Nová generace Škody Octavia bude delší a širší než předchůdce, nabídne větší zavazadlový prostor i nové asistenční systémy. Představí se také jako hybrid do zásuvky nebo s pohonem na CNG. Čtvrtou generaci Octavie představí Škoda Auto ve světové premiéře v pondělí. Firma to uvedla v tiskové zprávě.
"Octavia má pro značku Škoda velký význam. Proto jsme tento vůz zcela nově vyvinuli. Výsledkem je nejlepší Octavia všech dob, která je ještě prostornější, praktičtější a bezpečnější, než byla kdy předtím," uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.
Nová Octavia je o 19 mm delší a o 15 mm širší, provedení combi je pak delší o 22 mm. Objem kufru vzrostl z 590 litrů u liftbacku, respektive 610 litrů u combi, na 600 a 640 litrů.
Poprvé bude mít tato modelová řada chytré full LED Matrix světlomety nebo ergonomická sedadla, která jsou velmi šetrná k zádům a nabízí na přání vyhřívání, masážní funkci a také funkci ventilace. Premiéru u značky Škoda má také head-up displej, který zobrazuje důležité informace na čelní sklo. Poprvé jsou v nabídce také inovativní asistenční systémy jako například asistent vyhýbání nebo varování při vystupování z vozu.
Vůz dostal moderní přeplňované benzínové i naftové motory o objemu od 1.0 do 2.0 litru. Nabídku doplňuje varianta s pohonem na zemní plyn (CNG)a také verze s plug-in hybridním pohonem. Octavia je vůbec první model značky, který nabízí ovládání automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire. Řazení převodových stupňů tak neprobíhá mechanicky, ale elektronicky.
První Octavia se objevila před 60 lety. Od té doby bylo vyrobeno přes 6,5 milionu vozů. V uplynulých letech Škoda prodala každoročně přibližně 400.000 vozů a třetí generace tohoto modelu tak tvořila přibližně třetinu celkových prodejů značky. V současné době je Octavia nejprodávanějším vozem v České republice, Rakousku, Švýcarsku,Finsku, Maďarsku, Polsku, Srbsku a v Bělorusku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?