Automobilka TPCA oznámila, že v budoucnu plánuje ke stávající výrobě přidat i Toyotu Yaris. Načasování výroby nového modelu, objem investic a předpokládaný objem budou oznámeny později. Z linek bude Yaris sjíždět souběžně s modelem Aygo. Vyrábět se budou vozy s benzínovým a hybridním pohonem.
Uvedení druhého modelu Toyoty bude pro český závod znamenat posílení stability i zaměstnanosti. Toyota Yaris bude však nadále vyráběna i ve svém původním „mateřském“ závodu ve Francii v Toyota Motor Manufacturing France (TMMF).
„S tímto modelem přicházejí do TPCA nové technologie, včetně nové modulární platformy TNGA (Toyota New Global Architecture) a hybridní technologie. Zároveň tím navýšíme výrobu vozů Toyota v kolínském závodu,“ uvedl Johan van Zyl, prezident a výkonný ředitel Toyota Motor Europe.
TPCA je společný podnik skupiny PSA a Toyoty. Od roku 2005 vyrábí malé kompaktní vozy Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroen C1. V listopadu 2018 oznámily obě mateřské společnosti, že Toyota od 1. ledna 2021 podnik plně převezme, bude však i po tomto datu pokračovat ve výrobě vozidel všech tří značek.
„Uvedení Yarisu a vůbec poprvé i hybridní technologie do naší výroby pro Toyotu je radostná zpráva pro náš závod i pro všechny naše zaměstnance,“ říká Koreacu Aoki, prezident TPCA. „Těšíme se na nové vzrušující příležitosti, které před námi stojí.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.