Automobilka Toyota uvede příští rok v létě do veřejného testování autonomní auto na bázi Lexus LS pod označením P4. Testovací vůz s autonomií úrovně 4, při které auto zvládá jízdu zcela samo, bude od července do září nasazený v městském provozu v Tokiu.
P4 se objeví v rušné a často ucpané tokijské čtvrti Odaiba. Čtvrť pro testování schopností autonomní technologie Toyoty poskytuje náročné prostředí zahrnující chodce, dopravní provoz, různorodou silniční infrastrukturu a vysoké skleněné budovy.
Program bude otevřen široké veřejnosti, účastníci budou vybráni ze zaregistrovaných zájemců. V souladu s japonskými zákony bude na palubě vozidla vždy přítomen řidič v roli zálohy.
"Tím, že jsme si dali tak náročnou výzvu v podobě autonomního provozu ve čtvrti Odaiba, jsme nasadili vysokou laťku, která si od nás žádá rychlé rozšíření schopností naší technologie za krátkou dobu," uvedl generální ředitel Toyota Research Institute Gill Pratt.
Testováno v USAToyota podrobila platformu P4 testování ve Spojených státech na vlastním uzavřeném testovacím okruhu v Ottawa Lake ve státě Michigan. Na okruhu simulovala ty nejnáročnější infrastrukturní podmínky čtvrti Odaiba a jízdní scénáře, za kterých bude P4 demonstrovat schopnosti autonomní jízdy.
Další testování softwaru P4 probíhá na veřejných komunikacích Tokia a kolem výzkumných laboratoří automobilky v Ann Arboru (Michigan) a Los Altos (Kalifornie).
V úrovni 4 už jezdí auta bez pomoci řidičeAuto může řídit i člověk, ale není to nutné. Až na výjimky, kterými může být třeba velmi špatné počasí, husté sněžení apod. už auto zvládá všechno samostatně. A umí si poradit i v případě, kdy vyzve člověka k převzetí řízení, ale ten nereaguje. Pak auto samo bezpečně zastaví.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.