Automobilka Toyota uvede příští rok v létě do veřejného testování autonomní auto na bázi Lexus LS pod označením P4. Testovací vůz s autonomií úrovně 4, při které auto zvládá jízdu zcela samo, bude od července do září nasazený v městském provozu v Tokiu.
P4 se objeví v rušné a často ucpané tokijské čtvrti Odaiba. Čtvrť pro testování schopností autonomní technologie Toyoty poskytuje náročné prostředí zahrnující chodce, dopravní provoz, různorodou silniční infrastrukturu a vysoké skleněné budovy.
Program bude otevřen široké veřejnosti, účastníci budou vybráni ze zaregistrovaných zájemců. V souladu s japonskými zákony bude na palubě vozidla vždy přítomen řidič v roli zálohy.
"Tím, že jsme si dali tak náročnou výzvu v podobě autonomního provozu ve čtvrti Odaiba, jsme nasadili vysokou laťku, která si od nás žádá rychlé rozšíření schopností naší technologie za krátkou dobu," uvedl generální ředitel Toyota Research Institute Gill Pratt.
Testováno v USAToyota podrobila platformu P4 testování ve Spojených státech na vlastním uzavřeném testovacím okruhu v Ottawa Lake ve státě Michigan. Na okruhu simulovala ty nejnáročnější infrastrukturní podmínky čtvrti Odaiba a jízdní scénáře, za kterých bude P4 demonstrovat schopnosti autonomní jízdy.
Další testování softwaru P4 probíhá na veřejných komunikacích Tokia a kolem výzkumných laboratoří automobilky v Ann Arboru (Michigan) a Los Altos (Kalifornie).
V úrovni 4 už jezdí auta bez pomoci řidičeAuto může řídit i člověk, ale není to nutné. Až na výjimky, kterými může být třeba velmi špatné počasí, husté sněžení apod. už auto zvládá všechno samostatně. A umí si poradit i v případě, kdy vyzve člověka k převzetí řízení, ale ten nereaguje. Pak auto samo bezpečně zastaví.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?