Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid stojí na vrcholu modelové řady RAV4 a stává se vlajkovou lodí hybridních vozů značky.
Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid stojí na vrcholu modelové řady RAV4 a stává se vlajkovou lodí hybridních vozů značky. Prodeje budou zahájeny v druhé polovině roku 2020.Toyota RAV4 byla uvedena jako celosvětově první SUV pro rekreaci a životní styl již v roce 1994. Od té doby nabízí kvalitu, styl, jízdní schopnosti a všestrannost, tedy vlastnosti, jimiž si vydobyla postavení jednoho z nejprodávanějších vozů světa.
Toyota vychází z úspěchů RAV4 coby průkopníka hybridního pohonu v kategorii SUV. RAV4 Plug-in Hybrid slibuje nejen vyšší výkon, ale i nižší emise a spotřebu než kterýkoli z rivalů v této třídě.
První plug-in hybridní verze RAV4 staví na více než 20 letech vedoucího postavení automobilky Toyota na poli technologií hybridního pohonu. Zaujme pozici na vrcholu páté generace řady RAV4, která potvrdila své historické postavení jednoho z nejoblíbenějších SUV na evropském trhu s více než 130 tisíci objednanými kusy od uvedení počátkem roku 2019, z toho přes 115 tisíc ve verzi s hybridním pohonem – dle údajů pro západní Evropu.
RAV4 Plug-in Hybrid nabídne zákazníkům to nejlepší z obou systémů pohonu. Vůz se chlubí nejmodernějšími technologiemi hybridního elektromobilu s vyšším výkonem a lepší jízdní dynamikou, stejně tak jako schopností cestovat v reálné provozu čistě na elektřinu a bez obav z krátkého jízdního dosahu nebo potřeby zastavovat kvůli dobíjení baterie.
Výkony a spotřeba palivaDíky zkušenostem získaným v rámci vývoje dvou generací modelu Prius Plug-in Hybrid má Toyota skvělé předpoklady k tomu, aby dokázala vyrábět i nový hospodárný pohon pro RAV4. Se systémovým výkonem 306 koní má tento vůz potenciál nabídnout zrychlení z nuly na 100 km/h za pouhých 6,2 sekundy a překonat tak všechny své konkurenty s klasickým pohonem. Kromě toho je na nejlepší cestě dosáhnout v dané třídě nejnižších emisí CO2 i spotřeby paliva: prozatímní údaje Toyoty (před konečnou homologací) dle standardní metodiky WLTP uvádějí emise CO2 pod 29 g/km. Této úrovni nedokáže konkurovat žádné dnešní plug-in hybridní SUV střední třídy s pohonem AWD.
Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid je postavena na podvozkové platformě GA-K, přinášející lepší jízdní dynamiku díky zástavbě hybridní baterie pod podlahou. Vůz je rovněž standardně vybaven systémem inteligentního elektrického pohonu všech kol AWD-i.
Toyotě se podařilo účinně implementovat elektrickou výkonovou podporu k dosažení podstatného nárůstu výkonu ve srovnání se standardní Toyotou RAV4 Hybrid. Automobilka vyvinula novou vysokokapacitní Li-Ion baterii a doplnila jednotku řízení energie hybridního systému o zdokonalený měnič pro zvýšení napětí. Benzínový motor 2,5 litru Hybrid Dynamic Force vychází ze stejné jednotky jako standardní model RAV4 Hybrid, avšak prodělal vylepšení v souladu s funkčními požadavky plug-in hybridního systému pohonu.
Výsledkem je rychlá akcelerace z místa, avšak tím výhody nekončí. RAV4 Plug-in Hybrid též disponuje delším dojezdem v čistě elektrickém režimu (EV) při nulové spotřebě benzínu a zcela bez výfukových emisí.
Prostřednictvím čtyř jízdních režimů může řidič hladce přepínat mezi hybridním pohonem a jízdou čistě na elektřinu (EV). Díky novému režimu EV (elektromobil) může RAV4 Plug-in Hybrid absolvovat přes 65 km na samotnou elektřinu, umožňuje-li to stav nabití baterie a jízdní podmínky, což je více než jakékoli z konkurenčních plug-in hybridních SUV; průměrná vzdálenost, kterou evropští řidiči při každodenním dojíždění absolvují, přitom činí jen 50 km. Vůz je navíc schopen jet rychlostí až 135 km/h bez spouštění spalovacího motoru, a to i za podmínek maximální akcelerace.
Promyšlená zástavba hybridní baterieLithium-iontová baterie se díky svým kompaktním rozměrům zcela vměstná do prostoru pod podlahou. Jelikož do zavazadelníku zasahuje jen nepatrně, zbývá pro náklad velkorysých 520 litrů. Díky nízké poloze baterie se RAV4 Plug-in Hybrid navíc chlubí nízkým těžištěm, což přispívá k ještě lepší ovladatelnosti, stabilitě a jízdnímu pohodlí.
Účinná klimatizace na bázi tepelného čerpadlaVýsledkem zkoumání všech aspektů, které by mohly nějak přispět k co nejhospodárnějšímu fungování Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid, je nově vyvinutý systém klimatizace na bázi tepelného čerpadla, poprvé uvedený jako celosvětová novinka v současném modelu Prius Plug-in Hybrid druhé generace, přičemž zde byl tento systém modifikován pro nasazení v novém SUV s teplovodním okruhem – stejným jako v Toyotě RAV4 Hybrid. Chladivo klimatizace kromě toho slouží k ochlazování baterie.Systém vykazuje výrazně vyšší účinnost než vyhřívání spalovacím motorem nebo vysoce výkonným elektrickým topením, neboť dokáže interiér vozu účinně vyhřívat pomocí tepla odebíraného z venkovního vzduchu.
Kultivovaný sportovní stylStylistické prvky exteriéru a kabiny jsou ukázkou kultivovanějšího sportovního stylu pro SUV střední velikosti. Při pohledu zpředu se jedná o tmavé provedení speciálního rastru masky chladiče, olemování a protažení světlometů, stejně tak jako nové metalické lakování spodního výlisku nárazníku, zdůrazňující šířku a robustnost vozidla. U nových kol o velikosti 18 a 19" se kombinují kontrastní lesklé broušené povrchy se šedým nebo černým lakováním, zatímco vzadu zaujme dekor pod zadním sklem a černý obklad nástavce pod nárazníkem.
V kabině přitahuje pozornost nový design čalounění sportovního vzhledu se žebrovaným vzorem a kontrastními červenými detaily. V nabídce budou i prošívaná sedadla čalouněná černou kůží s markantním detailem v podobě červeného proužku. Na středovém panelu se vyjímá 9" displej multimediální soustavy – největší v rámci celé řady RAV4 – zprostředkující vynikající čitelnost a snadné ovládání systému palubní zábavy, informace a funkce konektivity.
Prémiová výbavaSložení výbavy odpovídá postavení Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid coby vlajkové lodi. V závislosti na stupni výbavy zahrnuje nabídka 19" litá kola, vyhřívání předních a zadních sedadel, 230V zásuvku v kabině, dvoubarevné lakování karoserie, bezdotykové elektrické ovládání pátých dveří se senzorem pohybu nohy, panoramatické střešní okno, projekční (HUD) displej, audio soustavu s 9" displejem a nejmodernější multimédia Toyota s podporou připojení chytrých telefonů přes Apple CarPlay a Android Auto.
Harmonogram prodejeNová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bude uvedena na trh v druhé polovině roku 2020.
Zdroj: Toyota
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.