pomocí tepla odebíraného z venkovního vzduchu.

Kultivovaný sportovní styl
Stylistické prvky exteriéru a kabiny jsou ukázkou kultivovanějšího sportovního stylu pro SUV střední velikosti. Při pohledu zpředu se jedná o tmavé provedení speciálního rastru masky chladiče, olemování a protažení světlometů, stejně tak jako nové metalické lakování spodního výlisku nárazníku, zdůrazňující šířku a robustnost vozidla. U nových kol o velikosti 18 a 19" se kombinují kontrastní lesklé broušené povrchy se šedým nebo černým lakováním, zatímco vzadu zaujme dekor pod zadním sklem a černý obklad nástavce pod nárazníkem.

img-responsive

RAV4 plug-in hybrid | foto: Toyota


V kabině přitahuje pozornost nový design čalounění sportovního vzhledu se žebrovaným vzorem a kontrastními červenými detaily. V nabídce budou i prošívaná sedadla čalouněná černou kůží s markantním detailem v podobě červeného proužku. Na středovém panelu se vyjímá 9" displej multimediální soustavy – největší v rámci celé řady RAV4 – zprostředkující vynikající čitelnost a snadné ovládání systému palubní zábavy, informace a funkce konektivity.

Prémiová výbava
Složení výbavy odpovídá postavení Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid coby vlajkové lodi. V závislosti na stupni výbavy zahrnuje nabídka 19" litá kola, vyhřívání předních a zadních sedadel, 230V zásuvku v kabině, dvoubarevné lakování karoserie, bezdotykové elektrické ovládání pátých dveří se senzorem pohybu nohy, panoramatické střešní okno, projekční (HUD) displej, audio soustavu s 9" displejem a nejmodernější multimédia Toyota s podporou připojení chytrých telefonů přes Apple CarPlay a Android Auto.

Harmonogram prodeje
Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bude uvedena na trh v druhé polovině roku 2020.

Zdroj: Toyota

Vytisknout

Diskuze: Stane se Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bestsellerem roku 2020?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota GR Supra

Toyota představuje model GR Supra s novým přeplňovaným motorem 2,0 litru

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud