Automobilka TPCA oznámila, že v budoucnu plánuje ke stávající výrobě přidat i Toyotu Yaris. Načasování výroby nového modelu, objem investic a předpokládaný objem budou oznámeny později. Z linek bude Yaris sjíždět souběžně s modelem Aygo. Vyrábět se budou vozy s benzínovým a hybridním pohonem.
Uvedení druhého modelu Toyoty bude pro český závod znamenat posílení stability i zaměstnanosti. Toyota Yaris bude však nadále vyráběna i ve svém původním „mateřském“ závodu ve Francii v Toyota Motor Manufacturing France (TMMF).
„S tímto modelem přicházejí do TPCA nové technologie, včetně nové modulární platformy TNGA (Toyota New Global Architecture) a hybridní technologie. Zároveň tím navýšíme výrobu vozů Toyota v kolínském závodu,“ uvedl Johan van Zyl, prezident a výkonný ředitel Toyota Motor Europe.
TPCA je společný podnik skupiny PSA a Toyoty. Od roku 2005 vyrábí malé kompaktní vozy Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroen C1. V listopadu 2018 oznámily obě mateřské společnosti, že Toyota od 1. ledna 2021 podnik plně převezme, bude však i po tomto datu pokračovat ve výrobě vozidel všech tří značek.
„Uvedení Yarisu a vůbec poprvé i hybridní technologie do naší výroby pro Toyotu je radostná zpráva pro náš závod i pro všechny naše zaměstnance,“ říká Koreacu Aoki, prezident TPCA. „Těšíme se na nové vzrušující příležitosti, které před námi stojí.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.