Nová generace Škody Octavia bude delší a širší než předchůdce, nabídne větší zavazadlový prostor i nové asistenční systémy. Představí se také jako hybrid do zásuvky nebo s pohonem na CNG. Čtvrtou generaci Octavie představí Škoda Auto ve světové premiéře v pondělí. Firma to uvedla v tiskové zprávě.
"Octavia má pro značku Škoda velký význam. Proto jsme tento vůz zcela nově vyvinuli. Výsledkem je nejlepší Octavia všech dob, která je ještě prostornější, praktičtější a bezpečnější, než byla kdy předtím," uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.
Nová Octavia je o 19 mm delší a o 15 mm širší, provedení combi je pak delší o 22 mm. Objem kufru vzrostl z 590 litrů u liftbacku, respektive 610 litrů u combi, na 600 a 640 litrů.
Poprvé bude mít tato modelová řada chytré full LED Matrix světlomety nebo ergonomická sedadla, která jsou velmi šetrná k zádům a nabízí na přání vyhřívání, masážní funkci a také funkci ventilace. Premiéru u značky Škoda má také head-up displej, který zobrazuje důležité informace na čelní sklo. Poprvé jsou v nabídce také inovativní asistenční systémy jako například asistent vyhýbání nebo varování při vystupování z vozu.
Vůz dostal moderní přeplňované benzínové i naftové motory o objemu od 1.0 do 2.0 litru. Nabídku doplňuje varianta s pohonem na zemní plyn (CNG)a také verze s plug-in hybridním pohonem. Octavia je vůbec první model značky, který nabízí ovládání automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire. Řazení převodových stupňů tak neprobíhá mechanicky, ale elektronicky.
První Octavia se objevila před 60 lety. Od té doby bylo vyrobeno přes 6,5 milionu vozů. V uplynulých letech Škoda prodala každoročně přibližně 400.000 vozů a třetí generace tohoto modelu tak tvořila přibližně třetinu celkových prodejů značky. V současné době je Octavia nejprodávanějším vozem v České republice, Rakousku, Švýcarsku,Finsku, Maďarsku, Polsku, Srbsku a v Bělorusku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?